• Σχόλιο του χρήστη 'Π.Ε.Ε.Δ.' | 13 Μαρτίου 2014, 23:24

    Οι παρακάτω παρατηρήσεις είναι επί του συνόλου του σχεδίου νόμου. 1. Καταργούνται τα εργαλεία πολιτικής του Υπουργείου Υποδομών Μεταφορών & Δικτύων, δηλαδή ο Ν.3333/2005 και το ΠΔ79/2004 (τύπου Β) και μεταφέρθηκαν οι αδειοδοτικές αρμοδιότητες στο Υπουργείο Ανάπτυξης. 2. Η κατάργηση των εργαλείων πολιτικής σε συνδυασμό με τη μεταφορά των αρμοδιοτήτων μεταθέτει από την υποστηρικτική διαδικασία τριτογενούς τομέα (όπως της διαμετακόμισης) που διαθέτει το ΥπΥΜεΔι, στη μεταποιητική και παραγωγική διαδικασία πρωτογενούς και δευτερογενούς τομέα του Υπουργείο Ανάπτυξης (Βιομηχανία). Αν ο στόχος είναι η διαμετακόμιση έχουμε εσφαλμένη κατεύθυνση. 3. Συστήνεται τμήμα σχεδιασμού και προώθησης εφοδιαστικής στο Υπουργείο Υποδομών Μεταφορών & Δικτύων, ενώ τα αδειοδοτικά εργαλεία διαχείρισης πολιτικής θα ανήκουν στο Υπουργείο Ανάπτυξης. 4. Εφόσον δε συμμετέχουν στη νομοθεσία οι θαλάσσιες εμπορευματικές μεταφορές, δεν υπάρχει ωφέλεια μεταφορτωτικών διευκολύνσεων στις συνδυασμένες μεταφορές. 5. Παρότι ένας από τους στόχους του νομοσχεδίου ήταν η επίλυση προβλημάτων αδειοδότησης εγκαταστάσεων, απουσιάζει η λέξη εξυγίανση, ενώ γνωρίζουμε ότι το πρόβλημα παρανόμων εγκαταστάσεων είναι μείζονος σημασίας, ιδιαίτερα στην Αττική. Δε λαμβάνεται υπόψη η υπάρχουσα κατάσταση, καθώς θεωρείται ότι η πλειονότητα των εγκαταστάσεων πληροί τις προϋποθέσεις αδειοδότησης και το μόνο πρόβλημα είναι η γραφειοκρατία. 6. Θέματα προσαρμογής συστημικού χαρακτήρα (ενοποίησης συστημάτων ηλεκτρονικής), όπως διαδικασιών διάχυσης και προσαρμογής της τεχνολογίας υποστήριξης προς τα νέα δεδομένα της ηλεκτρονικής φορολογικής μεταρρύθμισης, δεν είναι εμφανή. Ο Πρόεδρος της ΠΕΕΔ Γιώργος Μπαμπαλής Ο Γενικός Γραμματέας της ΠΕΕΔ Παναγιώτης Βλαχογιώργης Το μέλος της Μόνιμης Επιτροπής Logistics Ιωάννης Σιαμάς