• Σχόλιο του χρήστη 'ΓΙΩΡΓΟΣ ΦΛΩΡΑΣ' | 17 Δεκεμβρίου 2010, 14:22

    Υπάρχει ένα θέμα με τον υπολογισμό του προστίμου. Στην παράγραφο 2 αναφέρει ότι το πρόστιμο δεν μπορεί να είναι μεγαλύτερο από το 10% του τζίρου της προηγούμενης χρονιάς. Παρακάτω, στην ίδια παράγραφο αναφέρει ότι «αν είναι δυνατόν να υπολογιστεί το οικονομικό όφελος τότε το πρόστιμο δεν μπορεί να είναι μικρότερο από αυτό». Αν όμως οι παραβάσεις της εταιρείας που θα τιμωρηθεί συνέβαιναν επί 5 χρόνια τότε και το οικονομικό όφελος θα είναι μεγαλύτερο από το 10% του τζίρου του περασμένου έτους οπότε θα υπάρχει θέμα. Άλλο θέμα που προκύπτει στην περίπτωση αυτή είναι ο υπολογισμός του οικονομικού οφέλους. Στην Επιτροπή Ανταγωνισμού η ΓΔΑ κάνει εισήγηση και η Επιτροπή αποφασίζει, χωρίς να είναι απαραίτητο ότι θα συμπέσουν η εισήγηση με την απόφαση. Για να υπολογιστεί το οικονομικό όφελος θα πρέπει να δοθεί εντολή στην Γενική Διεύθυνση Ανταγωνισμού, αφού εκδοθεί απόφαση ότι μια εταιρεία είναι ένοχη, να υπολογίσει, με βάση την απόφαση της Επιτροπής, το πρόστιμο και μετά να καταλογισθεί. Επίσης το οικονομικό όφελος από τις καταχρηστικές πρακτικές δεν περιορίζεται μόνο στο άμεσο όφελος αλλά και στο έμμεσο όφελος από την καταστροφή των ανταγωνιστών της εταιρείας που παρανομεί. Εναλλακτικός τρόπος επιβολής προστίμου ισότιμου με το οικονομικό όφελος είναι η ενεργοποίηση της Αρχής για το ξέπλυμα μαύρου χρήματος. Τα αδικήματα του νέου νόμου, όπως και του 703/77 εμπίπτουν στον νόμο 3691/2008 για Ξέπλυμα Μαύρου χρήματος. Από την ώρα που εμπίπτουν στην νομοθεσία αυτή οφείλει η Αρχή για το ξέπλυμα μαύρου χρήματος να ανακτήσει το «οικονομικό όφελος» που προέκυψε από τις παράνομες δραστηριότητες. Σχετικά με το πρόστιμο λόγω μη συμμόρφωσης το ποσό των 10,000€ αποτελεί κίνητρο σε ορισμένες επιχειρήσεις να μην εφαρμόζουν την απόφαση. Εάν μια εταιρεία έχει υπερκέρδη από τις παράνομες πρακτικές της την συμφέρει να κάνει τον εξής υπολογισμό: 10,000 ευρώ κάθε μέρα επί 30 μέρες ίσον 300,000 ευρώ τον μήνα ίσον 3,600,000 ευρώ το έτος. Αν τα κέρδη της είναι ανώτερα των 3,600,000 ευρω το έτος τότε δεν έχει λόγο συμμόρφωσης. Χαρακτηριστικό παράδειγμα πολυεθνικής η οποία επέλεξε προφανώς να μην συμμορφωθεί με την απόφαση της Επιτροπής Ανταγωνισμού για κατάχρηση δεσπόζουσας θέσης, πλήρωσε επιπλέον πρόστιμο 8,000,000 ευρώ ενώ το ίδιο διάστημα είχε κέρδη 1,400,000,000,000 ευρώ. Προτείνουμε όπως δεν τεθεί όριο 10,000 ευρώ ανά ημέρα μη συμμόρφωσης ή τεθεί στο ποσό των 100,000 ευρώ ώστε να μπορεί να καλύψει και τις εταιρείες που έχουν υπερκέρδη από τις παράνομες πρακτικές Με εκτίμηση Γιώργος Φλωράς