• ·         Κρίνεται απαραίτητη η βελτίωση της ελκυστικότητας της Φορολογικής Ανταλλαγής, με υπολογισμό της Καθαρής Ισοδύναμής Επιχορήγησης (ΚΙΕ), σε σύγκριση με την καταβολή της ενίσχυσης της επιχορήγησης. Παράλληλα, σε όσες επενδύσεις γίνονται με χρήση φορολογικής απαλλαγής να παρέχεται το ανώτατο όριο ενίσχυσης ανά ζώνη ή/ και οριζόντια. Επισημαίνεται ότι οι αυξημένες αποσβέσεις στην πράξη καθυστερούν την ανάκτηση της ισοδύναμης ενίσχυσης. ·         Με βάση τα προβλήματα ρευστότητας της αγοράς κρίνεται σκόπιμος ο περιορισμός στην χορήγηση της ενίσχυσης της επιχορήγησης να έχει εφαρμογή μόνον για μεγάλα επενδυτικά σχέδια (άνω των 50 εκ. €), τα οποία άλλωστε στοχεύουν σε υψηλή κερδοφορία. ·         Η έγκριση της επιλεξιμότητας των Επενδυτικών Σχεδίων (τα οποία ενισχύονται με φορολογική απαλλαγή), καθώς και ο έλεγχος της ολοκλήρωσής τους θα πρέπει να γίνεται με τα ίδια κριτήρια αξιολόγησης, όρους και κανόνες επιλεξιμότητας δαπανών, που ισχύουν για την ενίσχυση της επιχορήγησης.   ·         Θα πρέπει να διευκρινιστεί εάν υπάρχει δυνατότητα συνδυασμού μορφών ενίσχυσης. ·         Καθοριστικής σημασίας κρίνεται η αναθεώρηση – εμπλουτισμός του περιεχομένου των επιλέξιμων δαπανών, ώστε να ευθυγραμμίζονται με τις πραγματικές ανάγκες των επιχειρήσεων και ειδικότερα αυτές που συνδέονται με την απόκτηση και ανάπτυξη τεχνογνωσίας, καθώς και την προώθηση της εξωστρέφειας και των εξαγωγών. ·         Προτείνεται να είναι δυνατή η ενίσχυση της Επιδότησης χρηματοδοτικής μίσθωσης για το σύνολο των Επενδυτικών δαπανών. ·         Προτείνεται, επίσης,  να θεσμοθετηθεί η κατά περίπτωση αξιολόγηση – παροχή ενισχύσεων για επενδυτικά σχέδια σημαντικού μεγέθους (π.χ. άνω των 15 εκ. €) με εμπλουτισμό – αξιοποιήσει του ρόλου του ΕΛΚΕ – INVEST IN GREECE. Η ρύθμιση αυτή είναι δυνατό να συνδυαστεί με τη προώθηση, μέσω του ΕΣΠΑ, ειδικών δράσεων κρατικών ενισχύσεων με συγκεκριμένη στόχευση ώστε να καταστεί δυνατή η υποστήριξης επιλεγμένων τομέων δραστηριότητας με σημαντική επίπτωση στη ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας της Ελληνικής Οικονομίας.    ·         Τέλος, από την διατύπωση του κειμένου προς Διαβούλευση, προκύπτει ο αποκλεισμός των πολύ μικρών επιχειρήσεων από τον ΝΑΝ. Αυτό αποτελεί πραγματική πρόθεση του Υπουργείου;