• Σχόλιο του χρήστη 'ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΤΣΑΜΠΟΥΛΑΣ' | 14 Μαρτίου 2014, 12:35

    Στους ορισμούς δεν ααναφερεται ο ορος " επιχειρηαμτικό παρκο". που αναφερεται στο ΜΕΡΟΣ ΔΕΥΤΕΡΟ αρθρα 14 και μετα. Ο ορος επχειρηματικο παρκο ειναι αδόκινος, συναντται πρωτη φορά στη πραξη και βιβλιογραφία και συναδει περισσότερο με επιχειρηματικές δραστηριότηατες παρά με αυτές των μεταφορών και εφοδιαστικής. Στους ορισμούς δεν αναφερεται τιπιτε για τον ορο ΕΜΠΟΡΕΥΜΑΤΙΚΑ ΚΕΝΤΡΑ, ως να μην υπάρχει!. Η διεθνής βιβλιογραφία και πρακτική αναφερει ως εμπορευματικά κέμντρα και υπάρχει Νομος (εν ισχύει) Ν3333/2005 που αφορά τα ΕΚ. Στη διεθνή πρακτκιλη και σε κειμενα της Ευρωπαίκής Ενωσης αναφερονται εμπορευματικά κέντρα ως INTERPORTI (Ιταλια), Platforms Logistiques (Γαλλία), GutenVerkers Centrum (Γερμανία), Freight Village και Dry Ports (ΗΠΑ, Ασία κλπ). Στον νεο Κανονισμό της ΕΕ (1315/2013) για τα Διευρωπαίκά Δίκτυα Μεταφορών (ΤΕΝ-Τ): α) στο αρθρο 11 γινεται συγκεκριμμένη αναφορά στα εμπορευματικά κέντρα: "Άρθρο 11 Συνιστώσες υποδομών 1. Οι υποδομές σιδηροδρομικών μεταφορών περιλαμβάνουν ιδίως: α) γραμμές υψηλής ταχύτητας και συμβατικές σιδηροδρομικές γραμμές, συμπεριλαμβάνοντας: i) παρακαμπτήριες και βοηθητικές γραμμές, ii) σήραγγες, iii) γέφυρες· β) εμπορευματικούς τερματικούς σταθμούς και πλατφόρμες υλικοτεχνικής υποστήριξης για τη μεταφόρτωση εμπορευμάτων μεταξύ σιδηροδρόμων και μεταξύ σιδηροδρόμου και άλλων μέσων μεταφοράς)" β) Στο αρθρο 21 γιατισ Θαλ΄΄ασιες αρτηρίες (Θαλ΄΄ασιοι Διαδρομοι) αναφερει: "Θαλάσσιες αρτηρίες 1. Οι θαλάσσιες αρτηρίες, καθώς συνιστούν τη θαλάσσια διάσταση του Διευρωπαϊκού Δικτύου Μεταφορών, στοχεύουν στην επίτευξη ευρωπαϊκού χώρου θαλάσσιων μεταφορών χωρίς σύνορα. Αποτελούνται από ακτοπλοϊκές γραμμές, λιμένες, σχετική θαλάσσια υποδομή και εξοπλισμό και εγκαταστάσεις καθώς και απλοποιημένες διοικητικές διαδικασίες για ακτοπλοϊκές ή θαλάσσιες-ποτάμιες μεταφορές μεταξύ τουλάχιστον δύο λιμένων, καθώς και για τη σύνδεση με την ενδοχώρα. Οι θαλάσσιες αρτηρίες περιλαμβάνουν: α) θαλάσσιες ζεύξεις μεταξύ θαλασσίων λιμένων του εκτεταμένου δικτύου ή μεταξύ λιμένα του εκτεταμένου δικτύου και λιμένα τρίτης χώρας όπου τέτοιες ζεύξεις είναι στρατηγικής σημασίας για την Ένωση· β) λιμενικές εγκαταστάσεις, εμπορευματικούς τερματικούς σταθμούς, πλατφόρμες εφοδιαστικής και εμπορευματικά κέντρα που ευρίσκονται εκτός των χώρων των λιμένων αλλά συνδέονται με τη λειτουργία τους, τεχνολογίες πληροφοριών και επικοινωνιών (ΤΠΕ), όπως ηλεκτρονικά συστήματα για τη διαχείριση της εφοδιαστικής, και διαδικασίες ασφάλειας και προστασίας και τις διοικητικές και τελωνειακές διατυπώσεις σε τουλάχιστον ένα κράτος μέλος· γ) υποδομή για την απευθείας πρόσβαση από ξηράς και από θαλάσσης. 