• Σχόλιο του χρήστη 'Γιάπρος Σπύρος' | 9 Δεκεμβρίου 2010, 21:04

    Το άρθρο 2 σχεδόν στο σύνολό του έρχεται σε αντίθεση με τους ακόλουθους νομοτεχνικούς κανόνες α. Συντακτική απλότητα σαφήνεια και ακρίβεια β. Διερεύνηση του προς ρύθμιση προβλήματος. γ. Αντιμετώπιση του προς ρύθμιση θέματος σε γενική βάση. δ. Αντιμετώπιση του προς ρύθμιση θέματος σε μελλοντική βάση. ε. Εναρμόνιση και σύνδεση του προς ρύθμιση θέματος με την κείμενη νομοθεσία. στ. Η νομοθέτηση κατά παραπομπή. Συγκεκριμένα γίνονται παραπομπές στο ΠΔ 242/99 με διατυπώσεις ώστε να ΜΗΝ προκύπτει με σαφήνεια αν είναι γνήσια ή μη γνήσια παραπομπή για το λόγο αυτό προτείνω τα κείμενα των διατάξεων στα οποία γίνεται παραπομπή να περιληφθούν αυτούσια στο υπό ψήφιση νομοσχέδιο Επιπρόσθετα : Α. ΓΕΝΙΚΗ ΑΣΤΥΝΟΜΕΥΣΗ Επί της διάταξης της παρ. 2 εδ γ. έλεγχο εφαρμογής και παραβίασης της αλιευτικής νομοθεσίας, καθώς και την εποπτεία του Κέντρου Παρακολούθησης Αλιείας. η εποπτεία του ΚΠΑ δεν είναι η αποστολή μας. δεν έχουμε αποστολή να εποπτεύουμε τον εαυτό μας. Το ΚΠΑ είναι τεχνικό-ηλεκτρονικό μέσο υποβοήθησης στην εκπλήρωση της αποστολής η διατύπωση κατά τη γνώμη μου είναι λανθασμένη και πρέπει να αντικατασταθεί ώς εξής : η αστυνόμευση της θαλάσσιας αλιευτικής δραστηριότητας Εξάλλου το ΚΠΑ καλύπτεται από την διάταξη της παρ. 2 του άρθρου 4 Επί της διάταξης της παρ. 2 εδ δ. Τη ρύθμιση, την παρακολούθηση και τον έλεγχο των θαλασσίων δραστηριοτήτων αναψυχής. η λέξη ρύθμιση δεν αρμόζει με τον αστυνομικό ρόλο του σώματος. Στις θαλάσσιες δραστηριότητες αναψυχής η ανωτέρω γενική και αφηρημένη διατύπωση εντάσσει και την ΡΥΘΜΙΣΗ θεμάτων κρουαζιερόπλοιων, ημερόπλοιων, θαλαμηγών κτλ τα οποία θέματα ρυθμίζονται με νόμο πλαίσιο από την νομοθετική λειτουργία και όχι από την ακτοφυλακή ως εκτελεστική λειτουργία με κανονιστικές πράξεις της διοίκησης η διατύπωση κατά τη γνώμη μου είναι λανθασμένη και πρέπει να αντικατασταθεί ώς εξής : η αστυνόμευση του θαλασσίου τουρισμού και των θαλασσίων δραστηριοτήτων αναψυχής. Επί της διάταξης της παρ. 2 εδ. ε. Τον έλεγχο της λειτουργίας δημόσιων κέντρων και καταστημάτων. Σύμφωνα με τον Ν444/70 στα άφρακτα λιμάνια η ανωτέρω αρμοδιότητα δεν ανήκει στο Λ.Σ. έστω και αν προεκτείνονται στο θαλάσσιο χώρο Θα πρέπει να διευκρινιστεί ότι αφορά ΜΟΝΟ περίφρακτα λιμάνια αν και κατά τη γνώμη μου θα πρέπει η αρμοδιότητα αυτή να περάσει ολοκληρωτικά σε άλλη υπηρεσία ως καθ'ύλην αρμόδια [δήμος]και στο σώμα να ανήκει ΜΟΝΟ η αρμοδιότητα επί πλοίων Επί της διάταξης της παρ. 2 εδ. στ. Τη σχεδίαση, συντονισμό και εποπτεία μέτρων και διαδικασιών που αφορούν στην εξασφάλιση της υγιεινής και της καθαριότητας στους χώρους αρμοδιότητας του Λιμενικού Σώματος-Ελληνικής Ακτοφυλακής, καθώς και στην προστασία της υγείας και της ασφάλειας των εργαζομένων στους χώρους αυτούς. Σχεδίαση και συντονισμός της υγιεινής και της καθαριότητας ????????? από αστυνομική υπηρεσία ? Η ΕΛΑΣ σχεδιάζει και συντονίζει την υγιεινή και της καθαριότητα ???????? υποθέτω ότι ο νομοθέτης επιθυμεί το εξής : έλεγχο εφαρμογής όρων και κανόνων προστασίας της υγείας και της ασφάλειας των εργαζομένων στους χώρους αρμοδιότητας Λ.