• Σχόλιο του χρήστη 'Δημήτρης' | 21 Νοεμβρίου 2009, 07:34

    Μερικά ακόμη σχόλια επί του νομοσχεδίου: 1) Δεν υπάρχουν μόνο ένδικα μέσα τραπεζών κατά ιδιωτών αλλά και ένδικα μέσα ιδιωτών κατά ιδιωτών (διαταγές πληρωμής, κατασχέσεις, κλπ). Οι προβλέψεις του νομοσχεδίου πρέπει να καλύπτουν και αυτές τις περιπτώσεις, κάτι που είναι το πιο δίκαιο, και όχι μόνο τις αντιδικίες ιδιωτών και τραπεζών. 2) Οι τράπεζες ενημερώνουν επίσης και το σύστημα συγκέντρωσης υποχρεώσεων του Τειρεσία (‘λευκός Τειρεσίας’), για περιπτώσεις που κάποιος δεν πληρώνει εγκαίρως τη δόση κάποιου δανείου, κλπ. Σε αυτές τις περιπτώσεις, μπορεί να περάσουν έως και 20 μέρες έως ότου καταχωρισθούν τα ενήμερα στοιχεία ενός ιδιώτη στο συγκεκριμένο σύστημα. Θα ήταν δίκαιο, οι τράπεζες να υποχρεώνονται να ενημερώνουν τον Τειρεσία και σε αυτήν την περίπτωση εντός δύο ημερών από την καταβολή (ή μη καταβολή) της δόσης του πελάτη, όπως θα κάνουν και για τις περιπτώσεις της εξόφλησης μίας οφειλής (‘μαύρο Τειρεσία’) αλλά και ο Τειρεσίας να υποχρεώνεται να καταχωρεί νωρίτερα τα λαμβανόμενα στοιχεία στο σύστημά του, διότι οι 20 ημέρες είναι μάλλον πολλές. 3) Υπάρχει περίπτωση όπου έχει καταχωρισθεί στον Τειρεσία πρόγραμμα αρχικού πλειστηριασμού τον Νοέμβριο 2007 και στη συνέχεια, κατόπιν αναβολών, αναστολών, κλπ, έχουν καταχωρισθεί άλλα 4 προγράμματα επαναληπτικών του αρχικού πλειστηριασμών εντός του 2008. Σήμερα και τα 5 προγράμματα έχουν την ένδειξη ‘ματαιώθηκε’. Με ποιον τρόπο θα χειριστεί ο Τειρεσίας μία τέτοια περίπτωση μετά την ψήφιση του νομοσχεδίου? Θα διαγράψει τα 4 προγράμματα που έχουν καταχωρισθεί μετά την 1.1.2008 και θα αφήσει αυτό που έχει καταχωρισθεί τον Νοέμβριο του 2007 ή θα διαγράψει και τα 5 προγράμματα, αφού αποτελούν τμήματα του ίδιου πλειστηριασμού? 4) Υπάρχουν δύο τουλάχιστον τράπεζες (ενδεχομένως να υπάρχουν και άλλες) στων οποίων τα πληροφοριακά συστήματα διαχείρισης ληξιπρόθεσμων οφειλών υπάρχει η εξής τεχνική ιδιομορφία : όσο υπάρχει κάποιο ποσό σε καθυστέρηση, τα συστήματα δεν προβαίνουν σε κάποια ενημέρωση του Τειρεσία. Όταν όμως ο πελάτης πάει και ‘κλείσει’/εξοφλήσει το ποσό που οφείλει, τότε τα συστήματα αυτομάτως ‘κλείνουν’ τον λογαριασμό και ταυτοχρόνως ενημερώνουν ηλεκτρονικώς τον Τειρεσία με τη μορφή της καταγγελίας της οφειλής που μόλις…έχει κλείσει. Έτσι συμβαίνει το παράδοξο, ο πελάτης να έχει εξοφλητική βεβαίωση της οφειλής του, με ημερομηνία σημερινή, για παράδειγμα, και ύστερα από 5, 10, 20 μέρες να εμφανίζεται στον Τειρεσία καταγγελία της ίδιας οφειλής. Αυτό προκαλεί στον πελάτη μία ολόκληρη ταλαιπωρία έως ότου εξηγήσει στην τράπεζα και τακτοποιήσει το θέμα και στον Τειρεσία. Πρέπει να ληφθεί κάποια πρόνοια για το θέμα ώστε οι τράπεζες να τροποποιήσουν σχετικώς τα συστήματά τους.