• Σχόλιο του χρήστη 'Γιώργος' | 27 Νοεμβρίου 2009, 19:14

    κ. Υπουργέ! - Η πρωτοβουλία σας σωστή και εντός των πλαισίων και υποχρεώσεων της Χώρας προς την Ε.Ε. Σύμφωνη επίσης με τις υποδείξεις του Συνηγόρού του Πολίτη, ο οποίος έχει αποδείξει έμπρακτα και αποτελεσματικά την ευαισθησία του για την προστασία του Πολίτη. Χρειάζεται όμως μεγάλη προσοχή. Κατ' αρχήν οι [συνταξιούχοι] δικαστικοί δεν έχουν την καλή έξωθεν μαρτυρία, αφού είναι πανελληνίως γνωστό ότι δεν έλυσαν τα δικά τους εσωτερικά προβλήματα που σχετίζονται με υποθέσεις διαφθοράς, (παραδικαστικό, ταχεία απονομή δικαιοσύνης, κατά προτίμηση εκδίκαση υποθέσεων, καταπάτηση δασικών περιοχών, κ.λπ., κ.λπ.). Στον ίδιο κύκλο εμπίπτει και οποιοσδήποτε άλλος υπάλληλος του Κράτους. Αν αυτοί έλυσαν τα δικά τους προβλήματα να μας το αποδείξουν. Ας μας πουν επιτέλους πόσες Ε.Δ.Ε. εκκρεμούν στον ευρύτερο δημόσιο τομές για υποθέσεις διαφθοράς και πόσοι υπάλληλοι απολύθηκαν για λόγους πειθαρχίας από την Υπηρεσία τους και εάν μας πείσουν να υποκλιθούμε. - Πέραν τούτων, το προς πρόσληψη προαωπικό είναι ελάχιστο μπροστά στο έργο που το περιμένει. Όλοι οι παροικούντες στην Ιερουσαλήμ γνωρίζουμε τα ποιοτικά χαρακτηριστικά του Έλληνα. Δικομανής, καταγγελτικός με το παραμικρό, ιδίως όταν βλάπτονται συμφέροντά του, ανεξάρτητα αν ο ίδιος παραβίασε το νόμο, αφού για όλα φταίνε οι άλλοι και οχι οι ίδιοι, που συνήθως προκαλούν και το πρόβλημα για την επέμβαση της αστυνομίας. Οι καταγγελίες σε μικρό χρονικό διάστημα θα πνίξουν τους υπαλλήλους του Γραφείου. Ο χρόνος επίσης εξέτασης [10 + 30}των υποθέσεων [καταγγελιών]θα αποδειχθεί εκ των πραγμάτων τόσο λίγος, που εξ ανάγκης θα φτάσει τάχιστα στο εξάμηνο και στο έτος, χωρίς να το καταλάβετε, εκτός και αν αυξήσετε το προσωπικό του Γραφείου σε 100 ή 200 άτομα [εξεταστές]. Τα αποτελέσματα και οι εκκρεμότητες της Δ/νσης Εσωτερικών Υποθέσεων και της Υποδ/νσης Διοικητικών Εξετάσεων θα σας πείσουν για την αλήθεια των λεγομένων μου. Όταν χειρίζεται κάθε υπάλληλος των Υπηρεσιών αυτών 20 ή περισσότερες υποθέσεις ταυτόχρονα, πώς να συγκεντρωθεί στα στοιχεία και πώς να λειτουργήσει γρήγορα; - Επί της ουσίας τώρα: Η περιγραφόμενη διαδικασία πάσχει και πάσχει τυπικά και ουσιαστικά. Περιγράφεται γενικά και αόριστα: Και ως γνωστό οι γενικές και αόριστες περιγραφές στα νομοθετήματα μόνο ακυρότητες προκαλούν. Καμιά τέτοια εξέταση δεν θα ευδοκιμήσει ύστερα από αίτηση ακύρωσης. Άρα πρόκειται για μια τρύπα στο νερό, δεδομένου ότι το εν λόγο σχέδιο διατάγματος δεν απαντά σε εύλογα ερωτήματα, όπως: α) Ποιος και πώς θα κάνει την εξέταση; Όταν καταγγελόμενος θα είναι Αστυνομικός Δ/ντής ή Ταξίαρχος ή άλλος ανώτατος Αξιωματικός, θα εξετάζει την υπόθεσή του κατώτερος δημόσιος υπάλληλος; Είναι δεοντολογικό; Μήπως