• Σχόλιο του χρήστη 'Χρήστος Πατσατζάκης' | 26 Απριλίου 2010, 15:04

    Σχετικά με την παράγραφο 5.1 Α) Προτείνεται για την ομαδοποίηση των ΜΑΝ το σημαντικότερο κριτήριο να είναι η γεωγραφική κατανομή τους ώστε να μειωθεί το κόστος διαχείρισής τους. Μάλιστα, προτείνεται τα ΜΑΝ να ομαδοποιηθούν, όχι σε τρεις ομάδες, αλλά σε περισσότερες (ενδεικτικά ανά περιφέρεια τεχνικού συμβούλου Πρόσκλησης 93 για ομοιογένεια υποδομών) Β) Υπάρχουν ήδη διαδημοτικές συνεργασίες μεταξύ δήμων ανά την Ελλάδα. Πιστεύουμε ότι για την ομαδοποίηση των δήμων, θα πρέπει να ληφθεί υπόψη η συμμετοχή κάποιων δήμων σε τέτοια σχήματα αλλά αυτή να μην είναι ο καθοριστικός παράγοντας για την συμμετοχή του σε κάποια ομάδα του υπό συζήτηση έργου. Σχετικά με την παράγραφο 5.2 Α) Για την καλύτερη διαχείριση του υπεδάφους θα πρέπει να υπάρχουν σαφείς προδιαγραφές για τους χάνδακες που θα κατασκευάσει ο διαχειριστής ώστε να καλύπτουν και μελλοντικές ανάγκες. Β) Σε κάθε περίπτωση η κατασκευή μικροχάνδακα επί οδού σημαίνει πιθανή φθορά του ασφαλτοτάπητα. Για να περιορισθούν οι φθορές αυτές θα πρέπει η πολιτεία να υποχρεώνει κάθε φορέα που προτίθεται να αναπτύξει δίκτυο οπτικών ινών για χρήστες να χρησιμοποιεί τα υπάρχοντα Μητροπολιτικά δίκτυα αντί να αναπτύσσει νέα. Γ) Από τη διακήρυξη θα πρέπει να προβλέπεται η δυνατότητα του διαχειριστή να αναπτύσσει το δίκτυο σύμφωνα με τον συμφερότερο τρόπο και στις περιοχές που αυτός επιλέγει. Δ) Στην περίπτωση που επιλεγεί διαφορετικός ανάδοχος ανά περιοχή, και συνεπώς και διαφορετικό Business Plan, το κόστος μίσθωσης των υπηρεσιών του από τους τηλεπικοινωνιακούς παρόχους θα μπορούσε να ήταν διαφορετικό. Είναι κάτι τέτοιο είναι αποδεκτό ή η αναθέτουσα αρχή θα επιδοτούσε τις διαφορές; Ε) Καθώς το σχήμα που θα επιλεγεί ως διαχειριστής των δικτύων θα πρέπει να τα αναπτύξει ώστε να καταστούν εμπορεύσιμα, και κατά συνέπεια να προβεί σε επενδύσεις άμεσα, θα πρέπει να προβλέπετε ότι οι χρήστες που είναι ήδη συνδεδεμένοι στο δίκτυο (φορείς του δημοσίου, σχολεία, εκπαιδευτικά ιδρύματα) θα πρέπει να καταβάλουν κάποιο μηνιαίο τέλος για τις υπηρεσίες που θα απολαμβάνουν (πχ για ΣΥΖΕΥΞΙΣ – EDUNET κλπ) Σχετικά με την παράγραφο 5.3 Θα πρέπει να καταστεί σαφές ότι κάθε προσφορά θα συνοδεύεται από συγκεκριμένο Business Plan, κατάλληλα διαμορφωμένο για την συγκεκριμένη περιοχή. Άλλωστε σκοπός της υποβολής του Business Plan είναι να αποδείξουν οι υποψήφιοι ανάδοχοί ότι η πρότασή τους είναι βιώσιμη για την συγκεκριμένη περιοχή. Σχετικά με την παράγραφο 5.5 Θα πρέπει να καταστεί σαφές ότι οι υποψήφιοι που θα συμμετάσχουν στην διαδικασία με διαπραγμάτευση θα υποβάλλουν νέο Business Plan, κατάλληλα διαμορφωμένο για την συγκεκριμένη περιοχή. Σχετικά με την παράγραφο 5.8.1 Προτείνουμε να υπάρχει όρος στον διαγωνισμό που θα προβλέπει την συμμετοχή στο μετοχικό κεφάλαιο του διαχειριστή και των δήμων των οποίων τα δίκτυα θα του παραχωρηθούν. Προτείνεται, επίσης, το ποσοστό αυτό να είναι της τάξης του 12% και το ποσοστό του κάθε δήμου σε αυτό να είναι ανεξάρτητο του μεγέθους του δήμου ή του δικτύου που θα παραχωρήσει, ώστε να ευνοούνται οι μικρότεροι δήμοι. Σχετικά με την παράγραφο 5.8.3 Θα πρέπει να ληφθεί υπόψη ότι οι διαχειριστές θα έχουν ανάγκη χρηματοδότησης από τράπεζες και προς το σκοπό αυτό να υπάρχει κατάλληλο πλαίσιο για τον καθορισμό της μακροπρόθεσμης αξίας του φορέα που θα δημιουργηθεί. Σχετικά με την παράγραφο 5.8.4 Θα πρέπει να ληφθεί υπόψη ότι ο Ανάδοχος Διαχειριστής θα συντάξει και καταθέσει δύο διαφορετικά επιχειρηματικά σχέδια, τα οποία, είναι πιθανό, να έχουν ως αποτέλεσμα την διαφορετική αντιμετώπιση των δύο ζωνών. Σε αυτή την περίπτωση θα πρέπει να προβλέπεται η διαφορετική αντιμετώπιση κάθε ζώνης, ώστε το εγχείρημα να είναι βιώσιμο.