• Άρθρο 7, παράγραφος 2. Η ανάθεση τμήματος της διαδικασίας αδειοδότησης σε υπεργολάβους θα μπορεί να γίνεται μόνο κατόπιν σύναψης σχετικής συμβάσεως. Άρθρο 7, παράγραφος 4. Προτείνουμε την πλήρη αντικατάσταση της συγκεκριμένης παραγράφου ως εξής: «Ο υπεργολάβος θα πρέπει να έχει την ικανότητα να ελέγχει τη μελέτη, να διενεργεί επιτόπιο έλεγχο – αυτοψία στις υπό αδειοδότηση επιχειρήσεις και να συντάσσει, τόσο την έκθεση ελέγχου, όσο και την έκθεση της επιτόπιας αυτοψίας και να εισηγείται προς τον Τεχνικό Υπεύθυνο της αδειοδοτούσας αρχής του Επιμελητηρίου τη χορήγηση ή μη της αιτούμενης άδειας εγκατάστασης, επέκτασης, εκσυγχρονισμού ή λειτουργίας της δραστηριότητας. Οι υπεργολάβοι (ελεγκτές – επιθεωρητές βιομηχανικών εγκαταστάσεων) θα πρέπει να είναι διαπιστευμένοι από το Ε.Σ.Υ.Δ. και, μετά τη διαπίστευση τους, θα υποβάλλουν στο Υπουργείο τα απαιτούμενα δικαιολογητικά, ώστε να εγγραφούν στο Μητρώο Ελεγκτών – Επιθεωρητών Βιομηχανικών Εγκαταστάσεων, από όπου θα μπορούν να τους επιλέγουν τα Επιμελητήρια. Η ισχύς πιστοποίησης των ελεγκτών – επιθεωρητών βιομηχανικών εγκαταστάσεων θα είναι 3 χρόνια. Δύο μήνες πριν τη λήξη της ισχύος της πιστοποίησής τους, θα πρέπει να υποβάλλουν αίτημα για ανανέωση του χρόνου ισχύος της για άλλα τρία χρόνια. Οι ελεγκτές – επιθεωρητές βιομηχανικών εγκαταστάσεων θα πρέπει να διαθέτουν επαρκή ασφαλιστική κάλυψη της αστικής ευθύνης τους». Δεν είναι δυνατόν να είναι πιστοποιημένες από το ΕΣΥΔ οι υπηρεσίες χορήγησης αδειών των Επιμελητηρίων και να μην είναι αντίστοιχα πιστοποιημένοι από το ΕΣΥΔ οι υπεργολάβοι, με τους οποίους θα επιλέγουν να συνεργάζονται. Άλλωστε, ήδη, σήμερα, υπάρχουν εξωτερικοί φορείς, οι οποίοι εμπλέκονται στην διαδικασία αδειοδότησης (αναφερόμαστε στους φορείς, που ελέγχουν τα διάφορα δοχεία πίεσης που είναι εγκατεστημένα σε μεταποιητικές δραστηριότητες) και οι οποίοι υποχρεωτικά πρέπει να είναι πιστοποιημένοι φορείς. Επομένως, όταν σήμερα υπάρχει απαίτηση πιστοποίησης ενός φορέα, που ελέγχει μόνο τα δοχεία πίεσης, θεωρούμε ότι είναι απαραίτητο να υπάρχει η ίδια απαίτηση για φορείς, οι οποίοι ενδεχομένως θα κληθούν να ελέγξουν ολόκληρες τις εγκαταστάσεις μίας μεταποιητικής δραστηριότητας. Επίσης, είναι αδιανόητο η κάθε Υπηρεσία Χορήγησης Αδειών να προδιαγράφει με δική της αποκλειστική ευθύνη τον κατάλογο απαιτούμενων προσόντων των φυσικών ή νομικών προσώπων, στα οποία προτίθεται να αναθέσει υπηρεσίες υπεργολαβίας, καθώς, όπως γίνεται αντιληπτό, τούτο καταλύει κάθε έννοια διαφάνειας, αμεροληψίας και αντικειμενικότητας. Οι υπηρεσίες χορήγησης αδειών θα πρέπει να είναι υποχρεωμένες να επιλέγουν τους υπεργολάβους από συγκεκριμένο Εθνικό Μητρώο (πιστοποιημένων) Ελεγκτών – Επιθεωρητών Βιομηχανικών Εγκαταστάσεων, που θα τηρεί η Γενική Γραμματεία Βιομηχανίας. Άρθρο 7, παράγραφος 6. Στον κανονισμό λειτουργίας των Υπηρεσιών Χορήγησης Αδειών θα πρέπει απαραιτήτως να περιγράφεται ο τρόπος επιλογής των υπεργολάβων. Άρθρο 7, παράγραφος 7. Σύμφωνα με αυτήν την παράγραφο «οι υπεργολάβοι δεν επιτρέπεται να αναλαμβάνουν περιπτώσεις φακέλων για τις οποίες έχουν προσφέρει υπηρεσίες μελέτης και αδειοδότησης κατά την τελευταία δεκαετία.» Το χρονικό διάστημα των δέκα ετών, που τίθεται παραπάνω είναι υπερβολικό και προτείνουμε να μειωθεί στα πέντε χρόνια.