• 1. Μείωση Γραφειοκρατίας, Επιτάχυνση Διαδικασιών και Ενίσχυση Διαφάνειας a) Χρήση της Πιστοληπτικής Διαβάθμισης που λαμβάνει μια επιχείρηση από αναγνωρισμένους Οργανισμούς Πιστοληπτικών Αξιολογήσεων ως κριτήριο για την ένταξη του επενδυτικού της σχεδίου στον Αναπτυξιακό Νόμο. Με τον τρόπο αυτό θα αποκλείονται επιχειρήσεις οι οποίες παρουσιάζουν υψηλή πιθανότητα ασυνέπειας και κατά συνέπεια θα γίνεται η βέλτιστη και δικαιότερη κατανομή των πόρων του Αναπτυξιακού Νόμου. b) Διαμόρφωση και ενεργοποίηση του θεσμικού πλαισίου για την ανάθεση των διαδικασιών αξιολόγησης και ελέγχου των επενδυτικών σχεδίων σε διαπιστευμένους ιδιωτικούς φορείς οι οποίοι διαθέτουν την εμπειρία διαχείρισης επενδυτικών σχεδίων, διαθέτουν την απαιτούμενη ευελιξία και υποδομές και μπορούν κατά συνέπεια να ανταποκριθούν με ταχύτητα στην διεκπεραίωση των σχετικών διαδικασιών. Προτείνεται η εποπτεία τους από την Κεντρική Υπηρεσία του Υπουργείου Οικονομίας. c) Παράλληλη αποσυμφόρηση της Κεντρικής Υπηρεσίας με ανάθεση των διαδικασίων αξιολόγησης & ελέγχου επενδυτικών σχεδίων με Π/Υ > 3 εκ. και σε περιφερειακές δομές. d) Περαιτέρω βελτίωση και αναβάθμιση του Ολοκληρωμένου Πληροφοριακού Συστήματος (ΠΣΚΕ) για την μείωση της γραφειοκρατίας και ενίσχυση της διαφάνειας. e) Μείωση του κόστους και απλοποίηση των διαδικασιών με διατήρηση ευνοϊκών διατάξεων του υφιστάμενου θεσμικού πλαισίου όπως: - Προσκόμμιση Έγκρισης Τραπεζικού Δανείου μετά την θετική γνωμοδότηση της αρμόδιας υπηρεσίας για την ένταξη του επενδυτικού σχεδίου στον Αν. Νόμο και πριν την έκδοση της Οριστικής Απόφασης Ένταξης. - Έκδοση των απαραίτητων αδειών για την υλοποίηση του (π.χ άδεια οικοδομής, άδεια εγκατάστασης κλπ) μετά την ένταξη του επενδυτικού σχεδίου στον Αναπτυξιακό Νόμο και υποχρέωση προσκόμμισης τους κατά τον έλεγχο της επένδυσης. f) Δυνατότητα Χορήγησης / Εκταμίευσης της επιχορήγησης σε 3 ή και 4 δόσεις αντί για 2 δόσεις που ίσχυε με το προηγούμενο θεσμικό πλαίσιο. Η δυνατότητα αυτή θα βελτιώσει σημαντικά την ρευστότητα των επιχειρήσεων με δεδομένο ότι η λήψη εγγυητικής επιστολής για την προκαταβολή της επιχορήγησης σε πολλές περιπτώσεις είναι αδύνατη. g) Σύνταξη και έκδοση ενιαίων Οδηγών για το σύνολο των διαδικασιών του Νόμου (Οδηγός Υποβολής Πρότασης, Οδηγός Αξιολόγησης, Οδηγός Υλοποίησης κλπ) στην κατεύθυνση της απλοποίησης τους, της μείωσης της γραφειοκρατίας, της επιτάχυνσης τους και της ενίσχυσης της διαφάνειας. h) Κωδικοποίηση των παλαιότερων Αναπτυξιακών Νόμων όπως και των ΥΑ, Εγκυκλίων κλπ για την διευκόλυνση του έργου παρακολούθησης και διαχείρισης των επενδυτικών σχεδίων. i) Ενίσχυση των δαπανών Μελετών και Αμοιβών Συμβούλων (Δαπάνη Υποστήριξης κατά την υλοποίηση του Επενδυτικού Σχεδίου) για όλες τις επιχειρήσεις ανεξαρτήτου μεγέθους (αντί μόνο για τις νέες Μικρές και Μεσαίες όπως ίσχυε στο προηγούμενο θεσμικό πλαίσιο). Η υιοθέτηση του μέτρου αυτού θα συμβάλλει στην ενίσχυση της διαφάνειας, ειδικά αν θεσμοθετηθεί η κατάρτιση ειδικού Μητρώου Συμβούλων, η εγγραφή των οποίων σε αυτό θα γίνεται μετά από αξιολόγηση και διαπίστευση.