• Σχόλιο του χρήστη 'Κατερίνα Ζαχ.' | 25 Φεβρουαρίου 2016, 18:07

    1. Με την προτεινόμενη ρύθμιση της παραγράφου 1α του Άρθρου 1 θεσπίζε-ται εξομοίωση των προθεσμιών ολοκλήρωσης των επενδυτικών σχεδίων που έχουν υπαχθεί στις διατάξεις του Ν. 3299/2004 και η ημερομηνία ο-λοκλήρωσής τους αφενός μεν έληξε στις 31 Δεκεμβρίου 2015, αφετέρου δε λήγει στις 31 Δεκεμβρίου 2016, σύμφωνα με το β΄ εδάφιο της παραγράφου 2 του άρθρου 5 του Ν. 4242/2014. Εν συνεχεία δε, δίδεται και στις δύο αυτές κατηγορίες επενδυτικών σχεδίων η δυνατότητα παράτασης της προθεσμίας ολοκλήρωσης για 18 επιπλέον μήνες, ήτοι μέχρι τις 30 Ιουνίου 2018, υπό τις ίδιες προϋποθέσεις (δηλ. την αποδεδειγμένη υλοποίηση του 50% του εγκεκριμένου κόστους του επενδυτικού σχεδίου μέχρι τις 31 Δεκεμβρίου 2016). Με το περιεχόμενο αυτό, όμως, η προτεινόμενη ρύθμιση εισάγει όμοια ρύθμιση για την αντιμετώπιση ουσιωδώς ανόμοιων περιπτώσεων. Συγκεκριμένα, η εν λόγω παράταση εκκινεί στην ουσία από διαφορετική χρονική αφετηρία για τις δύο επιμέρους κατηγορίες επενδυτικών σχεδίων (31 Δεκεμβρίου 2015 και 31 Δεκεμβρίου 2016, αντίστοιχα), καταλήγοντας όμως στην ίδια καταληκτική προθεσμία (30 Ιουνίου 2018). Στο πλαίσιο αυτό, προτείνεται διαζευκτικά: είτε η κατ’ αναλογία παράταση της προθεσμίας αποδεδειγμένης υλοποίησης του 50% του εγκεκριμένου κόστους επενδυτικών σχεδίων που έχουν υπαχθεί στις διατάξεις του Ν. 3299/2004 και η προθεσμία ολοκλήρωσής τους λήγει στις 31 Δεκεμβρίου 2016, για εύλογο χρονικό διάστημα (λ.χ. 6 μηνών), είτε – ισοδύναμα – η μείωση του ποσοστού του εγκεκριμένου κόστους που πρέπει αποδεδειγμένα πρέπει να έχει υλοποιηθεί μέχρι τις 31 Δεκεμβρίου 2016, για τα ίδια αυτά επενδυτικά σχέδια, κατά εύλογο ποσοστό (λ.χ. σε 30% από 50%), προκειμένου να τύχουν της παράτασης των 18 επιπλέον μηνών. 2. Η παράγραφος γ του Άρθρου 1 περιλαμβάνει νομοθετική εξουσιοδότηση προς τον Υπουργό Οικονομίας, Ανάπτυξης και Τουρισμού να καθορίζει, με απόφασή του, πρόσθετα δικαιολογητικά, λοιπές διαδικασίες και κάθε άλλη αναγκαία ρύθμιση για την εφαρμογή της διάταξης της περίπτωσης 1α του εν λόγω άρθρου. Εις την προκειμένη περίπτωση η εξουσιοδοτική διάταξη αφορά την θέση μέσω Υ.Α., σημαντικών όρων υλοποίησης μεγάλης οικονομικής σημασίας επενδυτικών σχεδίων, εντός ορισμένης προθεσμίας. Για παράδειγμα θα ο-ρισθούν, το όργανο που προβαίνει στη διαπίστωση της υλοποίησης του 50% του εγκεκριμένου κόστους του επενδυτικού σχεδίου, η μορφή της πράξης που εκδίδεται για την διαπίστωση αυτή και την χορήγηση της 18μηνης παράτασης (απόφαση χορήγησης παράτασης ή απλώς διαπιστω-τική πράξη) κ.α. Για την δημιουργία του αναγκαίου πλαισίου ασφαλείας δικαίου για τις ε-πενδύσεις είναι σκόπιμο είτε το σχέδιο της Υ.Α. να γνωστοποιηθεί κατά την συζήτηση της διάταξης, είτε η εξουσιοδότηση να είναι περισσότερο ορισμένη ώστε να γίνει σαφές το πλαίσιο της ρύθμισης της Υ.Α. Ένα επιπλέον το οποίο δημιουργείται από την διατύπωση του σχεδίου είναι ότι, ενώ προσδιορίζεται το τέλος της προθεσμίας εντός της οποίας θα πρέπει να ολοκληρωθεί το 50% του οικονομικού αντικειμένου της σύμβασης δεν προκύπτει η έναρξη της προθεσμίας αυτής γιατί εξαρτάται από την δημοσίευση της Υπουργικής Απόφασης και τυχόν άλλων αναγκαίων προϋποθέσεων. Για να λυθεί το ζήτημα αυτό προτείνεται να προσδιορισθεί η διάρκεια της προθεσμίας π.χ. 10 μηνών από την δημοσίευση της Υ.Α. 3. Είναι επίσης σκόπιμο να διευκρινισθεί χωρίς να καταλείπεται αμφιβολία ότι η προϋπόθεση χορήγησης της 18μηνης προθεσμίας είναι η οικονομική υλοποίηση του 50% του οικονομικού αντικειμένου όπως προκύπτει από σχετικά τιμολόγια και όχι η υλοποίηση του φυσικού αντικειμένου. 4. Δεδομένου ότι μεταξύ του πρώτου και δεύτερου σταδίου υλοποίησης της επένδυσης απαιτείται η έκδοση διοικητικών πράξεων (π.χ. βεβαίωση υλο-ποίησης 50% του οικονομικού αντικειμένου, χορήγηση προθεσμίας 18 μη-νών) ο χρόνος δεν φαίνεται να συνυπολογίζεται όταν ορίζεται ο χρόνος περάτωσης ημερολογιακά. Προτείνεται η 18μηνη προθεσμία να αρχίζει από την έκδοση των σχετικών διοικητικών πράξεων χορήγησης της νέας προθεσμίας όπως θα ορίζονται στην Υ.Α. 5. Θα πρέπει στις προωθούμενες ρυθμίσεις να συμπεριληφθούν και επενδυτικά σχέδια του Νόμου 2601/1998 που δεν έχουν ολοκληρωθεί και είχαν συμπεριληφθεί σε προηγούμενες ρυθμίσεις χορήγησης της προθεσμίας ολοκλήρωσης.