• Σχόλιο του χρήστη 'ΟΜΙΛΟΣ ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ' | 26 Φεβρουαρίου 2016, 11:58

    Στο παρόν άρθρο, με το οποίο πολύ ορθά ρυθμίζονται τα θέματα των ημερομηνιών υποχρέωσης ολοκλήρωσης των επενδύσεων, προτείνουμε να εξεταστεί η αντιμετώπιση μιας ακόμη κατηγορίας επενδύσεων: το νομικό καθεστώς των αδειοδοτήσεων στη χώρα μας παρουσιάζει πολλές ατέλειες, οι οποίες άλλοτε οφείλονται σε αυτόν καθεαυτόν τον καθορισμό των διαδικασιών αδειοδότησης και άλλες φορές οφείλονται σε αντιδράσεις τοπικών κοινωνιών από έλλειψη θεσμικής πληροφόρησης, στην πολυνομία σε θέματα χωροταξίας, πολεοδομίας, περιβάλλοντος, δασικών χαρτών κλπ, στο ασαφές χωροταξικό πλαίσιο και βέβαια στην έλλειψη κτηματολογίου (άρα θέματα ιδιοκτησιακά, απαλλοτριώσεων, χρήσεων γης). Για όλους αυτούς τους λόγους πολλές επενδύσεις καθυστερούν για κάποιο χρονικό διάστημα μετά από έκδοση σχετικών δικαστικών αποφάσεων ή διοικητικών πράξεων οι οποίες αναστέλλουν κάποιο από τα πολλά στάδια της αδειοδοτικής διαδικασίας. Πολλές επενδύσεις καταφέρνουν να ξεπεράσουν, είτε με ένδικα μέσα είτε με κάθε άλλη προβλεπόμενη διαδικασία, τα προβλήματα αυτά και να προχωρήσουν την επένδυσή τους. Για τις περιπτώσεις αυτές, θα ήταν σημαντικό να μην ισχύει ως προϋπόθεση παράτασης η υλοποίηση κατά 50% του εγκεκριμένου οικονομικού αντικειμένου του έργου και, μετά από σχετική δήλωση εντός των προθεσμιών που υπάρχουν για αυτές τις περιπτώσεις, να υπάρχει επίσης παράταση έως 30.6.2018 για τα επενδυτικά σχεδία του Ν.3299/2004 ή έως 31.12.2017 για τα επενδυτικά σχέδια του Ν.3908/2011. Αποτέλεσμα αυτής της βελτίωσης της ρύθμισης, θα είναι η καθοριστική συμβολή της στη μη ακύρωση αρκετών σημαντικών επενδύσεων. Για το λόγο, προτείνουμε την προσθήκη νέας παραγράφου πριν το εδ. β’ ως εξής: "Η προϋπόθεση υλοποίησης του 50% του εγκεκριμένου κόστους του επενδυτικού σχεδίου δεν ισχύει στις περιπτώσεις που υφίσταται αναστολή οποιασδήποτε άδειας απαραίτητης για τη νόμιμη εκτέλεση του έργου. Στις περιπτώσεις αυτές, ισχύει μόνο η καταληκτική ημερομηνία υλοποίησης του επενδυτικού σχεδίου της 30-6-2018".