• Σχόλιο του χρήστη 'Κατης Αθανάσιος' | 9 Οκτωβρίου 2016, 10:06

    1. Στο άρθρο 5 παρ 3 β ορίζεται ότι: «Επέκταση της δυναμικότητας υφιστάμενης μονάδας. Η πρόσθετη δυναμικότητα της μονάδας λόγω του επενδυτικού σχεδίου μπορεί να γίνει αποδεκτή μόνον εφόσον η υφιστάμενη δυναμικότητα της μονάδας μπορεί να πιστοποιηθεί από επίσημα στοιχεία τεκμηρίωσης». Στα δικαιολογητικά στο αντίστοιχο σημείο ορίζετε «Σε περιπτώσεις επέκτασης, η πρόσθετη δυναμικότητα της μονάδας ως αποτέλεσμα του επενδυτικού σχεδίου ΓΙΝΕΤΑΙ ΑΠΟΔΕΚΤΗ ΜΟΝΟΝ ΕΦΟΣΟΝ Η ΥΦΙΣΤΑΜΕΝΗ ΔΥΝΑΜΙΚΟΤΗΤΑ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΘΕΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΔΕΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ή τα εκάστοτε προβλεπόμενα για το είδος της επιχείρησης έγγραφα». Κατά κανόνα οι άδειες λειτουργίας των μεταποιητικών επιχειρήσεων δεν αναφέρουν δυναμικότητα. Στην περίπτωση αυτή στο στάδιο της παραλαβής του φακέλου της επένδυσης θα είναι υποχρεωμένοι υπάλληλοι ελέγχου των φακέλων να τους απορρίψουν με βάση το ΜΟΝΟ που αναφέρει η διευκρίνιση των δικαιολογητικών. Μια μονάδα που διπλασιάζει τον παραγωγικό της εξοπλισμό αλλά η άδεια της δεν αναφέρει δυναμικότητα πως θα αποδείξει την επέκτασή της δυνατότητας της απέναντι στο ΜΟΝΟ της εγκυκλίου;. Νομίζω ότι η πλήρης αναδιατύπωση και η εξάλειψη του ΜΟΝΟ είναι απολύτως αναγκαία για να μην υπάρχουν πρόβλημα στην αποδοχή των προτάσεων αυτής της κατηγορίας. 2. Σε όλα τα καθεστώτα ορίζετε ημερομηνίες ανοίγματος και κλεισίματος της υποβολής των προτάσεων και μάλιστα για την πρώτη περίοδο δίνεται περίπου 50 ημέρες να προετοιμαστεί και υποβληθεί ο φάκελός σε ένα νέο νομικό καθεστώς με αρκετά ασαφή ακόμη σημεία. Είναι προφανές ότι ο χρόνος αυτό δεν επαρκεί. Αντί να πηγαίνουμε σε συνεχείς παρατάσεις είναι σκόπιμο να υπάρξει από την αρχή εύλογος χρόνος υποβολής των προτάσεων. Με δεδομένο όμως ότι ο αναπτυξιακός νόμος θα είναι ή θα έπρεπε να είναι ένα εργαλείο μακράς πνοής δεν νοείτε το άνοιγμα και το κλείσιμο των καθεστώτων. Τα καθεστώτα θα πρέπει να είναι συνεχώς ανοιχτά και να δέχονται προτάσεις όταν αυτές είναι ώριμες από πλευράς επενδυτών. Παράλληλα θα πρέπει να προβλέπεται, για τα μη διαγωνιστικά καθεστώτα, ελάχιστος χρόνος έγκρισης μετά την ολοκλήρωση παραλαβής του φακέλου από τις υπηρεσίες. Αντίστοιχα τα διαγωνιστικά καθεστώτα θα πρέπει να κλείνουν ανά τρίμηνο έτσι ώστε να επιλέγονται οι καλύτερες των προτάσεων που έχουν υποβληθεί μέχρι τότε με βάση τα ποσά που έχουν κατανεμηθεί. Ποσά που δεν καταναλώνονται θα πρέπει να μετακινούνται αυτόματα στα επόμενα τρίμηνα και επίσης προτάσεις που δεν τις καλύπτουν τα ποσά του τριμήνου και είναι πάνω από το κάτω όριο της βαθμολογίας, θα μπορούν να μετακινούνται στο επόμενο τρίμηνο με τη συγκατάθεση του φορέα τους. 3. Στο νόμο ορίζεται ότι επιχειρήσεις που υλοποιούν επενδύσεις άνω των 300.000 € και διατηρούν βιβλία Β κατηγορίας θα είναι υποχρεωμένες να πάνε σε διπλογραφικό σύστημα (Γ κατηγορίας βιβλία). Στην κατηγορία αυτή είναι σχεδόν το σύνολο των μικρών επιχειρήσεων. Με δεδομένο ότι η αλλαγή βιβλίων και κόστος δημιουργεί αλλά και αρκετή γραφειοκρατία στις μικρές επιχειρήσεις ο όρος αυτός τεχνηέντως τις αποκλείει από τη χρήση του νόμου. Θεωρώ πως δεν είναι στις προθέσεις σας και άρα είναι σκόπιμο αυτό να επανεξεταστεί και να μην ισχύσει η υποχρέωση αυτή.