• Σχόλιο του χρήστη 'ΙΩΑΝΝΑ ΘΕΟΛΟΓΟΥ' | 1 Μαρτίου 2017, 08:55

    Με δεδομένο ότι προφανώς το νομοσχέδιο στόχο έχει τη συνολική αντιμετώπιση των κόκκινων δανείων, είναι εντελώς άστοχο να ορίζει ως αρμόδιο το Πολυμελές Πρωτοδικείο. Μέχρι τώρα και ήδη για 7 έτη το σώμα των Ειρηνοδικών έχει αποκτήσει εξειδικευμένη γνώση και εμπειρία στο χειρισμό τέτοιων υποθέσεων, ως αποκλειστικά αρμόδιο για τα υπερχρεωμένα νοικοκυριά του ν. 3869/2010. Επιπλέον, η εκουσία του Πολυμελούς Πρωτοδικείου κοστίζει πολύ περισσότερο για τον πολίτη, καθώς το ύψος των δικηγορικών αμοιβών και των εξόδων είναι μεγαλύτερο, ενώ παράλληλα μεγαλύτερο είναι και το κόστος μετάβασης (υπάρχουν πολύ περισσότερα Ειρηνοδικεία από Πρωτοδικεία). Χαρακτηριστικό παράδειγμα αυτού οι Κυκλάδες, όπου Πρωτοδικεία λειτουργούν μόνο στη Σύρο και στη Νάξο, αναγκάζοντας με τον τρόπο αυτό διαδίκους και δικηγόρους να μετακινούνται με δυσανάλογο κόστος, καθώς συγκοινωνία μεταξύ των νησιών αυθημερόν δεν υπάρχει. Επιπλέον,τα Ειρηνοδικεία συμφέρουν οικονομικά και το ίδιο το Δημόσιο, καθώς ο μισθός του Ειρηνοδίκη υπολείπεται κατά πολύ αυτού των Πρωτοδικών, και μάλιστα της τριμελούς σύνθεσης των Πολυμελών Πρωτοδικείων. Για το δε δεύτερο βαθμό αναφερόμαστε στο δυσβάσταχτο κόστος των Τριμελών Εφετείων. Συνολικά, η ανάθεση των υποθέσεων αυτών στα Ειρηνοδικεία λόγω της εξειδίκευσης και της εμπειρίας του σώματος σε τέτοιας φύσης υποθέσεις, σε συνδυασμό με το μειωμένο κόστος για το κράτος και τον πολίτη κρίνεται πολύ πιο σκόπιμη.