• Σχόλιο του χρήστη 'ΕΒΕΘ' | 4 Φεβρουαρίου 2022, 15:04

    Άρθρο 3 ιε. Όπως προκύπτει από την ανάγνωση του άρθρου ο έλεγχος νομιμότητας από τις ΥΓΕΜΗ δεν εκτείνεται σε ζητήματα ακυρότητας σε αντίθεση με το ισχύον δίκαιο όπου στο εύρος ελέγχου δεν περιλαμβάνονται ζητήματα ακυρωσίας. Προτιμότερο να διατηρηθεί η ισχύουσα διατύπωση διότι σε διαφορετική περίπτωση οι ΥΓΕΜΗ δεν θα δύνανται να ασκούν αποτελεσματικό έλεγχο νομιμότητας και θα υποχρεωθούν να κάνουν δεκτές αιτήσεις που απέρριπταν έως σήμερα, πχ. στην περίπτωση μη δημοσίευσης πρόκλησης σε μη καθολική ΓΣ ανώνυμης εταιρείας. Περαιτέρω, από τη διατύπωση του ορισμού στην περ. ιε δημιουργείται ασάφεια για το εύρος τελικά του ελέγχου νομιμότητας, καθώς, ενώ αναγράφεται ότι καταλαμβάνει τη συμφωνία των προς καταχώριση στοιχείων με τις διατάξεις αναγκαστικού δικαίου, παροράται, ωστόσο, ότι σε περίπτωση αντίθεσης σε διάταξη αναγκαστικού δικαίου, η κύρωση που επέρχεται είναι η ακυρότητα. Άρθρο 3 κθ) «Μητρώο Μη Εμπορικής Οικονομικής Δραστηριότητας» ορίζεται το Μητρώο στο οποίο εγγράφονται τα φυσικά πρόσωπα που ασκούν ελεύθερη επαγγελματική δραστηριότητα και δεν διενεργούν εμπορικές πράξεις. Αντιθέτως, στο άρθρο 2 προβλέπεται η θεσμοθέτηση Μητρώου Μη Εμπορικής Οικονομικής Δραστηριότητας προκειμένου να είναι δυνατή η καταγραφή του συνόλου της οικονομικής δραστηριότητας στη χώρα σε ηλεκτρονικό μητρώο. Συνεπώς μπορεί να υποστηριχθεί ότι σε αυτό το Μητρώο εκτός από τα φυσικά πρόσωπα θα εγγράφονται και τα νομικά πρόσωπα αλλά και κάθε φύσεως οικονομική οντότητα που δεν είναι υπόχρεη εγγραφής στο ΓΕΜΗ. Παρακαλούμε να αποσαφηνιστεί.