• Σχόλιο του χρήστη 'ΝΕΟ ΡΕΥΜΑ- ΝΕΟ ΟΡΑΜΑ, Νίκος Σπ. Φιλίππου' | 1 Μαρτίου 2017, 20:06

    ΓΕΝΙΚΑ: Ο λόγος για τον εξωλογιστικό συμβιβασμό είναι η απαλλαγή των επιχειρήσεων από τα υπέρμετρα χρέη, λόγω της παρατεταμένης κρίσης, προκειμένου να εξασφαλιστεί η βιωσιμότητα του οφειλέτη. Ποιο είναι το πρόβλημα κατά την κρίση μας, για να υπάρχει λύση και αποτέλεσμα ? 1) Η φυγή καταθέσεων και ο συνεπαγόμενος “στραγγαλισμός” χρηματοδότησης των επιχειρήσεων. Τα κόκκινα δάνεια από 20-30 δις € εκτινάχθηκαν στο ποσό των ~120 δις €. “Λείπουν” από το τραπεζικό σύστημα ~100 δις € καταθέσεις, που είναι το ~60% του ΑΕΠ και του συνόλου των καταθέσεων, πρωτάκουστο για τα οικονομικά δεδομένα οποιασδήποτε χώρας. Με την καταγγελία των δανείων χρεώνονται τόκοι υπερημερίας και ποινές στα εκάστοτε ληξιπρόθεσμα και άληκτα ποσά, που όλα μαζί γίνονται νέα ληξιπρόθεσμα. Βασική μέριμνα εκτιμούμε ότι πρέπει να είναι η συντεταγμένη πανστρατιά επαναπατρισμού των καταθέσεων, χωρίς κατασχέσεις και ποινές για οποιοδήποτε λόγο. Χωρίς καταθέσεις οι τράπεζες δεν έχουν δυνατότητα χρηματοδότησης και οι επιχειρήσεις θα οδηγηθούν σε σταδιακό ή ξαφνικό στραγγαλισμό. Η πώληση των δανείων σε τέτοιο βαθμό και ύψος δεν είναι χρηματοδοτικό εργαλείο. 2) Τα ληξιπρόθεσμα ποσά της εφορίας ~ 95 δις και των ταμείων ~30 δις = ~120 δις €, ήτοι ~ 60% του ΑΕΠ (πρωτάκουστα διεθνώς) περιέχουν καταχρηστικά και μη διορθωμένα (όπως προβλέπει το μνημόνιο) πρόστιμα και προσαυξήσεις. π.χ εφορία: προσαυξήσεις ~500% (300% μέχρι τον έλεγχο και κατά ΚΕΔΕ μετά) και εξωλογιστικούς προσδιορισμούς που πολλαπλασιάζουν τις οφειλές 10-20 φορές (ενώ έχουν καταργηθεί από το 2014, δεν καταργήθηκαν για τα προηγούμενα έτη) και ταμεία: προσαυξήσεις 300% και ΟΑΕΕ χρεώσεις ~ 500 €/ μήνα μη δυνάμενα να πληρωθούν. Το μνημόνιο με το ν.4336/15 προβλέπει την διαγραφή όλων των προστίμων και προσαυξήσεων του ν.2523/97, δηλ των παραπάνω. Προτείνουμε για να εξυγιανθεί η οικονομία και οι επιχειρήσεις θα έπρεπε αρχικά να εκκαθαριστούν και να διαγραφούν συντεταγμένα και με ενιαίους κανόνες οίκοθεν όλες οι καταχρηστικές χρεώσεις εφορίας, ταμείων, ΟΑΕΕ, και τραπεζών, έτσι ώστε ο εξωδικαστικός συμβιβασμός να γίνει από την σωστή αρχική βάση. π.χ. να μείνουν τα αρχικά ποσά χωρίς προσαυξήσεις ή μία ποινή 10% και για τις τράπεζες μπορεί να χρεωθεί επιτόκιο βάσης + 2-3%. Είναι μνημονιακή υποχρέωση. Πως θα λειτουργήσει ο εξωδικαστικός συμβιβασμός με τις προσαυξήσεις “πλασματικού- καταχρηστικού” ύψους που ανέρχονται κατά εκτίμηση “χωρίς μεγάλο λάθος” 50-60 δις €. Ίδια πρόβλεψη θετικά θεράπευσε η ΠΝΠ 27/03/2015, που διέγραψε όλα τα πρόστιμα και προσαυξήσεις. Καμία ρύθμιση 100 ή και παραπάνω δόσεων, δεν θεραπεύει τον πολλαπλασιασμό 5-10 φορές της αρχικής οφειλής, δεν υπάρχουν τέτοιες χρεώσεις πουθενά στο γνωστό κόσμο. ΑΡΘΡΟ 01: παρ 2 ζ: Να επιτρέπεται στην συμμετοχή των πιστωτών οι απαιτήσεις συνδεδεμένων νομικών και φυσικών προσώπων. Τόσες εταιρείες και τόσα πολλά πρόσωπα κράτησαν ζωντανές τις επιχειρήσεις με προσωπικές καταθέσεις. Θα πρέπει να ανταμειφθούν που στήριξαν τις εταιρείες τους, αντί να τιμωρηθούν! Ειδικά θα μπορούσαν να συμμετέχουν οι καταθέσεις ή οφειλές που κατευθύνθηκαν προς εφορίες, ταμεία, τράπεζες! ΑΡΘΡΟ 02: παρ. 3 β: να μην λογίζονται οι προσφυγές και οι εκκρεμείς δικαστικές αποφάσεις ως αποτρεπτικό του συμβιβασμού. Αφού μειώθηκαν οι προθεσμίες προσφυγών, όλες οι υποθέσεις εκκρεμούν ή έχουν δικαστεί. Άλλωστε στα φορολογικά πάντοτε η νεώτερη νομοθεσία υποκαθιστά την προγενέστερη, βάσει της οποίας έγιναν οι προσφυγές και εκκρεμούν δικαστικές αποφάσεις. παρ. 3 δ: να μην θεωρούνται ως απαγορευτικό στοιχείο οι δικαστικές καταδίκες απλής καθυστέρησης φόρων. ΑΡΘΡΟ 03 παρ 1: να καταργηθεί η κερδοφορία 1 χρήσεως της 3ετίας, αφού όλη η χώρα είναι ζημιογόνος για 7-8 χρόνια. Η βιωσιμότητα θετικά κρίνεται και από την καθαρή θέση -equity. Οι περισσότερες οφειλές στην χώρα προέκυψαν εκτός από την ύφεση και από καθαρά τεχνικούς λόγους των εφοριών, ταμείων, πανωτοκίων τραπεζών.