2. Έργα κοινού ενδιαφέροντος για θαλάσσιες λεωφόρους στο διευρωπαϊκό δίκτυο μεταφορών προτείνονται από τουλάχιστον δύο κράτη μέλη. Περιλαμβάνουν: α) θαλάσσια ζεύξη με τις χερσαίες συνδέσεις της στο κεντρικό δίκτυο μεταξύ δύο ή περισσοτέρων λιμένων του κεντρικού δικτύου· ή β) θαλάσσια ζεύξη με τις χερσαίες συνδέσεις της μεταξύ λιμένα του κεντρικού δικτύου και λιμένων του εκτεταμένου δικτύου, με ιδιαίτερη έμφαση στις χερσαίες συνδέσεις των λιμένων του κεντρικού δικτύου και του εκτεταμένου δικτύου. 3. Τα έργα κοινού ενδιαφέροντος για θαλάσσιες αρτηρίες στο διευρωπαϊκό δίκτυο μεταφορών είναι δυνατόν να περιλαμβάνουν επίσης δραστηριότητες που έχουν ευρύτερα οφέλη και δεν συνδέονται με συγκεκριμένους λιμένες, όπως είναι οι υπηρεσίες και οι δράσεις για τη στήριξη της κινητικότητας προσώπων και εμπορευμάτων, οι δραστηριότητες βελτίωσης των περιβαλλοντικών επιδόσεων, όπως είναι εγκαταστάσεις τροφοδοσίας ηλεκτρικής ενέργειας στην ξηρά που βοηθούν τα πλοία να μειώσουν τις εκπομπές τους, η διάθεση παγοθραυστικού εξοπλισμού, οι δραστηριότητες πλοϊμότητας καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους, οι εργασίες βυθοκόρησης, οι εγκαταστάσεις εφοδιασμού με εναλλακτικά καύσιμα, καθώς και η βελτιστοποίηση διεργασιών, διαδικασιών και του ανθρώπινου παράγοντα, οι πλατφόρμες ΤΠΕ και τα συστήματα ενημέρωσης, στα οποία συμπεριλαμβάνονται τα συστήματα διαχείρισης της κυκλοφορίας και τα ηλεκτρονικά συστήματα αναφοράς. 4. Εντός δύο ετών από τον διορισμό σύμφωνα με το άρθρο 45, ο Ευρωπαίος Συντονιστής για τις θαλάσσιες αρτηρίες υποβάλλει ένα λεπτομερές σχέδιο εφαρμογής για τις θαλάσσιες αρτηρίες, το οποίο βασίζεται στις εμπειρίες και τις εξελίξεις που συναρτώνται με τις θαλάσσιες μεταφορές της Ένωσης καθώς και την προβλεπόμενη κυκλοφορία στις θαλάσσιες αρτηρίες" γ) Στο αρθρο 27 γαι τις συνιστώσες των στ=υνδθυασμένων μεταφορών ανφερει: "Συνιστώσες υποδομών Οι εμπορευματικοί τερματικοί σταθμοί ή οι πλατφόρμες υλικοτεχνικής υποστήριξης πληρούν τουλάχιστον ένα από τα ακόλουθα κριτήρια: α) η ετήσια μεταφόρτωση εμπορευμάτων υπερβαίνει για τη διακίνηση μη ετερογενών φορτίων τους 800000 τόνους ή για τη διακίνηση ετερογενών φορτίων το 0,1 % του αντίστοιχου συνολικού ετήσιου όγκου εμπορευμάτων που διακινούνται σε όλους τους θαλάσσιους λιμένες της Ένωσης, β) εφόσον δεν υπάρχει εμπορευματικός τερματικός σταθμός ή πλατφόρμα υλικοτεχνικής υποστήριξης σύμφωνα με το στοιχείο α) σε περιοχή NUTS 2, ο εν λόγω σταθμός ή πλατφόρμα είναι ο κύριος εμπορευματικός τερματικός σταθμός ή πλατφόρμα υλικοτεχνικής υποστήριξης που έχει υποδείξει το ενδιαφερόμενο κράτος μέλος και συνδέεται τουλάχιστον οδικώς και σιδηροδρομικώς με την εν λόγω περιοχή NUTS 2, ή σε περίπτωση που το κράτος μέλος δεν έχει σιδηροδρομικό σύστημα, που συνδέεται μόνον οδικώς." Κατά συνέπεια θα ήατν παραλειψη να μη γινεται αναφορά στα εμπορευματικά κέντρα και στον Ν.333/2005 και στη τροποποίηση του με τον Ν.3710/2008, αναφορικά με το διχωρικό ΕΚ (δυνατότηατα να υπάρχει εντος λιμενικής ζώνης κα στην ενδοχώρα).