• Σχόλιο του χρήστη 'ΕΥΓΕΝΙΑ ΤΖΟΥΡΤΖΟΥΚΛΗ' | 23 Φεβρουαρίου 2017, 10:00

    Σκοπός της διαδικασίας εξωδικαστικής ρύθμισης οφειλών από την άσκηση επιχειρηματικής δραστηριότητας, όπως εξάλλου και της ιδιωτικής πτώχευσης [ν. 3869/2010], είναι η ρύθμιση των χρεών του οφειλέτη με τρόπο γρήγορο, σύμφωνο με τις οικονομικές του δυνάμεις κατά το χρόνο κατάθεσης της αίτησης και κατά το δυνατόν πιο συμφέρον για τους πιστωτές, ώστε η επιχείρηση να διασωθεί και να συνεχίσει την παραγωγική της διαδικασία. Η διαδικασία εξ ορισμού απαιτεί ταχύτητα, καθότι το «κέρδος» των πιστωτών δε θα έρθει από την εξόφληση των οφειλομένων, το οποίο σχεδόν ποτέ δεν είναι δυνατόν σε μια διαδικασία «συμβιβασμού», αλλά από τη διάσωση της επιχείρησης, η οποία θα συνεχίσει να υφίσταται ως παραγωγική λειτουργία, ως θέσεις εργασίας, ως πηγή δημοσίων εσόδων (μέσω καταβολής φόρων, ΦΠΑ, ασφαλιστικών εισφορών κτλ). Το Πολυμελές δικαστήριο, εξ ορισμού δεν μπορεί να κινηθεί με ταχύτητα, αφενός λόγω έλλειψης εμψύχου δυναμικού αφετέρου λόγω υποδομών. Ενδεικτικό είναι ότι σε όλα τα περιφερειακά δικαστήρια, το Πολυμελές Πρωτοδικείο συνεδριάζει ίσως και μια φορά ανά 15 ημέρες και τελικώς κατά την ημέρα της συνεδρίασης, οι δικαστές προκειμένου να μην καθυστερήσει η εκδίκαση των υποθέσεων, κατανέμουν τις υποθέσεις, με αποτέλεσμα οι υποθέσεις του Πολυμελούς να συζητούνται μόνο από τον Εισηγητή, από έναν δηλαδή Δικαστή. Αυτή είναι η πραγματικότητα… Στην παρούσα χρονική στιγμή που τα δικαστήρια όλων των βαθμίδων είναι υπερφορτωμένα, δεν είναι δυνατόν να πιστεύει κανείς ότι η ταχύτητα στην απονομή της δικαιοσύνης, θα επιτευχθεί χωρίς αύξηση οργανικών θέσεων δικαστών. Αν κάποιος το πιστεύει είναι ουτοπία… Με δεδομένο λοιπόν ότι σε όλες τις βαθμίδες είναι απαραίτητη η αύξηση των οργανικών θέσεων των δικαστών, τα πρωτοδικεία και πάλι υστερούν ως επιλογή, καθότι στελεχώνονται με νέο δυναμικό μέσω των εξετάσεων της ΕΣΔΙ. Εκεί, απαιτείται φοίτηση ενός έτους και 6μηνη πρακτική άσκηση στα δικαστήρια, άρα, για να ενισχυθούν οι ήδη υπάρχοντες δικαστές θα πρέπει να αναμένουμε τουλάχιστον 1,5 χρόνο από την ημέρα της εισαγωγής των νέων Πρωτοδικών! Αντιθέτως, η στελέχωση των Ειρηνοδικείων, γίνεται ΑΜΕΣΩΣ μόνο ΜΕ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΕΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ (οι οποίες μπορούν να συμπτυχθούν χρονικά έτι περαιτέρω) μέσω απορρόφησης των επιτυχόντων του εν ισχύ πίνακα. Η ταχύτητα απονομής της δικαιοσύνης είναι σημαντικός δείκτης αξιολόγησης των κρατών σύμφωνα με τα κριτήρια του ΟΟΣΑ. Η ταχύτητα στην απονομή της δικαιοσύνης στην προκειμένη περίπτωση είναι αυτή που θα μετρήσει θετικά στην αξιολόγησή μας ως κράτους και όχι η σύνθεση του δικαστηρίου. Τέλος, σημαντικό θα είναι η διαδικασία που θα ακολουθηθεί να βοηθήσει τις επιχειρήσεις να διασωθούν και να συνεχίσουν την παραγωγική τους δραστηριότητα συμβάλλοντας στην ανάπτυξη της χώρας και όχι να απωλέσουν κάθε τέτοια δυνατότητα «περιφερόμενες» για χρόνια μέσα σε δικαστικές αίθουσες. Συνεπώς, η επιλογή των Πρωτοδικείων όχι μόνο δε θα εξυπηρετήσει κανένα ειδικότερο σκοπό σύμφωνα και με όσα αναλύθηκαν ήδη από τους υπολοίπους σχολιαστές, αλλά αντιθέτως θα δυσχεράνει την επίτευξη των σκοπών του νόμου.