• Σχόλιο του χρήστη 'Attica Α.Ε. Συμμετοχών' | 22 Σεπτεμβρίου 2014, 10:48

    Μέτρα νομοθετικού χαρακτήρα. Οι αναφορές σε νομοθετικές πρωτοβουλίες είναι ασαφείς και δημιουργούν σκεπτικισμό. Ο χαρακτήρας της ΕΚΕ ανέκαθεν υπήρξε και πρέπει να εξακολουθήσει να είναι εκείνος της εθελοντικής ενέργειας ή αυτοδέσμευσης (η αναφορά σε «εθελοντική αυτοδέσμευση» είναι μάλλον περιττή). Αλλιώς υπάρχει κίνδυνος να μεταμορφωθεί σε «υποχρεωτική» και κατά συνέπεια να αλλοιωθεί η φύση της και τελικά να καταπνιγεί από τις παθογένειες που προαναφέρθησαν και χαρακτηρίζουν την κανονιστική επιβολή στη χώρα μας. Υπενθυμίζεται το προφανές που όμως το σχέδιο δεν είναι βέβαιον ότι αναγνωρίζει ότι άλλο η νομοθετική και κανονιστική συμμόρφωση και άλλο η εθελοντική δέσμευση για ενέργειες και συμπεριφορές πέραν του «υποχρεωτικού», η οποία αρχή είναι η ραχοκοκαλιά της ΕΚΕ. Η νομοθετική συμμετοχή του κράτους πρέπει να περιορισθεί στην παροχή κινήτρων προς τις εταιρίες για την υιοθέτηση και εφαρμογή πολιτικών ΕΚΕ και όχι στη νομοθετική επιβολή τους. Τα λοιπά εργαλεία που απαριθμούνται στο σχέδιο κρίνονται καταρχήν θετικά με την επισήμανση ότι είναι οι προφανείς αναφορές για όσους έχουν ασχοληθεί με ΕΚΕ, ενώ ταυτόχρονα είναι πολύ γενικά και αόριστα ώστε να βοηθήσουν μία επιχείρηση που τώρα εξερευνά τον χώρο. Ειδικότερα: θεωρούμε ότι θα πρέπει να θεσπισθούν κριτήρια αξιολόγησης για δημόσιες προμήθειες βασισμένα σε παραμέτρους ΕΚΕ. Επίσης, να λαμβάνονται υπόψη ως κριτήρια στις πιστωτικές αξιολογήσεις επιχειρήσεων από τράπεζες. Αναφορικά με τις επενδύσεις των επιχειρήσεων σε δράσεις ΕΚΕ θα πρέπει να υπάρχουν προτάσεις για υποστηρικτικές οικονομικές δράσεις της Πολιτείας προς αυτές. Ήδη υπάρχουν υψηλά κόστη, ιδιαίτερα στις πολύ μικρές, μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις (αλλά και στις μεγάλες) που αφορούν τη σύνταξη και όλη τη διαδικασία του Κοινωνικού απολογισμού. Επίσης, να μην παραβλέψουμε και την σύνταξη των απολογισμών σύμφωνα με τα διεθνή πρότυπα (βλέπε GRI, UN GLOBAL COMPACT) και τις επιπλέον δαπάνες που απαιτούν ώστε να μπορέσουν οι επιχειρήσεις να τα ακολουθήσουν, καθώς και τα έξοδα πιστοποίησης. Όπως προαναφέρθηκε, ήδη υπάρχουν πολλές επιχειρήσεις που εφαρμόζουν επιτυχημένα και έχουν εντάξει στρατηγικά και για σειρά ετών ΕΚΕ στις προτεραιότητές τους. Αυτό που χρειάζεται είναι η εφαρμογή συγκεκριμένων μέτρων «ανταμοιβής» από την ίδια την αγορά. Ως μοχλός ενεργοποίησης των ΜμΕ επιβάλλεται να υπάρχει ελάφρυνση του κόστους και ενημέρωση/εκπαίδευση/συνεργασία με τις μεγαλύτερες όμοιο-κλαδικές εταιρίες. Κατά τα λοιπά είναι απαραίτητο να γίνουν συγκεκριμένες προτάσεις για ενέργειες ενημέρωσης, ευαισθητοποίησης και εκπαίδευσης τόσο των επιχειρήσεων όσο και της κοινωνίας ώστε η ίδια να «απαιτεί» από τις επιχειρήσεις να είναι ευαισθητοποιημένη σε θέματα ΕΚΕ. Υποστηρικτικές δομές. Δεν απαιτούνται δύο αρχές. Αρκεί ένας συμβουλευτικός και συντονιστικός φορέας που θα πρέπει να αποτελείται και από εκπροσώπους επιχειρήσεων. Αυτό μπορεί να είναι το Εθνικό Συμβούλιο ΕΚΕ. Η καταγραφή επιχειρήσεων που δημοσιοποιούν ΕΚΕ στο ΓΕΜΗ δεν φαίνεται ποιο σκοπό εξυπηρετεί. Προτείνεται να περιοριστεί για τις επιχειρήσεις που θα είναι υπόχρεες προς αυτό βάσει της νέας ευρωπαϊκής νομοθεσίας. Επιπλέον τονίζουμε ότι στην παρούσα στιγμή το ΓΕΜΗ δεν ανταποκρίνεται στο ρόλο που ήδη έχει, αφού από την έναρξη λειτουργίας του μάλλον έχει δημιουργήσει μεγαλύτερη επιπλοκή στη γραφειοκρατική διαδικασία παρά έχει επιλύσει προβλήματα. Η επιβάρυνση του ΓΕΜΗ με επιπλέον υποχρεώσεις αναμένεται να έχει ακόμα δυσμενέστερες επιπτώσεις στη λειτουργία και εξυπηρέτηση των επιχειρήσεων. Επίσης η καταγραφή ανά κλάδο και γεωγραφική περιφέρεια δεν θεωρούμε ότι προσφέρει κάτι, μάλλον δημιουργεί μεγαλύτερη γραφειοκρατία.