• Σχόλιο του χρήστη 'ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΚΑΛΛΙΓΑΙΑ' | 10 Σεπτεμβρίου 2022, 14:42

    Το άρθρο 8 του νομοσχέδιο αποτελεί τον «ακρογωνιαίο λίθο» του, καθώς επιτυχημένα προσπαθεί να διορθώσει τη λανθασμένη διάταξη του άρθρου 46.2 ν. 3982/2011. Η εν λόγω διάταξη παραβιάζει ευθέως το άρθρο 17 Συντάγματος στον βαθμό που παραλείπει να ρυθμίσει το ζήτημα της τύχης των ιδιοκτησιών που βρίσκονται εντός του ΕΠ, για το οποίο έχει διασφαλιστεί το 55% της απαιτούμενης έκτασης από την ΕΑΝΕΠ, αλλά όχι το 80%. Όπως προκύπτει από τη συγκεκριμένη ρύθμιση, εφόσον η ΕΑΔΕΠ έχει διασφαλίσει υψηλό ποσοστό της απαιτούμενης έκτασης (80%), για δε το υπολειπόμενο δύναται να εκκινήσει διαδικασία αναγκαστικής απαλλοτρίωσης, η οποία είναι και η συνταγματικά ανεκτή οδός επέμβασης επί του δικαιώματος ιδιοκτησίας. Υπενθυμίζεται ότι, σύμφωνα με την θεμελιώδη συνταγματική ρύθμιση του άρθρου 17.2: «Κανένας δεν στερείται την ιδιοκτησία του, παρά μόνο για δημόσια ωφέλεια που έχει αποδειχθεί με προσήκοντα τρόπο, όταν και όπως ο νόμος ορίζει, και πάντοτε αφού προηγηθεί πλήρης αποζημίωση, που να ανταποκρίνεται στην αξία την οποία είχε το απαλλοτριούμενο κατά το χρόνο της συζήτησης στο δικαστήριο για τον προσωρινό προσδιορισμό της αποζημίωσης.». Εξάλλου «Πριν καταβληθεί η οριστική ή προσωρινή αποζημίωση, διατηρούνται ακέραια όλα τα δικαιώματα του ιδιοκτήτη και δεν επιτρέπεται η κατάληψη.». Έτσι, στην περίπτωση που για την ανάπτυξη του ΕΠ έχει διασφαλιστεί ποσοστό κατώτερο του 80%, αλλά ανώτερο του 55%, ουδείς γνωρίζει τι θα συμβεί και πώς θα αντιμετωπιστούν οι ιδιοκτησίες εντός της έκτασης στην οποία θα αναπτυχθεί το ΕΠ. Ο νομοθέτης σωστά προνόησε, μόνον για την περίπτωση που το ΕΠ διαθέτει το 100% της απαιτούμενης έκτασης, ή το 80% οπότε και εφαρμόζεται η ειδική ρύθμιση του άρθρου 8 σε συνδυασμό με το ν. 2882/2001. Εάν παρέλειπε να ρυθμίσει το ζήτημα αυτό, ο νομοθέτης θα έθετε σε ισχύ αντισυνταγματική διάταξη, η οποία μπορεί να καταλήξει στην αποστέρηση της ιδιοκτησίας των ενδιαφερομένων, κατά πασίδηλη παράβαση του άρθρου 17 Συντάγματος.