καταργείτε άθελά σας την ιεραρχική τάξη στο Σώμα; β) Τι είδους ανακριτική διαδικασία θα τηρείται; Θα συντάσσονται Εκθέσεις ποινικοδιοκονομικού τύπου ή διοικητικού τύπου; Ποιοι θα συμμετέχουν σ'αυτές; γ) Ποια θα είναι τα δικαιώματα του καταγγελλόμενου; Ποιος θα απαντήσει σε όλες αυτές και δεκάδες άλλες παρόμοιες ερωτήσεις; δ) Πώς θα διασυνδεθούν οι διαδικασίες επιβολής ποινής που προβλέπονται από το Πειθαρχικό Δίκαιο με την έρευνα που θα διενεργήσει το Γραφείο; Το Πειθαρχικό Δίκαο είναι ολόκληρη επιστήμη πλέον. Διασυνδέονται οι διατάξεις του με το έργο του υπό ίδρυση Γραφείου και πώς; ε) Ποια θα είναι η διαδικασία προστασίας του ψευδώς καταγγελλόμενου αστυνομικού; Θα τηρούνται οι διαδικασίες του άρθρου 10 του Συντάγματος; Θα παρέξετε νομική κάλυψη στον αστυνομικό που κατηγορήθηκε άδικα και ταλαιπωρήθηκε αυτός και η οικογένειά του ή θα έχει αυτός την ευθύνη να αποδείξει [περιπτώσεως συντρεχούσης]την αθωότητά του, καταβάλλοντας και τα σχετικά έξοδα υπεράσπισής του; Θεωρώ ότι περισσότερα προβλήματα θα δημιουργήσει εν τέλει η ίδρυση του Γραφείου αυτού, παρά θα επιλύσει. Απαιτείται χρόνος για σοβαρή μελέτη, συνεργασία των Επιτελικών Αξιωματικών με τους Νομικούς σας Συμβούλους, συμμετοχή στη συζήτηση του Συνηγόρου του Πολίτη, της Αρχής Προαστασίας των Προσωπικών και Ευαίσθητων Δεδομένων,της Αρχή που διερευνά περιπτώσεις βρώμικου χρήματος, της Διοικητικής Δικαιοσύνης και του νομικού κόσμου της Χώρας, για να έχετε το αποτέλεσμα που θα δημιουργήσει ένα σύγχρονο και αποδεκτό, τόσο από την κοινωνία, όσο και από το αστυνομικό Σώμα, μηχανισμό ελέχγου της αστυνομικής αυθαιρεσίας, που και υπαρκτή είναι και αναμφισβήτητη. Δείτε επίσης με πολύ σοβαρότητα τη διαδικασία εκπαίδευσης του αστυνομικού προσωπικού. Είναι ακριβώς ίδια, με ελάχιστες προσθήκες, με εκείνη που υπέστη ο προηγούμενος, ο νυν, αλλά καιο επόμενος Αρχηγός. Άλλα χρόνια όμως και αλλοιώς αποδεχόταν η κοινωνία την Αστυνομία. Οι σύγχρονες Αστυνομίες έχουν αναγάγει τη διδασκαλία της αυτοπειθαρχίας και του απόλυτου επαγγελματισμού των υπαλλήλων τους σε μείζον στόχο. Η πρακτικοποίσηση της εκπαίδευσης είναι το Α και το Ω. Στη Χώρα μας η θεωρία έχει αποκλείσει την πρακτική εκπαίδευση. Οι καθηγητές "λίγοι" επιχειρησιακά, τυχαία επιλεγμένοι, εκφράζουν περισσότερο το καθηγητικό κατεστημένο και λιγότερο τον επαγγελαμτία αστυνομικό. Καλοί οι πανεπιστημιακοί δάσκαλοι, αλλά χωρίς αστυνομική εμπειρία. Και πώς να τους ελέγξει η Διοίκηση, όταν έχουν τη σφραγίδα της αυθεντίας; Αν δεν πάθει [στην εκπαίδευση] ο υπό δοκιμή αστυνομικός, δεν είναι δυνατό να μάθει μόνο στο πεζοδρόμιο και στη ζωή, χωρίς να δημιουργήσει προβλήματα στην Υπηρεσία και στην Πολιτεία. Στη Χώρα μας, στους Δόκιμους Αστυφύλακες οι καθηγητές τους διαβάζουν ακόμη, [αντί