• Σχόλιο του χρήστη 'ΠΑΝΟΥΣΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ' | 19 Οκτωβρίου 2021, 07:37

    1. Η παράγραφος 4 του άρθρου 15 που προβλέπει ότι: “....... Η Εταιρεία δεν ανήκει στον ευρύτερο δημόσιο τομέα, δεν υπάγεται στην κατηγορία των οργανισμών και επιχειρήσεων του ευρύτερου δημόσιου τομέα και δεν εφαρμόζονται σ’ αυτήν οι διατάξεις, που διέπουν εταιρείες που άμεσα ή έμμεσα ανήκουν στο Δημόσιο. …… “ έρχεται σε αντίφαση με την υποχρέωση που καθορίζεται στις παραγράφους 8 και 9 όπου αναφέρεται ότι: “......8. Όλες οι εργασίες που εκτελούνται από την Εταιρεία έχουν άμεση προτεραιότητα έναντι οποιωνδήποτε άλλων εργασιών που εκτελούνται από δημόσιες επιχειρήσεις ή οργανισμούς(όπως ΔΕΗ, ΟΤΕ, ΕΥΔΑΠ, ΔΕΠΑ). 9. Όλες οι αρμόδιες υπηρεσίες και οργανισμοί του Δημοσίου και του ευρύτερου δημόσιου τομέα υποχρεούνται να παρέχουν κατά προτεραιότητα στην Εταιρεία κάθε αναγκαία συνδρομή, πληροφορία και διευκόλυνση για την πραγματοποίηση του σκοπού της…..” Δεν είναι δυνατόν δημόσιοι φορείς ή φορείς του ευρύτερου δημόσιου τομέα να λειτουργούν ώστε να εξυπηρετούν κατά προτεραιότητα το σκοπό και τους στόχους ιδιωτικής ανώνυμης εταιρείας στην οποία φαίνεται ότι κανένα ουσιαστικό έλεγχο δεν θα έχει το δημόσιο. 2. Η παράγραφος 6 του άρθρου 15 αναφέρει ότι: “ ……. 6. Κάθε δικαιοπραξία, που αφορά σε κτήση κυριότητας και εμπραγμάτων δικαιωμάτων επί ακινήτων από την Εταιρεία, απαλλάσσεται από την καταβολή φόρου μεταβιβάσεως ακινήτων και από όλους τους συνεισπραττόμενους φόρους, τέλη και δικαιώματα, καθώς και από οποιονδήποτε άλλο φόρο ή τέλος υπέρ του Δημοσίου ή οργανισμών τοπικής αυτοδιοίκησης ή τρίτων. Εξαιρούνται μόνο τα ανταποδοτικά τέλη για παρεχόμενες προς την Εταιρεία υπηρεσίες…… “. Η απαλλαγή από τους αναφερόμενους φόρους αφενός δημιουργεί συνθήκες άνισης μεταχείρισης μεταξύ των φορέων του δημοσίου και του ευρύτερου δημόσιου φορέα και αφετέρου προκαλεί σε αυτούς απώλειες εσόδων από την μη είσπραξη των φόρων αυτών. ΚΑΤΑΣΤΑΤΙΚΟ 3. Στο άρθρο 1, παρ. 1α η περιγραφή του σκοπού είναι γενικόλογη, περιγράφοντας τις προφανείς υποχρεώσεις των μελών του υπουργικου΄συμβουλίου που έχουν τοποθετηθεί στην αρμόδια συντονιστική επιτροπή. Εφόσον υπάρχει υποτίθεται η συντονιστική επιτροπή που ορίστηκε με την πράξη ΠΥΣ 37/29.07.2021, τότε προς τι είναι απαραίτητη η σύσταση καθαρά ιδιωτικής ανώνυμης εταιρείας ? 4. Στην παράγραφο 2 του άρθρου 1 του σχεδίου καταστατικού προβλέπεται ότι: “ …….Για την επίτευξη των σκοπών της, η Εταιρεία προβαίνει σε κάθε σχετική ενέργεια και ιδίως: α) Αναλαμβάνει την ιδιοκτησία των εδαφών εντός των Ζ.ΑΠ. και συντονίζει τη διαδικασία αναβάθμισης των εδαφών αυτών μέσω της προγραμματικής σύμβασης της παρ. 3 του άρθρου 155 του ν. 4759/2020 ….” . Η προαναφερόμενη παράγραφος όμως του νόμου 4759/2020 αναφέρει ότι: “ …. Με προγραμματική σύμβαση μεταξύ του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας και της Ανώνυμης Εταιρείας με την επωνυμία Δημόσια Επιχείρηση Ηλεκτρισμού (Δ.Ε.Η. Α.Ε.), δύναται να ανατίθεται στη Δ.Ε.Η. Α.