• Σχόλιο του χρήστη 'Δήμαρχος Μυκόνου' | 9 Σεπτεμβρίου 2021, 20:23

    Για την πραγματοποίηση Στρατηγικών Επενδύσεων σε χώρους εντός εγκεκριμένων σχεδίων πόλεων επιτρέπονται συγκεκριμένες και ειδικές παρεκκλίσεις από τους ισχύοντες όρους και περιορισμούς δόμησης της περιοχής, καθώς και από τις διατάξεις του Νέου Οικοδομικού Κανονισμού (ν. 4067/2012, Α’ 79) για λόγους υπέρτερου δημοσίου συμφέροντος, όπως αυτοί προσδιορίζονται και εξειδικεύονται στο Πλαίσιο Εθνικού Χωροταξικού Σχεδιασμού. Ανακύπτει ζήτημα άναρχου πολεοδομικού και χωροταξικού σχεδιασμού, αφού δεν υπάρχει καν η ελάχιστη πρόνοια να συμβαδίζει η πραγματοποίηση της στρατηγικής επένδυσης με τα ειδικά χωροταξικά (του Τουρισμού ακόμη δεν έχει επανεκδοθεί μετά την δικαστική του ακύρωση!) καθώς και περιφερειακά πλαίσια χωροταξικού σχεδιασμού. Δηλαδή ό,τι ορίζουν οι πάγιες διατάξεις για ιεράρχηση των εργαλείων χωροταξικού σχεδιασμού, αναιρείται πλήρως από το νομοσχέδιο για να γίνουν στρατηγικές επενδύσεις ακόμη και ως ««λίθοι και πλίνθοι και ξύλα και κέραμοι ατάκτως ερριμμένα» ανά την επικράτεια. Ανακύπτει ζήτημα επιτρεπτού τέτοιων πολεοδομικών παρεκκλίσεων ενόψει της οικιστικής επιβάρυνσης των περιοχών που θα υποδεχθούν την επένδυση που αναπόδραστα θα επηρεάσει σε βάθος χρόνου την ποιότητα ζωής των κατοίκων της αφού οι παρεκκλίσεις μεταφράζονται σε περισσότερους ορόφους, περισσότερη κάλυψη, περισσότερες επιφάνειες, περισσότερο μπετό κ.ο.κ. Τίθεται προδήλως ζήτημα αντιθέσεως της διατάξεως στο άρθρο 24 Συντ.