• Σχόλιο του χρήστη 'Ιωάννης Παπαθεοδώρου' | 8 Οκτωβρίου 2016, 11:41

    Αρχικά να αναφερθεί ότι υπάρχει μια πολύ καλή προσπάθεια αποτύπωσης των στοιχείων. Δε γίνεται αντιληπτό όμως γιατί τίθενται τόσο στενά χρονικά πλαίσια σε συνδυασμό και με τα δικαιολογητικά του φακέλου τεκμηρίωσης για την πρώτη περίοδο. Για παράδειγμα, στην περίπτωση εκείνη όπου ο επενδυτής επιδιώξει να αποδείξει την καινοτομία ή την εξωστρέφεια, για υπάρχει εκτίμηση ανεξάρτητου πιστοποιημένου εκτιμητή στην περίπτωση μηχανημάτων για την κάλυψη της ίδιας συμμετοχής (Άρθρο 5 παράγραφος 3 σημείο Αδii) κ.λπ. Αντιλαμβάνεστε ότι απαιτείται πρόσθετος χρόνος που μια πιθανή επέκταση των καταληκτικών ημερομηνιών. Από τη στιγμή που με την υποβολής της αίτησης υπαγωγής ξεκινά ο χρόνος υλοποίησης δαπανών θα μπορούσε για την πρώτη αυτή περίοδο να δοθεί περίοδος υποβολών έως το τέλος του 2016 (12ο/2016). Εκτιμάται ότι το ζητούμενο είναι η υποβολή τεκμηριωμένων και πολύ καλών επενδυτικών σχεδίων και όχι η γρήγορη και πιεστική υποβολή προτάσεων. Επιπρόσθετα: • Άρθρο 5 παράγραφος 1 να διευκρινισθεί ότι στην περίπτωση της φορολογικής απαλλαγής δεν απαιτείται ίδια συμμετοχή αλλά μόνο ότι τα κεφάλαια που θα χρησιμοποιηθούν δε θα έχουν σε ποσοστό 25% κρατική ενίσχυση. Επίσης, θα πρέπει να διευκρινισθεί ο τρόπος υπολογισμού της κάλυψης του όρου του 25%. • Άρθρο 5 παράγραφος 3 αναφέρεται ότι: «Σε περίπτωση επενδυτικών σχεδίων που έχουν ως κύριο τόπο εγκατάστασης περιοχή που πληροί τις προϋποθέσεις του άρθρου 107 παράγραφος 3 στοιχείο γ' της Συνθήκης, οι ενισχύσεις σε μεγάλες επιχειρήσεις χορηγούνται μόνο για αρχική επένδυση για νέα οικονομική δραστηριότητα στη συγκεκριμένη περιοχή» Θα πρέπει να διευκρινισθεί αν αφορά το σύνολο των περιοχών ήτοι τις προκαθορισμένες (Δυτική Μακεδονία, Ιόνια Νησιά, Κρήτη, Ευρυτανία) και μη προκαθορισμένες περιοχές (Αττική, Στερεά Ελλάδα, Νότιο Αιγαίο) όπως αναφέρονται στο χάρτη περιφερειακών ενισχύσεων. • Άρθρο 13 παράγραφος 5 παράβολο. Θα πρέπει να γίνει μια κατηγοριοποίηση ανάλογα με το ύψος της επένδυσης, διότι επενδύσεις από 1.000.000 € και πάνω πληρώνουν το ίδιο παράβολο 5.000€ και δεν μπορεί ο νομοθέτης να μη θέλει να υπάρχει αναλογικότητα στην επιβάρυνση. Το στοιχείο αυτό δεν έχει ληφθεί υπόψη γενικά στον Ν.4399/16 όπως ψηφίσθηκε. • Άρθρο 14 παράγραφος α στάδιο πληρότητας προτείνεται να υπάρχει πρόβλεψη για υποβολή εντός 5 ημερολογιακών ημερών στο ΠΣΚΕ συμπληρωματικών δικαιολογητικών που θα ζητηθούν μέσω ΠΣΚΕ από την υπηρεσία και δεν θα ξεπερνούν ένα προκαθορισμένο όριο π.χ το 20% των προκαθορισμένων. • Άρθρο 14 παράγραφος Γ1 το στενό πλαίσιο για την ολοκλήρωση της αξιολόγησης εκτιμάται ότι δε μπορεί να ισχύσει όπως έχει δείξει η σημερινή εμπειρία εκτός και αν εκτιμάτε ότι δε θα υπάρχει προς αξιολόγηση σημαντικός αριθμός επενδυτικών σχεδίων. Μπορεί να τεθεί όριο 60 ημερών. Το στοιχείο αυτό θα πρέπει να ληφθεί υπόψη συνδυαστικά με την παρατήρηση για το σημείο Γ2 του άρθρου 14. • Άρθρο 14 παράγραφος Γ2, αρχικά δε μπορεί η αξιολόγηση να γίνεται από 1 αξιολογητή. Ακόμη και στο ΣΕΣ 2014-2020 στα πρώτα προγράμματα μικρού προϋπολογισμού πραγματοποιείται από 2 αξιολογητές. Προτείνεται η αξιολόγηση να γίνεται από 2 αξιολογητές και να υπάρχει συγκερασμός των αξιολογήσεων. Η αρμόδια επιτροπή θα μπορεί να αποδεχθεί το συγκερασμό ή να τον διαφοροποιήσει αιτιολογημένα σε ποσοστό +/- 10%. Επίσης δε μπορεί να υπάρχει τόσο στενή προθεσμία για την υποβολή της αξιολόγησης. Είναι το ίδιο να αξιολογείται μια πρόταση 300.000€ με μια πρόταση 3.000.000€ ή 5.000.000€ ή 10.000.000€ ή μεγαλύτερου προϋπολογισμού? Αν θέλετε θα μπορούσατε να θέσετε ένα εύρος που δε θα ξεπερνά για τον εκάστοτε αξιολογητή τις 20 ημερολογιακές ημέρες ανάλογα με το ύψος της επένδυσης. Θα απομένει και για την επιτροπή ένα εύλογο χρονικό διάστημα έως τις 60 ημέρες που αναφέρονται στην προηγούμενη επισήμανση. Το ζητούμενο είναι σωστές αξιολογήσεις και όχι βιαστικές για να «πιάσουμε» τις στενές προθεσμίες. • Στην προκήρυξη θα πρέπει να διατυπώνεται με σαφήνεια εάν μπορούν να υποβάλλουν οι ενδιαφερόμενοι επενδύσεις στην παραγωγή, μεταποίηση & εμπορία των γεωργικών προϊόντων.