• Σχόλιο του χρήστη 'Στυλιανός Κακατσάκης' | 7 Μαρτίου 2014, 23:26

    Ο δεύτερος ορισμός για τις «δραστηριότητες της εφοδιαστικής» περισσότερο με διαφημιστικό έντυπο μιας επιχείρησης, μοιάζει παρά με ορισμό άρθρου ενός Νόμου. Επιπλέον ο ορισμός παραπέμπει στους κωδικούς κίνησης των λογιστικών προγραμμάτων των ΗΥ, για την διαχείριση της αποθήκης και των πωλήσεων, παρά σε ορισμό δραστηριοτήτων με βάση την κατηγοριοποίηση του μητρώου των Δ.Ο.Υ.. Δηλαδή τους ΚΑΔ (κωδικούς άσκησης δραστηριότητας ) που λαμβάνει το κάθε νομικό ή φυσικό πρόσωπο από το Μητρώο των Δ.Ο.Υ., κατά την έναρξη του επαγγέλματος. Στην κατηγορία 52 του μητρώου των Δ.Ο.Υ. αναφέρονται οι «υπηρεσίες υποστηρικτές της μεταφοράς» και όχι των μεταφορών. Αυτήν την διάκριση πρέπει το νομοσχέδιο να την λάβει σοβαρά υπόψη. Ο λόγος είναι ότι η μεταφορά είναι σύμβαση έργου και ως όρος αναφέρεται σε όλα τα κείμενα των θεσμοθετημένων ρυθμίσεων της πολιτείας. Το ίδιο ισχύει και για τις υποστηρικτικές υπηρεσίες μεταφοράς, που είναι και αυτές σύμβαση έργου. Δεν υπάρχει επομένως λόγος να απαριθμούνται αναλυτικά σε ένα νόμο οι εσωτερικές δράσεις εντός των επιχειρήσεων. Για το θέμα αυτό αρκεί το σχετικό άρθρο των καταστατικών των επιχειρήσεων που αναφέρεται στον «σκοπό». Εκεί οι επιχειρήσεις μπορούν να γράψουν ότι θέλουν. Η πολιτεία όμως δεν επιτρέπεται να μεροληπτεί και να τους αναφέρει σε κείμενα νόμου, μεροληπτώντας στην διενέργεια αθέμιτου ανταγωνισμού. Κοντολογίς: αν αντί της «ετικετοποίησης» αναγραφούν χειρόγραφα πχ τα «σημεία και αριθμοί» της παρτίδας θα είναι παράνομη; Δεν θα πρόκειται τότε για αυτό που έχετε ονομάσει «εφοδιαστική»; Ή θα είναι ενδεχόμενα παράνομη γιατί δεν την προβλέπετε στον νόμο; Η ετικετοποίηση και όλες οι άλλες αναφορές είναι καθαρό εσωτερικό οργανωτικό ζήτημα της κάθε επιχείρησης. Η πολιτεία δεν έχει λόγο να ασχολείται με αυτές. Για τον νομοθέτη ενδιαφέρον έχουν οι συναλλαγές των επιχειρήσεων, που περιληπτικά περιγράφονται σαν συμβάσεις έργου μεταξύ δύο επιχειρήσεων και τίποτα άλλο. Για τις επιχειρήσεις είναι εσωτερικές δράσεις, για να εκτελεστούν οι καταρτισθείσες συμβάσεις της ηγεσίας των επιχειρήσεων, για να επιτελεστεί ο τελικός σκοπός, για τον οποίο έχουμε αναφερθεί ήδη. Επιπλέον αυτών οι "μεταφορές" (στον πληθυντικό), τα 3PL, 4PL, η εφοδιαστική, η εφοδιαστική αλυσίδα, τα Logistics, κλπ είναι θεωρητικοί όροι και δεν λαμβάνονται υπόψη από την πολιτεία, γιατί δεν μπορούν να αναφερθούν στα επίσημα κείμενα και εξ αυτού να τεθούν ως όροι στις συμβάσεις. Πρόκειται δηλαδή για