• ·         Προτείνεται η αναβάθμιση και κατάλληλη αξιοποίηση του Πληροφοριακού Συστήματος κρατικών ενισχύσεων προς το σκοπό της αύξησης  της αποτελεσματικότητας και της διαφάνειας, καθώς και της επιτάχυνσης των διαδικασιών αξιολόγησης και ελέγχου της υλοποίησης των επενδυτικών σχεδίων. ·         Επίσης προτείνεται η προτυποποίηση του Περιεχομένου της Οικονομοτεχνικής Μελέτης (Μοντέλου κοστολόγησης και Αξιολόγησης Βιωσιμότητας), με δυνατότητα εφαρμογής σε όλους τους τομείς – κλάδους της επιχειρηματικής δραστηριότητας. ·          Απαραίτητος είναι ο καθορισμός – προτυποποίηση των απαραίτητων δικαιολογητικών ανά φάση (αξιολόγηση, έλεγχος, καταβολή επιχορήγησης, ολοκλήρωση), με προσπάθεια του κατά τον δυνατόν περιορισμού τους. ·         Σκόπιμος κρίνεται, επίσης, ο προσδιορισμός των όρων και προϋποθέσεων τροποποίησης εγκεκριμένων επενδυτικών δαπανών (διαφοροποίηση –υλοποίηση  πρόσθετων δαπανών). ·         Απαραίτητη κρίνεται και η απλοποίηση των διαδικασιών  έγκρισης τροποποιήσεων και αλλαγών στο φορέα υλοποίησης του Επενδυτικού Σχεδίου, με βασικό κριτήριο των  επηρεασμού, ή μη της αρχικής της βαθμολογίας ένταξης, καθώς  και της δυνατότητας υλοποίησης της επένδυσης. ·         Απαιτείται σαφής προσδιορισμός των  ενοτήτων – υποκατηγοριών κάθε κατηγορίας κόστους για να αποφεύγεται η διαφοροποίηση της προσέγγισης ανάμεσα σε αξιολόγηση και έλεγχο υλοποίησης του Επενδυτικού Σχεδίου. ·         Επίσης απαιτείται καθορισμός μέγιστου χρονικού ορίου για την ολοκλήρωση και υποβολή της έκθεσης από το αρμόδιο Όργανο Ελέγχου από την χρονική στιγμή της υποβολής αίτησης για έλεγχο σε σχέση με την πρόοδο υλοποίησης και την καταβολή των επιμέρους εκταμιεύσεων της επιχορήγησης (3 μήνες κατά μέγιστο). Ανάλογη χρονική προθεσμία θα πρέπει να τεθεί και σε σχέση με την εκταμίευση της προκαταβολής της επιχορήγησης από την ημερομηνία προσκόμισης των απαραίτητων δικαιολογητικών. ·         Απαραίτητη επίσης κρίνεται η πρόβλεψη για παρακολούθηση όλων των διαδικασιών μέσω του Πληροφοριακού Συστήματος Κρατικών Ενισχύσεων, καθώς και για  καταβολή της επιχορήγησης μέσω τραπεζικού λογαριασμού του κάθε επενδυτή. ·         Προτείνεται η υποβολή των Επενδυτικών Σχεδίων ανά εξάμηνο να προβλέπεται στον Νόμο και η έκδοση Υπουργικών Αποφάσεων να αφορά μόνο στην ανακοίνωση των διατιθέμενων πόρων για επιχορηγήσεις. ·         Επίσης προτείνεται η πρόβλεψη για τροποποίηση περιεχομένου και κόστους Επενδυτικών Σχεδίων, σε περιπτώσεις μεγάλων καθυστερήσεων στην υλοποίηση τους, χωρίς ευθύνη των Επενδυτών. ·         Τέλος, απαραίτητη κρίνεται η υποστήριξη όλων των Επενδυτικών Σχεδίων που θα υπάγονται στις διατάξεις του ΝΑΝ, σε θέματα λήψης των απαραίτητων  εγκρίσεων και αδειών λειτουργίας.