ΜΕΡΟΣ Γ’ ΕΝΙΑΙΟΣ ΨΗΦΙΑΚΟΣ ΧΑΡΤΗΣ – Άρθρο 3 – Ορισμός

Ως «Ενιαίος Ψηφιακός Χάρτης», για τους σκοπούς του παρόντος νόμου και των κανονιστικών πράξεων που εκδίδονται κατ’ εξουσιοδότησή του, νοείται η ενιαία αποτύπωση του συνόλου των γεωχωρικών δεδομένων του άρθρου 9 του παρόντος κατά τρόπο δημόσια και δωρεάν προσβάσιμο στο κοινό, μέσω διαδικτύου.

  • 17 Σεπτεμβρίου 2019, 19:14 | Διονύσης Ρ. Ρηγόπουλος

    Ο Ενιαίος ψηφιακός χάρτης των γεωχωρικών δεδομένων είναι αναγκαίο και αξιέπαινο βήμα. Καθώς θα υλοποιείται θα τονίζει ακόμη περισσότερο το τεράστιο κενό που υπάρχει με την έλλειψη ακόμη και στοιχειώδους ψηφιακού χάρτη της Δημόσιας Διοίκησης (μονάδες και άτομα).

    Ο πρωθυπουργός έχει επανειλημμένα δηλώσει ότι Πρώτα θα αποδείξουμε ως χώρα ότι είμαστε αξιόπιστοι και ότι προχωράμε στις μεταρρυθμίσεις και μετά από 12 μήνες θα ζητήσω και επίσημα τη μείωση των πλεονασμάτων (https://www.cnn.gr/news/politiki/story/166407/meiosi-forologias-kai-epanadiapragmateysi-pleonasmaton-oi-proteraiotites-mitsotaki, https://youtu.be/R5ehnPS2R9I?t=250)

    Πώς όμως να προχωρήσει κανείς συστηματικά σε μεταρρυθμίσεις, και πώς να συγκρίνει το πριν και το μετά σε όσες μεταρρυθμίσεις υλοποιούνται, όταν ούτε το πριν ούτε το μετά έχουν αποτυπωθεί;

    Ας παραβάλει ο αναγνώστης την έκταση και πολυπλοκότητα των γεωχωρικών δεδομένων που περιλαμβάνονται στο Άρθρο 5 του ΕΝΙΑΙΟΥ ΨΗΦΙΑΚΟΥ ΧΑΡΤΗ (http://www.opengov.gr/ypoian/?p=10487) με το πόσο απλά, αμέσως συλλέξιμα και απολύτως συγκεκριμένα είναι τα δεδομένα που απαιτούνται για τη βασική χαρτογραφική υποδομή της ΔΔ, δηλαδή, για τη στοιχειώδη ψηφιακή αυτογνωσία του κράτους μας, που είναι απαραίτητη για συστηματικές μεταρρυθμίσεις.

    Εκτενές σχόλιο για την ανάγκη να προστεθεί στο ΜΕΡΟΣ ΙΑ’ – ΨΗΦΙΑΚΗ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗ του παρόντος ν/σ
    ΚΕΦΑΛΑΙΟ ## – ΨΗΦΙΑΚΗ ΑΠΟΤΥΠΩΣΗ ΤΗΣ ΔΟΜΗΣ ΚΑΙ ΣΤΕΛΕΧΩΣΗΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΣΙΟΥ,
    υπάρχει στα σχόλια του Άρθρου 42 (http://www.opengov.gr/ypoian/?p=10450#comments)

  • 17 Σεπτεμβρίου 2019, 19:43 | Παναγιώτης Κ. Παναγιωτόπουλος

    Η πρόσβαση στα δεδομένα του ενιαίου ψηφιακού χάρτη να είναι ανοικτή και διαθέσιμη σε οποιονδήποτε πολίτη. Εφόσον υπάρχουν ασάφειες, ανακρίβειες και λάθη στον χάρτη, να υπάρχει μόνιμη διαδικασία υποβολής διορθώσεων ανοικτή σε κάθε ενδιαφερόμενο.

  • 16 Σεπτεμβρίου 2019, 22:18 | ΝΕΟ ΡΕΥΜΑ -ΝΕΟ ΟΡΑΜΑ, ΝΙΚΟΣ ΣΠ. ΦΙΛΙΠΠΟΥ

    ΜΕΡΟΣ Γ’ ΕΝΙΑΙΟΣ ΨΗΦΙΑΚΟΣ ΧΑΡΤΗΣ
    Πολύ θετική έννοια.
    Σήμερα, δεν υπάρχουν τελικά και εγκεκριμένα χωροταξικά παντού, τα περιφερειακά είναι όλα διφορούμενα και με αντιφατικές διατάξεις, τα ΓΠΣ/ΤΧΣ δεν έχουν γίνει σχεδόν πουθενά με τα νέα περιφερειακά χωροταξικά.
    Ποιος χάρτης θα ισχύει? Ο σημερινός, ο αυριανός, ποιος θα έχει την ευθύνη?
    Προτείνεται από το νόμο να προβλέπεται οριζόντια η ακύρωση όλης της επαμφοτερίζουσας νομοθεσίας για μετεγκαταστάσεις λουκέτα- λουκέτα στη χαμηλή και μέση όχληση στη υπάρχουσα παραγωγή, στα κενά κτίρια, σε νέα ΑΦΜ, νέες δραστηριότητες ΚΑΔ. Επίσης να προβλέπεται η ακύρωση διατάξεων που ερημώνουν περιοχές εκτός ορίων εγκαταστάσεων υψηλής όχλησης, όπως προβλέπει η Σεβέζο ΙΙΙ και οι αρμόδιες υπηρεσίες ΕΕ για Σεβέζο και ο Πρόεδρος Γιούνκερ επί του συγκεκριμένου.
    Το 95% του παραγωγικού δυναμικού είναι εκτός οργανωμένων θυλάκων. Εκτιμούμε ότι πρέπει πρώτα αυτοί οι χώροι να αξιοποιηθούν, μετά τόσα χρόνια κρίσης!

  • Αντικειμενικά αναγνωρίζουμε ότι πρόκειται για μεγάλη μεταρρυθμιστική τομή και αναμένουμε να δούμε στην πράξη την εφαρμογή του, ειδικά σε ότι αφορά στο δεσμευτικό χαρακτήρα των δεδομένων του για όλους του φορείς του δημόσιου τομέα. Σημειώνεται ότι για την επίσπευση και ορθότερη εφαρμογή της διάταξης, θα πρέπει να ολοκληρωθούν άμεσα οι δασικοί χάρτες, καθώς και η θεσμοθέτηση χρήσεων γης στο σύνολο της χώρας.