• Σχόλιο του χρήστη 'Δημήτρης Καψάλης' | 10 Ιανουαρίου 2022, 19:05

    Παρότι στην νέα Προγραμματική δεν υπάρχει διακριτό ΕΠ για την Μεταρρύθμιση του Δημόσιου Τομέα, ο ρόλος της Ειδικής Υπηρεσίας Διαχείρισης Ε.Π. Μεταρρύθμιση Δημόσιου Τομέα (ΕΥΔ ΜΔΤ)που επί πολλά έτη διαχειριστηκε υποδειγματικά πληθώρα σημαντικών έργων θα έπρεπε να εξασφαλιστεί. Τούτο διότι το στελεχιακό δυναμικό της διαθέτει την θεσμική και διαχειριστική εμπειρία εκτέλεσης δράσεων σε πολλαπλούς κάθετους τομείς της ΔΔ, με πληθώρα κατηγοριών φυσικού αντικείμενου. Καθώς στη νέα Προγραμματική Περίοδο, τέτοιες δράσεις δύναται πλέον να πραγματοποιηθούν μόνο μέσω ανταγωνιστικών διαδικασιών από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή (DG Reform) ή και άλλων χρηματοδοτικών εργαλείων, η Ελλάδα θα βρίσκεται απροετοίμαστη, χωρις έμπειρη Υπηρεσία που θα μπορέσει να διεκδικίσει τις επιθυμητές δράσεις για την Δημόσια Διοίκηση του μέλλοντος, αν επιτραπεί το ατόπημα της αποσύνθεσης της ΕΥΔ ΜΔΤ που θα μπορούσε να παίξει αυτό το ρόλο. Ακόμη και αν η υπηρεσία συνεχίσει να λειτουργεί μέχρι την ολοκλήρωση της παρούσας προγραμματικής, είναι προφανές ότι στελέχη θα προχωρήσουν σε αποχωρήσεις/μετατάξεις χωρίς αναπλήρωση από νέα, μη έχοντας πλέον διασφάλιση για την ομαλή επαγγελματική πορεία τους εντός μιας υπηρεσίας που έχει ημερομηνία λήξης. Η κυβερνησης οφείλει α) να διασφαλίσει ρόλο της ΕΥΔ ΜΔΤ εντός της νέας προγραμματικής με αρμοδιότητες στις διαδικασίες της DG Reform και β) να διασφαλίσει τη δυνατότητα συνέχισης της απόσπασης των αποσπασμένων στην ΕΥΔ ΜΔΤ κατά το κλείσιμο του ΕΠ σε υπηρεσίες του ΕΣΠΑ 2021-2027. Αλλίως υπονομεύει τον εξυγχρονισμό και την μεταρρύθμιση του Δημόσιου Τομέα της χώρας.