• Σχόλιο του χρήστη 'ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΠΟΛΙΤΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΕΙΦΟΡΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗ-CISD' | 10 Νοεμβρίου 2017, 03:37

    Στο άρθρο 4, παράγρ. 4: Η πρόβλεψη της παροχής διακριτικής ευχέρειας στις Αρχές προκειμένου για την έκδοση κάθε πράξης, έτσι όπως είναι διατυπωμένη (υποκειμενικός παράγοντας) εμπεριέχει ασάφεια με αποτέλεσμα να αφήνει τη δυνατότητα διακριτικής μεταχείρισης των ελεγχόμενων, διαμορφώνοντας ένα καθεστώς ανισότητας και ανισοτιμίας, που αντίκειται στο σύνταγμα (άρ. 4). Εάν η διάταξη παραμείνει θα πρέπει να αποσαφηνίζονται επαρκώς οι δυνατές εναλλακτικές λύσεις, τα κριτήρια και οι όροι και προϋποθέσεις, που θα τις υπαγορεύουν που θα μπορεί να εφαρμόζει η Αρχή για την αποτροπή του κινδύνου. Στο άρθρο 4 παρ. 7: Η ασάφεια της σχετικής διάταξης αφήνει κενά για παρερμηνείες τόσο ως την απαίτηση ενημέρωσης των ελεγχόμενων για τις νομικές απαιτήσεις, πριν από κάθε έλεγχο, με ευθύνη του κάθε υπαλλήλου-ελεγκτή και με αδυναμία επιβολής κυρώσεων σε αντίθετη περίπτωση. Θα πρέπει να καθορισθεί με ακρίβεια η υποχρέωση της κάθε Αρχής Ελέγχου να δημοσιοποιεί (με ηλεκτρονική ανάρτηση στην ιστοσελίδα της) τις νομικές υποχρεώσεις των ελεγχόμενων δραστηριοτήτων. Η δημοσιοποίηση αυτή δεν θα πρέπει να συνδέεται με τη δυνατότητα ή μη επιβολής κυρώσεων. Στο άρθρο 4 παρ. 11: αναφορικά με την πρόβλεψη για την αντιμετώπιση του ζητήματος της επικάλυψης αρμοδιοτήτων και των «δεύτερων ελέγχων» - θετική πρόβλεψη – θα πρέπει να ληφθεί υπόψη ότι η νομοθεσία των περιβαλλοντικών ελέγχων (ν. 2947/2001, αρ. 9, καθώς και ν.4014/2011, άρ. 20) προβλέπει ότι οι έλεγχοι του ΣΕΠΔΕΜ είναι ανεξάρτητοι από τους ελέγχους κάθε άλλης υπηρεσίας. Με τον τρόπο αυτό διασφαλίζεται η αξιοπιστία και το κύρος του ελέγχου και δεν θα πρέπει να καταργηθεί. Επιπλέον δεν θα πρέπει να καταργηθεί επ’ ουδενί η δυνατότητα που δίνεται στους Επιθεωρητές του ΣΠΕΔΕΜ, με ειδική νομοθεσία, να έχουν αυξημένες αρμοδιότητες σε σχέση με υπαλλήλους άλλων Αρχών ελέγχου, που τους επιτρέπει να διενεργούν έλεγχο σε βάθος, όπου αυτό κρίνεται αναγκαίο.