Σ. Επί της διάταξης της παρ. 2 εδ. ζ. Τη λήψη των αναγκαίων μέτρων για τον έλεγχο εφαρμογής των γενικών και ειδικών κανονισμών λιμένων. είναι αυτονόητο δεν χρειάζεται να καταγραφεί σε νόμο, καλύπτεται ήδη από το ΝΔ 187/73, και σε κάθε περίπτωση πιστεύω πως η ορθή διατύπωση είναι : ο έλεγχος εφαρμογής των γενικών και ειδικών κανονισμών λιμένων αν και όπως προανέφερα είναι αυτονόητο διαφορετικά δεν υπήρχε λόγος εκπόνησης κανονισμού λιμένα αν δεν ελέγχεις την εφαρμογή του Στο σημείο αυτό αξίζει να σημειωθεί πως ο τίτλος δεν συνάδει με το άρθρο 1 κάθε κανονισμού καθώς ο τίτλος παραπέμπει σε κανονισμό που εφαρμόζεται σε λιμένα, το άρθρο 1 όμως ορίζει ως πεδίο εφαρμογής ΟΛΗ τη θαλάσσια περιοχή δικαιοδοσίας Επί της διάταξης της παρ. 2 εδ. η. Την υλοποίηση μέτρων που αφορούν στην αντιμετώπιση εκτάκτων αναγκών ή άλλων σοβαρών περιστατικών και τη συνεργασία, για το σκοπό αυτό, με άλλους συναρμόδιους Φορείς, Αρχές και Υπηρεσίες. Κατά τη γνώμη μου πρέπει να επαναδιατυπωθεί ώς εξής Την συνδρομή στην αντιμετώπιση εκτάκτων αναγκών ή άλλων σοβαρών περιστατικών σε συνεργασία, με άλλους συναρμόδιους Φορείς, Αρχές και Υπηρεσίες. τέλος το θέμα καλύπτεται από την παρ. 11 οπότε ή μεταφέρετε την παρ 11 εδώ ή μεταφέρετε το παρόν στην παρ. 11 Επί της διάταξης της παρ. 2 εδ. ια ια. Τη διενέργεια ελέγχων πιστοποιητικών νομιμότητας των πλοίων, ανεξαρτήτως σημαίας, κατά τα οριζόμενα στην εθνική και διεθνή νομοθεσία. Κατά τη γνώμη μου πρέπει να επαναδιατυπωθεί ώς εξής Τον έλεγχο νόμιμης κυκλοφορίας και νόμιμης λειτουργίας των πλοίων, ανεξαρτήτως σημαίας,.................. Επί της διάταξης της παρ. 2 εδ. ιβ ιβ. Την εφαρμογή διατάξεων που αφορούν την αστυνόμευση στους χώρους ευθύνης του Λιμενικού Σώματος-Ελληνικής Ακτοφυλακής. Κατά τη γνώμη μου είναι περιττή διατύπωση καθώς το περιεχόμενό της καλύπτεται από τα προηγούμενα εδάφια Επίσης αυτό που μας λέει η συγκεκριμμένη διάταξη είναι : 2. Η άσκηση της αστυνομίας γενικής αστυνόμευσης περιλαμβάνει ιδίως : ιβ. Την εφαρμογή διατάξεων που αφορούν την αστυνόμευση στους χώρους ευθύνης του Λιμενικού Σώματος-Ελληνικής Ακτοφυλακής. δηλαδή Η άσκηση γενικής αστυνόμευσης περιλαμβάνει την εφαρμογή διατάξεων που αφορούν την αστυνόμευση η λέξη ιδίως μας προετοιμάζει για την μετάβαση από το γενικό στο ειδικό όμως τελικά το γενικό οδηγεί σε γενικό Β. ΑΣΤΥΝΟΜΕΥΣΗ ΤΡΟΧΑΙΑΣ Το μεγαλύτερο βάσανο και τροχοπέδη του Λ.Σ. Η εφαρμογή του ΚΟΚ στους λιμένες Στους αερολιμένες απαιτούμε από τον αερολιμενάρχη ή από το αστυνομικό τμήμα του αεροδρομίου να διενεργεί αστυνομικούς ελέγχους τροχαίας ?????????? Στους αερολιμένες επιτρέπεται η ανεξέλεγκτη είσοδος οχημάτων ? αυτό που θέλω να αναδείξω είναι ότι ένα όχημα γυρίζει ολόκληρη τη λοιπή ελλάδα όπου ελέγχεται από πλήθος αστυνομικών δυνάμεων καθ ύλην αρμόδιων και στα λιμάνια αφαιρούμε δυνάμεις από την κυριότερη αποστολή του Λ.