να τους διδάσκουν] το Πειθαρχικό Δίκαιο από την Εφημερίδα της Κυβέρνησης. Αν αυτό θεωρείται εκπαίδευση, τότε έχετε μπροστά σας το αποτέλεσμα. Δήθεν εκπαιδευμένους αστυνομικούς, οι οποίοι συμπεριφέρονται όπως τα μωρά, που δεν γνωρίζουν τον κίνδυνο και δεν σταματούν στην άκρη του γκρεμού, γιαυτό και πέφτουν με όλες τις συνέπειες. Διαθεσιμότητες, παραπομπές στα Πειθαρχικά Συμβούλια, αυστηρές ποινές, Αποτάξεις, κ.ο.κ. Αργότερα, όταν τοποθετούνται στις αστυνομικές Υπηρεσίες συναντούν Διοικητές, Αξιωματικούς και συναδέλφους, οι οποίοι αντί να τους σταθούν ως συνάδελφοι και ως έμπειροι "δάσκαλοι", τους αφήνουν στην τύχη τους. Περιμένουν απ' αυτούς να εκτελούν τα καθήκοντα που τους αναθέτουν, χωρίς να τους εξηγήσουν, χωρίς να τους προετοιμάσουν, χωρίς να τους προειδοποιήσουν, χωρίς να τους προστατέψουν. Χωρίς στόχους, χωρίς μνημόνια ενεργειών, χωρίς επιβράβευση, χωρίς παροχή κινήτρων. Έτσι έχουμε υποθέσεις ΛΑΖΑΡΙΔΗ. ΣΑΒΒΑ, κ.λπ, κ.λπ., για τις οποίες ευθύνονται μόνο οι τρομοκράτες και ποτέ η Διοίκηση, ποτέ η Ηγεσία {φυσική και πολιτική]. Προφανώς η αιτιολογία αυτή δεν έχει λογική. Προφανώς φταίνε όλοι όσοι κλείνουν αυτό τον κύκλο, όλοι όσοι αποτελούν κρίκους της ίδιας αλυσίδας. Το θιγόμενο ζήτημα είναι τεράστιο και δεν κλείνει έτσι απλά με την ίδρυση ενός Γραφείου, ούτε με καλές προθέσεις. - Πρέπει οπωσδήποτε να δείτε και τις υποθέσεις των αναίτιων επιθέσεων κατά αστυνομικών. Πολλές τέτοιες περίπτώσεις τελευταία απασχολούν το αστυνομικό δελτίο. π.χ. Πολίτης σε τροχαίο έλεγχο επιτέθηκε και τραυμάτισε σοβαρά αστυνομικό, γιατί βεβαίωσσε παράβαση σε βάρος του. Κρατούμενος επιτέθηκε και χτύπησε το φρουρό του, όταν εκείνος μπήκε στο κρατητήριο. Κρατούμενος στην προσπάθειά του να αποδράσει τραυμάτισε το συνοδό αστυνομικό. Όλοι αυτοί οι αστυνομικοί πού θα βρουν το δίκιο τους; Μη μου πείτε στη δικαιοσύνη, γιατί σας απαντώ ότι το ίδιο ισχύει και για κάθε Πολίτη. Άρα τι χρειάζεται το Γραφείο που θέλετε να ιδρρύσετε; Ποιο Γραφείο θα προστατέψει τους παθόντες, από τη βάρβαρη συμπεριφορά των πολιτών, αστυνομικούς; Ή μήπως αυτοί είναι παιδιά ενός κατώτερου Θεού; Μήπως είναι αναλλώσιμο υλικό; Φαντάζομαι πως όχι. Ορισθήκατε ο Υπουργός Προστασίας του Πολίτη και συνεργάτες σας είναι όλοι οι ένστολοι. Έτσι πρέπει να τους βλέπετε και έτσι να τους αντιμετωπίζετε. Στηρίξτε τους ηθικά και ψυχικά. Κάντε τους επαγγελματίες και ζητήστε απ' αυτούς το 100% των δυνατοτήτων τους. Για να σας βοηθήσουν με την ψυχή τους στην επίτευξη των στόχων σας, για να είστε αποτελεσματικός. - κ. Υπουργέ. Πρώτα πές μου τι να κάνω και πώς να το κάνω σωστά και αν δεν υπακούσω στείλε με στο σπίτι μου. Όπως όμως έχουν σήμερα τα πράγματα, μάλλον με στέλνεις σπίτι μου αδιάβαστο και δεν είναι δίκαιο! Ευχαριστώ για τη φιλοξενία.