• Σχόλιο του χρήστη 'Ο.Σ.' | 30 Μαρτίου 2010, 15:24

    Τα σημεία Α, Β, Γ, χρειάζοται αποσαφήνιση. Για παράδειγμα: Α. Μετάβαση .... α) στην κατεύθυνση της ανάπτυξης και προσφοράς νέων ολοκληρωμένων ηλεκτρονικών υπηρεσιών από την δημόσια διοίκηση προς τους πολίτες και τις επιχειρήσεις, ...... Ο ΟΑΕΕ - ΤΕΒΕ έχει κάνει μια μικρη προσπάθεια αν και έχει πολύ δρόμο ακόμα. Οι υπάλληλοι δεν γνωρίζουν τις ηλεκτρονικές υπηρεσίες στην ιστοσελίδα του φορέα, είναι φοβισμένοι ότνα τους παρουσιάσεις αρχεία από το internet και δεν χρησιμοποιήσεις τις αιτήσεις που έχουν σε στοίβες (οι οποιες δεν είναι φωτοτυπία πάντα αλλά πολλές φορες είναι περασμένες σε πολύγραφο!!!!!), Και πάλι πρέπει να διευθετηθεί το θεσμικό και νομικό πλαίσιο των ψηφιακών υπηρεσιών του δημοσίου προς τους πολίτες, βεβαίωση εγγραφής στο επαγγελματικό επιμελητήριο δεν μπορώ να πάρω αν δεν πάω από εκει να κάνω εγγραφη αίτηση, ενώ μπορούν να δούν στο αρχείο τους όχι δεν έχω οικονομικη εκκρεμότητα και ότι είμαι ενεργο μέλος. Άλλο προβλημα είναι η ελλειπής χαρτογράφηση των διαδικασιών. Χρειαζεται ολικό BPR. Έχω περπατήσει 1 χλμ. μέσα σε δημόσιο κτήριο, στον ίδιο όροφο για την ολοκλήρωση μιας διαδικασίας, διότι δεν είχαν όλοι πρόσβαση στο σύστημα, αν και οι θέσεις τους είναι μηχανογραφημένες στα χαρτία ενώ στην πραγματικοτητα δεν έχουν pc αλλά παίρνουν άδεια μηχανογράφησης! Β. Ενίσχυση, ανάπτυξη και βελτίωση της ανταγωνιστικότητας και της κουλτούρας εξωστρέφειας των επιχειρήσεων και όλων των κλάδων με χρήση Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών. Αν ο στόχος μείνει ως έχει θα κατατεθούν προτάσεις για CRM και ERP τα οποία θα είναι μία access για πελατολόγιο 20 πελατών και θα κοστίζει 50.000 γιατί θα είναι customized στις ανάγκες της επιχείρησης! Πρόταση αποσαφήνισης: - Χρήση εργαλείων από το ράφι για βελτίωση της ανταγωνιστικότητας των επιχειρήσεων. - Ανάπτυξη υποδομών με τη χρήση ευρέως διαδεδομένων εργαλείων ΤΠΕ για την προβολή και προώθηση των επιχειρήσεων στο εξωτερικό. - Δικτύωση επιχειρήσεων ανά κλάδο και σύναψη σχέσεων συνεργασίας με ομοειδής του εξωτερικού. Θα μπορούσε φυσικά να είναι και στόχος του ΕΠΑΝ ΙΙ και ας προάγει τη δικτύωση μέσα από τη χρήση ΤΠΕ. Γ. Αναδιοργάνωση και αξιοποίηση των ψηφιακών υποδομών και της δημιουργία και διάχυσης δημόσιας πληροφορίας. Στο ΓΛΚ έχουν υλοποιηθεί έργα αναδιοργανωσης διαδικασιών και εσωτερικών λειτουργιών σε επιμέρους τμήματα του οργανισμου. Αποτέλεσμα: το σύνολο της οντότητας του ΓΛΚ να είναι στην ίδια κατάσταση μιας και δεν υπάρχει διασυνδεσιμότητα. Προβλήματα τέτοιου τύπου πρέπει να αποφευχθούν. Εργάστηκα στο Υπουργειο Υγείας της Αγγλίας στον απολογισμό του έργου BPR, του οποίου η σχεδίαση κράτησε ένα χρόνο, η υλοποίηση τρία χρόνια και κατά τον απολογισμό η απόκλιση λάθους ήταν 1% από τον αρχικό σχεδιασμό. Πραγματικά πιστέυω ότι σε τέτοιου είδους διαδικασίες είναι απαραίτητη η συνεργασία με ειδικούς που έχουν υλοποιήσει στην πραγματικότητα παρόμοια έργα με επιτυχία και δεν προβάλουν τη ταμπέλα του συμβούλου με ειδική τεχνογνωσία χωρίς αντίκρυσμα. Πρόταση Αποσαφήνισης: - Ψηφιακή διασύνδεση τμημάτων φορέων με στόχο την ολοκληρωτική ψηφιακή υποδομή και διαλειτουργικότητα. Για παράδειγμα μπορώ να καταθέσω το Ε1 και Ε9 στη γενική γραμματεία πληροφοριακών συστημάτων του υπουργείου, αλλά πρέπει να πάω και στη ΔΟΥ μου όλη τη χαρτούρα. Γιατί? Δεν μπορούν να έχουν πρόσβαση σε αυτό που μου δίνουν τη δυνατότητα να κάνω on-line? - Αξιοποίηση ψηφιακών υποδομών με τη χρήση ενημερωμένων apps. Για παράδειγμα μπορώ να καταθέσω πρόταση χρηματοδότησης στον ΕΟΜΜΕΧ, αλλά ενώ έχουμε 2010, πρέπει να χρησιμοποιήσω internet explorer 7, δηλαδή να απεγκαταστήσω την τρέχουσα έκδοση και να εγκαταστήσω παρελθοντικό λογισμικό για να μπορέσω να ανεβάσω την πρόταση στον auditor, οπου εισηγούμαι τη χρήση cutting edge τεχνολογιών για χρηματοδότηση, και ο φορέας που θα με αξιολογήσει μου επιβάλει την προσκόληση σε παρελθοντικό σύστημα.