την ορολογία που χρησιμοποιούν τα στελέχη των επιχειρήσεων για την συνεννόηση μεταξύ τους, χωρίς να έχει η πολιτεία την δυνατότητα να παρέμβει για να θεσμοθετήσει την κάθε θεωρητική ορολογία, ή τα διαφημιστικά συνθήματα των επιχειρήσεων. Όλα αυτά αφορούν στην εσωτερική λειτουργία ή στις συμβάσεις μεταξύ δύο επιχειρήσεων. Η ορολογία σε αυτές τις συμβάσεις αφορούν στις ίδιες και όχι την πολιτεία ή τις λοιπές επιχειρήσεις και την αγορά γενικότερα. Αλλοίμονο αν η πολιτεία θεσμοθετούσε με βάση την εσωτερική ορολογία των λειτουργιών επί μέρους συντεχνιακών συμφερόντων. Η νομοθεσία πρέπει να ρυθμίζει το πλαίσιο λειτουργίας των επιχειρήσεων σε τρόπο που να διευκολύνει την οργανωτική, νομική, εμπορική, λογιστική, κοστολογική, οικονομική, φορολογική, τελωνειακή, συγκοινωνιακή και πρακτική εφαρμογή ή λειτουργία εντός μίας Εμπορικής ή βιομηχανικής επιχείρησης, της αγοράς της μεταφοράς αξιών και φορτίων και της πραγματικής οικονομίας γενικότερα. Ύστερα από αυτά θεωρούμε ότι πρέπει να λάβετε υπόψη καταρχήν τους παρακάτω ορισμούς: 1) «Μεταφορά είναι το σύνολο των τεχνικών εργασιών, καθώς και των λογιστικών απεικονίσεων, ως και των διοικητικών διαδικασιών, που έχουν σαν σκοπό την διακίνηση ενός αγαθού, με την σύννομη μεταβολή του τόπου, του ιδιοκτησιακού, του νομικού ή φορολογικού καθεστώτος του, είτε αυτές συντελούνται ταυτόχρονα με την παροχή του Μεταφορέα, είτε όχι». 2) «μεταφορά αξιών ονομάζουμε την εμπορική πλευρά της διακίνησης ενός εμπορεύματος, η οποία το παρακολουθεί και το απεικονίζει λογιστικά, αποτυπώνοντας με λογιστικές εγγραφές τις διάφορες οικονομικές συναλλαγές και τις λοιπές νομικές, φορολογικές, ποιοτικές, κλπ μεταβολές που υφίσταται το εμπόρευμα, μέχρι να εκπληρωθούν άπαντες οι όροι της σύμβασης πώλησης του.» 3) "διακίνηση" ενός φορτίου είναι μια λειτουργία της μεταφοράς, κατά την διάρκεια της οποίας το μεταφερόμενο είδος βρίσκεται στην κατοχή ή στην διαχείριση τρίτων προσώπων, με τα οποία δεν έχει συνάψει άμεσα κάποια σύμβαση ο κύριος του είδους αυτού. (πχ μεταφορέας εναποθέτει ένα φορτίο σε μία αποθήκη, μέχρι να βρει και άλλο φορτίο για να συμπληρωθεί ο χώρος του φορτηγού.) Επιπλέον να λάβετε υπόψη τον ΚΑΔ 52.29.19.03 «Υπηρεσίες διαμεταφοράς με διαχείριση της εφοδιαστικής αλυσίδας (Logistics)». Φυσικά εδώ ο Υπουργός Οικονομικών λίγο νοιάζεται για την «εφοδιαστική» του νομοσχεδίου σας και ακόμα λιγότερο για την θεωρητική έννοια «εφοδιαστική αλυσίδα», που συμπληρώνει την λέξη «εφοδιαστική» του νομοσχεδίου σας. Το Υπ. Οικονομικών έχει κατά νου την