• Σχόλιο του χρήστη 'ΣΑΜΑΡΑΣ & ΣΥΝΕΡΓΑΤΕΣ ΑΕ – ΣΥΜΒΟΥΛΟΙ ΜΗΧΑΝΙΚΟΙ' | 9 Σεπτεμβρίου 2022, 18:07

    Προτείνεται η αναδιατύπωση της τελευταίας παραγράφου της παρ.1 ως ακολούθως, για τη δυνατότητα εγκατάστασης των δραστηριοτήτων της παρ.5 όπως θα συναξιολογούνται στο πλαίσιο των πολεοδομικών, τεχνικών και περιβαλλοντικών μελετών του επιχειρηματικού σχεδίου του ΕΠ: « […]Όπου στις εν λόγω εκτάσεις ή περιοχές επιτρέπονται οι δραστηριότητες των άρθρων 5, 6 και 7 του από 23.2/6.3.1987 π.δ. (Δ΄166), καθώς και των άρθρων 8, 9, 10, 11, 12 και 13 του π.δ. 59/2018 (Α΄114), με την έκδοση της απόφασης έγκρισης του άρθρου 10, μπορούν να αναπτύσσονται κατά περίπτωση οι δραστηριότητες του άρθρου 5.» Επιπλέον, σύμφωνα με την παρ.2, ορθώς αναφέρεται και διευκρινίζεται ότι τα ΕΠ αποτελούν ΕΠΣ που εγκρίνονται με ΚΥΑ εν αντιθέσει με τα υπόλοιπα ΕΠΣ που εγκρίνονται με ΠΔ. Στο πλαίσιο αυτό είναι απαραίτητο να διερευνηθεί η δυνατότητα περαιτέρω θεσμικής ενίσχυσης των εγκριτικών ΚΥΑ των ΕΠ, ιδίως κατά τις περιπτώσεις στις οποίες θα απαιτηθεί λήψη προέγκρισης ΕΠΣ. Επίσης, για να μην δημιουργούνται παρανοήσεις, θα πρέπει να αναδιατυπωθεί το δεύτερο εδάφιο της παραγράφου 4 (πχ. Ειδικότερα, εντός περιοχών του δικτύου ΦΥΣΗ (NATURA) 2000, στις οποίες περιλαμβάνονται οι Ζώνες Ειδικής Προστασίας (Ζ.Ε.Π.) της ορνιθοπανίδας της Οδηγίας 79/409/ΕΟ, και βρίσκονται εντός δασικών εκτάσεων, η οργάνωση ΕΠ ενεργείται σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στην παρ.15 του άρθρου 45 του ν.998/1979). Τέλος, σχετικά με την παρ.5 προτείνονται τα εξής: - Να αναφερθεί ότι και επαρχιακοί δρόμοι μπορούν να ενσωματωθούν στην έκταση του ΕΠ, εφόσον δεν προκαλούνται κυκλοφοριακά προβλήματα. - Να διευκρινιστεί αν η αρμοδιότητα συντήρησης (και λοιπών υποχρεώσεων) για τα υφιστάμενα οδικά δίκτυα παραμένει στους σχετικούς ΟΤΑ μετά την ενσωμάτωσή τους στο ΕΠ, ή αν ΕΑΔΕΠ αναλαμβάνει πλέον τις σχετικές υποχρεώσεις καθώς και την κυριότητά τους κατά τα οριζόμενα στο Αρθ.12. Συμπληρωματικά των ανωτέρω σημειώνεται ότι για την ενσωμάτωση των υφιστάμενων δημόσιων οδικών δικτύων σε ΕΠ, σε πολλές περιπτώσεις απαιτείται η πραγματοποίηση εργασιών για τη διεύρυνση του πλάτους των οδών και των πεζοδρόμων και τη βελτίωση των χαρακτηριστικών τους, για την τήρηση των προδιαγραφών της κείμενης νομοθεσίας και με σκοπό την ομαλή και ασφαλή διέλευση των οχημάτων και των πεζών και την επίλυση κυκλοφοριακών προβλημάτων. Στο πλαίσιο αυτό θα πρέπει να οριστεί ποιος είναι ο αρμόδιος φορέας για την υλοποίηση και χρηματοδότηση των σχετικών εργασιών επί των προϋφιστάμενων δημόσιων οδικών δικτύων, καθώς και να ρυθμιστούν τα ζητήματα κυριότητας, συντήρησης κλπ των νέων τμημάτων που αφορούν στη διαπλάτυνση των υφιστάμενων οδών.