• Σχόλιο του χρήστη 'Μανταλένα Μπιζέλου' | 27 Μαρτίου 2016, 20:44

    Κάθε νόμος και μάλιστα αυτής της θεσμικής σημασίας όπως ο σχολιαζόμενος επιβάλλεται να ενεργεί, ως προς όλα τα άρθρα του, στο πλαίσιο σεβασμού των θεσμών που δεν αναθεωρεί και να είναι νομοτεχνικά πλήρης. Η περίπτωση β) της παραγράφου 1 του άρθρου 41 αποτελεί απόδειξη περί του αντιθέτου. Πράγματι, προκαλεί αρνητική εντύπωση ότι εν γένει το Υπουργείο Υγείας καθορίζεται ως Κεντρική Αρχή Αγορών. Πολλώ δε μάλλον, εφόσον η υπηρεσία του Υπουργείου Υγείας που έχει όμοιες με τις εν προκειμένω προβλεπόμενες αρμοδιότητες είναι η Επιτροπή Προμηθειών Υγείας. Υπενθυμίζεται ότι η εν λόγω υπηρεσία και η ΓΓΕ είναι, σύμφωνα με τους νόμους 4155/2013 (άρθρο 4) και 4281/2014 (άρθρο 21), οι δύο κεντρικές αρχές προμηθειών της χώρας. Πάντως, πρέπει να επισημανθεί ως πολύ θετικό το γεγονός πως οι άλλες δύο κεντρικές αρχές αρχών που καθορίζονται είναι υπηρεσιακές μονάδες του Κράτους. Τούτος ο καθορισμός δεν επιτρέπει τυχόν αντικατάσταση της Επιτροπής Προμηθειών Υγείας από οποιασδήποτε μορφής νπιδ. Είναι αναγκαιότητα όλες οι κεντρικές αρχές αγορών να είναι κρατικές δομές, ώστε να υπάρχει ο απαραίτητος προληπτικός και κατασταλτικός έλεγχος των δαπανών τους και η διαφάνεια σε όλες τις πράξεις τους.