υποχρέωση του Διαμεταφορέα να τηρεί το βιβλίο προσωρινής εναπόθεσης μετά το 1994 και το άνοιγμα των συνόρων της ΕΕ. Η έννοια επομένως «εφοδιαστική αλυσίδα» είναι καθαρά λογιστική, γιατί εντοπίζεται φορολογικά ο διαχειριστής του εμπορεύματος την συγκεκριμένη στιγμή. Η αλυσίδα της διακίνησης δηλαδή δεν σπάει για τον συγκεκριμένο χρόνο που το αγαθό είναι στην κατοχή του διαμεταφορέα. Για τον λόγο αυτό ο μόνος κλάδος που έχει δικαίωμα να χρησιμοποιεί τον όρο Logistics είναι ο κλάδος της διαμεταφοράς, γιατί έρχονται σε απαφή με τους ξένους πελάτες και πρέπει να χρησιμοποιούν διεθνείς όρους, για την συνεννόηση τους. Οι λοιποί κλάδοι που χρησιμοποιούν τον όρο πρέπει να ελεγχτούν κατά πόσο και με ποια ιδιότητα διαχειρίζονται εμπορεύματα. Όσο για τους λοιπούς της αγοράς που δεν διαχειρίζονται εμπορεύματα για να έχουν υποχρέωση τηρήσεως βιβλίου αποθήκης, καλό είναι να δηλωθούν ως «σύμβουλοι επιχειρήσεων» και όχι "εταιρείες Logistics" για να αφήσουν και το Logistics στην ησυχία του. Επιπλέον να λάβετε υπόψη τον ΚΑΔ 52.29.19.07 «Υπηρεσίες τοπικής συγκέντρωσης και διανομής εμπορευμάτων». Μέσα σε αυτόν τον κωδικό δραστηριότητας έχουν θέση όλες οι δραστηριότητες που αναφέρετε στον ορισμό σας για τις "δραστηριότητες της εφοδιαστικης" καθώς επίσης και άλλες δραστηριότητες που υπάρχουν και δεν τις αναφέρετε ή θα εμφανιστούν στο μέλλον. Συμπερασματικά διαπιστώνω ότι αντί να θεσμοθετείτε το πλαίσιο λειτουργίας των επιχειρήσεων, προσπαθείτε να περιγράψετε εσωτερικές λειτουργίες των επιχειρήσεων και τα προγράμματα των ΗΥ. Το βάρος του Νόμου πρέπει να πέσει στις συναλλαγές δηλαδή τις συμβάσεις με πλήρη απαγκίστρωση από φωτογραφικές διατάξεις. Η επικέντρωση του νομοσχεδίου στην θεωρητική ορολογία οδηγεί τις επιλογές σας σε μια εικονική πραγματικότητα των λειτουργιών της αγοράς της μεταφοράς των αξιών και των φορτίων. Αυτήν μόνο η επιστημονική φαντασία Logistics, των 500 ορισμών και μεταφράσεων που αναφέρονται σε αυτά, μπορεί να περιγράψει. Τι σχέση έχει όμως ο νομοθέτης με τις θεωρίες; ή αν το Logistics είναι "εφοδιαστική", "λογισμός", "βιομηχανικός λογισμός" ή δεν μεταφράζεται όπως ισχυρίζονται πολλοί άλλοι; Το Logistics είναι ένα απολίθωμα γλώσσας όπως ήταν στην "προ Logistics εποχή" το "trans". Τι δουλειά έχει επομένως ο νομοθέτης με ένα ξένο όρο και με μία από τις πολλές μεταφράσεις του; Αφήστε σας παρακαλώ τις ξένες ορολογίες και νομοθετείστε με βάση την πλουσιότατη ελληνική τεχνοκρατική και νομική ορολογία, που καλύπτει όλες τις δράσεις που αναφέρονται στο νομοσχέδιο.