Ε. η διενέργεια διαγωνισμών για την εκπόνηση των μελετών των Ειδικών Πολεοδομικών Σχεδίων (Ε.Π.Σ.) εντός των ανωτέρω Ζ.ΑΠ. με δαπάνες της εταιρείας και να καθορίζονται οι ειδικότεροι όροι της συνεργασίας, συμπεριλαμβανομένων των αρμοδιοτήτων των Ειδικών Γνωμοδοτικών Επιτροπών του επόμενου εδαφίου κατά την προετοιμασία, ανάθεση και εκτέλεση των συμβάσεων μελετών. Με απόφαση του Υπουργού Περιβάλλοντος και Ενέργειας συγκροτούνται Ειδικές Γνωμοδοτικές Επιτροπές από στελέχη του Υπουργείου για να υποστηρίζουν τα αρμόδια όργανα της Δ.Ε.Η. Α.Ε. ως αναθέτουσας αρχής κατά την προετοιμασία και υλοποίηση των διαγωνιστικών διαδικασιών και την εκτέλεση των συμβάσεων μελετών. Η παραλαβή των μελετών για τα Ε.Π.Σ. των Ζ.ΑΠ. διενεργείται μετά τη σύμφωνη γνώμη των ως άνω Ειδικών Γνωμοδοτικών Επιτροπών……” Τίθενται τα ερωτήματα: (α) Μήπως καταρχήν αντί για ΜΕΤΑΒΑΣΗ Α.Ε. εννοούμε ΔΕΗ Α.Ε. ? , (β) Με ποιο δικαίωμα και αρμοδιότητα η ΔΕΗ Α.Ε. ή η ΜΕΤΑΒΑΣΗ Α.Ε. θα έχει δικαίωμα εκπόνησης Ειδικών Πολεοδομικών σχεδίων εντός περιοχών αρμοδιότητας των αντιστοίχων Δήμων ? και (γ) Η σύναψη των αναφερόμενων προγραμματικών συμβάσεων για την ανάληψη της ιδιοκτησίας των εδαφών έχει υποχρεωτικό ή προαιρετικό χαρακτήρα ? 5. Στην παράγραφο 2(στ) του άρθρου 1 του σχεδίου καταστατικού προβλέπεται μεταξύ άλλων και ότι: “…… στ) Μεριμνά για τη διενέργεια κάθε προπαρασκευαστικής πραξης με σκοπό την ένταξη πράξεων/έργων στο Πρόγραμμα Δίκαιης Αναπτυξιακής Μετάβασης ή και σε λοιπά προγράμματα που χρηματοδοτούνται από ενωσιακούς ή εθνικούς πόρους και υποστηρίζει τους αρμόδιους φορείς στη διαχείριση και υλοποίηση αυτών, ιδίως την ωρίμανση, την εκτέλεση μελετών, τη λήψη των απαραίτητων αδειών και τη σύνταξη των τευχών δημοπράτησης, καθώς και την ευθύνη της ανάθεσης και της εκτέλεσης έργων…..” . Πως συνάδει αυτό με την υλοποίηση των έργων του Μνημονίου κατανόησης και Στρατηγικής συνεργασίας ? 6. Στην παράγραφο 3(ε) του άρθρου 1 του σχεδίου καταστατικού προβλέπεται μεταξύ άλλων και ότι: “ ………… να εκπονεί για λογαριασμό τρίτων, στην Ελλάδα και στο εξωτερικό, αντί αμοιβής, μελέτες οποιουδήποτε τύπου και σταδίου, μελέτες οργάνωσης και διαχείρισης, επίβλεψη, ερευνητικά προγράμματα, καθώς και να παρέχει υπηρεσίες υποστήριξης και διαχείρισης αντίστοιχων έργων σε τρίτους ….. “ Επομένως γιατί οι δημοτικοί φορείς φορείς σήμερα επιβαρύνονται με την ανάληψη εκπόνησης των απαιτούμενων μελετών των έργων που απαιτούνται για την μετάβαση αφού εμπίπτει στις αρμοδιότητες της εν λόγω εταιρείας ? 7. Στο άρθρο 2 του σχεδίου καταστατικού η χρονική διάρκεια της εταιρείας ορίζεται σε 20 χρόνια. Ο χρόνος υπερβαίνει κάθε εκτίμηση του χρόνου μετάβασης της περιοχής, άρα που αποσκοπεί η ίδρυση της εταιρείας ουσιαστικά ? 8. Από το κείμενο διαφαίνεται ότι το αρχικό μετοχικό κεφάλαιο καταβάλλεται εξ ολοκλήρου από το Δημόσιο. Κατά συνέπεια εξ’ αρχής στο άρθρο 9 όταν αναφερόμαστε στην Γενική συνέλευση των Μετόχων αναφερόμαστε αποκλειστικά στο Δημόσιο. Δεν διευκρινίζεται Με ποιον τρόπο προβλέπεται να γίνεται αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου και πως θα γίνεται η διάθεση των μετοχών ?