• Σχόλιο του χρήστη 'Γιώργος Σουργιαδάκης' | 28 Ιουλίου 2017, 14:43

    Οι υποχρεώσεις ή οι προδιαγραφές για τις επιχειρήσεις εντάσσονται στον χώρο της Κανονιστικής Συμμόρφωσης. Η Υπεύθυνη Επιχειρηματικότητα, όπως αυτή ορίζεται, αφορά πρακτικές και δράσεις πάνω και πέρα από τη συμμόρφωση των επιχειρήσεων σε κανονιστικές, ρυθμιστικές, νομικές ή φορολογικές υποχρεώσεις. Οποιαδήποτε προσπάθεια σχετικών «ρυθμίσεων» από την πολιτεία δεν εξυπηρετεί τους σκοπούς και τις αρχές της Υπεύθυνης Επιχειρηματικότητας. Επιπλέον, δεν έχει κανένα νόημα η πιστοποίηση εθελοντικών, προαιρετικών και οικειοθελών πρωτοβουλιών των εταιρειών που λειτουργούν με κοινωνική ευαισθησία. Παρά ταύτα, υπάρχουν τρόποι με τους οποίους η πολιτεία θα μπορούσε να βοηθήσει, να ενισχύσει και να ενθαρρύνει την Υπεύθυνη Επιχειρηματικότητα με: την οριοθέτηση και τον σαφή εννοιολογικό προσδιορισμό για τον χαρακτηρισμό δράσεων και συμπεριφορών ως Επιχειρηματικά Υπεύθυνων, ώστε να αποφεύγεται η σύγχυση και η επικοινωνιακή κατάχρηση την εκπαίδευση των στελεχών της πολιτείας και των δημόσιων φορέων της σε θέματα κοινωνικής συνείδησης, κοινωνικής ευαισθησίας και υπεύθυνης επιχειρηματικής πρακτικής, ώστε να αναγνωρίζονται και να μην παρεμποδίζονται σχετικές δράσεις και πρωτοβουλίες την υποδειγματική συμπεριφορά υπηρεσιών και επιχειρήσεων του ευρύτερου δημόσιου τομέα, ώστε να αποτελέσουν παράδειγμα και καταλύτη αλλαγών στην κοινωνική ευαισθησία των πολιτών αλλά και των επιχειρήσεων του ιδιωτικού τομέα. Είναι εμφανής η ανάγκη καθοδήγησης των φορέων της δημόσιας επιχειρηματικότητας προς μια περισσότερο διάφανη, ισόρροπη και υπεύθυνη δραστηριότητα τη διαρκή, χωρίς αποκλεισμούς, πολυμερή διαβούλευση για τις κανονιστικές ή άλλες υποχρεώσεις όλων των επιχειρήσεων σχετικά με τον κοινωνικό τους ρόλο και, ιδιαίτερα, σε θέματα παροχής πληροφόρησης και δημοσιότητας την έμπρακτη και ουσιαστική υποστήριξη του έργου των ανεξάρτητων αρχών που ρυθμίζουν και παρακολουθούν τη συμπεριφορά των επιχειρήσεων, όπως είναι η Επιτροπή Ανταγωνισμού, η Αρχή Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων, ο Συνήγορος του Καταναλωτή και, εν γένει, όλες οι ρυθμιστικές και εποπτικές αρχές των επιμέρους αγορών την αναπροσαρμογή και τον εκσυγχρονισμό της διοικητικής και φορολογικής μεταχείρισης δωρεών, χορηγιών, ενισχύσεων και δράσεων με σαφή κοινωνικό προσανατολισμό Συμπερασματικά, οι κοινωνικές ανάγκες και τα κοινωνικά προβλήματα αλλάζουν και μετασχηματίζονται διαρκώς. Οι μελλοντικές προκλήσεις αναμένονται αρκετά διαφορετικές από τις χθεσινές ή τις σημερινές. Ο χώρος της Υπεύθυνης Επιχειρηματικότητας και της Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης πρέπει να παραμένει ανοιχτός και ελεύθερος για τη συνεχή προσέλκυση νέων ιδεών, μεθόδων και λύσεων. Η καλύτερη υποστήριξη από την πλευρά της Ελληνικής πολιτείας θα ήταν να αποφύγει τα λάθη του παρελθόντος, την υπερ-ρύθμιση που καταργείται στην πράξη, τις αντικοινωνικά μεροληπτικές διατάξεις, την περιπτωσιολογία και την ανάλυση που καταλήγει ξεπερασμένη πριν ακόμα δημοσιευτεί. Σημειώσεις: σελ 12, 13 : χρειάζεται αναδιατύπωση των αδόκιμων και ασαφών αναφορών σε “αντιανταγωνιστική συμπεριφορά” και “μείωση ανταγωνιστικής συμπεριφοράς” σελ 7, 8, 13 : υπάρχουν αρκετές αναφορές στην ψηφιακή τεχνολογία (“προηγμένα ψηφιακά συστήματα”, “ψηφιακή οικονομία”, “ψηφιακά μέσα”, “ηλεκτρονικοποίηση διαδικασιών”) η οποία είναι γενικότερη έννοια που δεν αποτελεί άμεσο στόχο ή δράση της Υπεύθυνης Επιχειρηματικότητας.