• 1. Αναφορικά με το Άρθρο 7, Άρθρο 10β, στον τίτλο “Δικονομικά ζητήματα σχετικά με την άσκηση αντιπροσωπευτικής αγωγής (άρθρα 15, 16, 17, 18 και παρ. 1 και 2 άρθρου 20 Οδηγίας 2020/1828/ΕΕ)", θα πρέπει να προστεθεί και το άρθρο 19 της Οδηγίας. 2. Επιπροσθέτως αν και αναφέρονται στην επικεφαλίδα τα άρθρα της Οδηγίας η συγκεκριμένη διάταξη δεν περιλαμβάνει κάτι για την ταχύτητα της διαδικασίας (άρθρο 17 Οδηγίας), ούτε για τα αποδεικτικά μέσα (άρθρο 18 Οδηγίας) και τις κυρώσεις (άρθρο 19 Οδηγίας). 3. Επίσης, προτείνουμε συμπλήρωση της διάταξης στην παρ. 4, αναφορικά με τη μη καταβολή δικαστικού ενσήμου όπως προβλέπεται στην παρ. 6. Ειδικότερα ως εξής:“Αντιπροσωπευτική αγωγή με αίτημα την παύση ή την απαγόρευση παράνομης συμπεριφοράς δικάζεται κατά τη διαδικασία της εκούσιας δικαιοδοσίας, στη συντομότερη δυνατή δικάσιμο και δεν καταβάλλεται δικαστικό ένσημο. Το δικαστήριο μπορεί να διατάξει την προσωρινή εκτέλεση της απόφασης. Οι έννομες συνέπειες που προκύπτουν από την απόφαση αυτή ισχύουν έναντι όλων, ακόμα και αν αυτοί δεν ήταν διάδικοι”. Αιτιολόγηση Θεωρούμε απολύτως αναγκαία για την στήριξη των καταναλωτών και σε εφαρμογή του άρθρου 20 της Οδηγίας την απαλλαγή της ένωσης καταναλωτών από την υποχρέωση καταβολής δικαστικού ενσήμου όταν αίτημα είναι η χρηματική ικανοποίηση λόγω ηθικής βλάβης. Ουδείς λόγος υπάρχει για τη διαφοροποίηση αυτού του αιτήματος σε σχέση με το αίτημα για μέτρα επανόρθωσης ή αποκατάστασης της παραγράφου 6 κατωτέρω. 4. Στην παρ. 6. προτείνουμε συμπλήρωση της διάταξης ως εξής: “Αντιπροσωπευτική αγωγή με αίτημα τη λήψη μέτρου επανόρθωσης και/ή αποκατάστασης δικάζεται κατά την τακτική διαδικασία στη συντομότερη δυνατή δικάσιμο Για την ως άνω αντιπροσωπευτική αγωγή δεν καταβάλλεται δικαστικό ένσημο” Αιτιολόγηση Και εδώ είναι αναγκαία η πρόβλεψη για την ανάγκη της επιτάχυνσης της διαδικασίας και της επιτάχυνσης στον καθορισμό δικασίμου για τη συζήτηση της αγωγής αυτής. 5. Τέλος, στην παρ. 8, αν και αναφέρεται στην επικεφαλίδα, η διάταξη δεν περιλαμβάνει κάτι για τα αποδεικτικά μέσα (άρθρο 18 Οδηγίας). Είναι ακαγκαία η προσθήκη ειδικής πρόβλεψης με το εξής περιεχόμενο: "Οταν ο νομιμοποιούμενος φορέας έχει υποβάλει ευλόγως διαθέσιμα αποδεικτικά στοιχεία τα οποία επαρκούν για την υποστήριξη αντιπροσωπευτικής αγωγής και έχει υποδείξει ότι επιπρόσθετα αποδεικτικά στοιχεία βρίσκονται στη σφαίρα επιρροής του εναγομένου και εφόσον υποβληθεί σχετικό αίτημα το δικαστήριο μπορεί να διατάξει την κοινοποίηση των εν λόγω στοιχείων στο νομιμοποιούμενο φορέα στα πλαίσια της υφιστάμενης διαδικασίας της αντιπροσωπευτικής αγωγής. Εφόσον τα επιπρόσθετα αποδεικτικά στοιχεία βρίσκονται στα χέρια τρίτου το δικαστήριο μπορεί να διατάξει την κοινοποίηση στον νομιμοποιούμενο φορεά εφόσον υποβληθεί σχετικό αίτημα όπως προβλέπεται από τις δικονομικές διατάξεις." Με την πρόβλεψη αυτή υλοποιείται το άρθρο 18 της Οδηγίας.