Σ. τους ελέγχους πλωτών μέσων, για να ελέγξουμε τα χερσαία Επί της νομικής βάσης του θέματος Όπως είναι γνωστό oι διατάξεις του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (Κ.Ο.Κ.) εφαρμόζονται στους χώρους των χερσαίων ζωνών των λιμένων και όσων εξομοιώνονται με αυτούς, από τα όργανα των οικείων Λιμενικών Αρχών. Τι είναι λιμένας λιμένας γενικά νοείται η φυσική ή τεχνητή διαμόρφωση της ακτής η οποία χρησιμοποιείται από πλοία και πλωτά μέσα για την αγκυροβολία τους, την προστασία τους από τα καιρικά φαινόμενα και για την εξυπηρέτηση φορτίων, επιβατών και ναυτιλιακών γενικά επιχειρηματικών δραστηριοτήτων. Σύμφωνα με τις διατάξεις του Ν.2971/2001 λιμένας είναι: ζώνη ξηράς και θάλασσας μαζί με έργα και εξοπλισμό, που επιτρέπουν κυρίως την υποδοχή κάθε είδους πλωτών μέσων και σκαφών αναψυχής, τη φορτοεκφόρτωση, αποθήκευση, παραλαβή και προώθηση των φορτίων τους, την εξυπηρέτηση επιβατών και οχημάτων και την ανάπτυξη επιχειρηματικών δραστηριοτήτων, που συνδέονται άμεσα ή έμμεσα με τις θαλάσσιες μεταφορές. λιμένας είναι μια έκταση ξηράς και θάλασσας η οποία καλείται Ζώνη λιμένα και διακρίνεται σε χερσαία και θαλάσσια. ζώνη λιμένα καθορίζεται όταν συντρέχει λόγος στα πλαίσια ανάπτυξης του λιμενικού δυναμικού της χώρας ώστε ο αρμόδιος φορέας διοίκησης και εκμετάλλευσης λιμένα να εκτελέσει έργα τα οποία : απαιτούνται για την εξυπηρέτηση της εμπορικής, επιβατικής, ναυτιλιακής, τουριστικής και αλιευτικής κίνησης επιτρέπουν κυρίως την υποδοχή κάθε είδους πλωτών μέσων και σκαφών αναψυχής, τη φορτοεκφόρτωση, αποθήκευση, παραλαβή και προώθηση των φορτίων τους, την εξυπηρέτηση επιβατών και οχημάτων και την ανάπτυξη επιχειρηματικών δραστηριοτήτων, που συνδέονται άμεσα ή έμμεσα με τις θαλάσσιες μεταφορές. ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ Α Ο λιμένας είναι χώρος που ο κύριος προορισμός του είναι η εξυπηρέτηση των πλοίων και της θαλάσσιας επιβατικής και εμπορευματικής κίνησης. Στον χώρο αυτό η κυκλοφορία πρέπει να είναι ορισμένη και σαφώς προσδιορισμένη και ειδικότερα να έχουν πρόσβαση πεζοί και οχήματα που συνδέονται άμεσα με την χρήση και λειτουργία του λιμένα δηλαδή επιβάτες, οδηγοί μεταφερόμενων οχημάτων, πλοιοκτήτες πράκτορες και πληρώματα, εργαζόμενοι ναυτιλιακών αρχών, ναυτιλιακών επιχειρήσεων, και λοιπών επιχειρήσεων και καταστημάτων που δραστηριοποιούνται εντός του λιμένα. [κατά την άποψή μου είναι χώρος στον οποίο θα πρέπει να εισέρχονται και να κυκλοφορούν μόνο όσοι έχουν εισητήριο ή κάρτα εργαζομένου] Οι ρυθμίσεις του ΚΟΚ Ο Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας, σύμφωνα με το άρθρο 1 αυτού εφαρμόζεται σε oδoύς και σε χώρoυς πoυ χρησιμoπoιoύνται για δημόσια κυκλoφoρία oχημάτων, πεζών και ζώων. Ειδικότερα σύμφωνα με τον ορισμό που δίνεται στο άρθρο 2 του ΚΟΚ Δημόσια κυκλoφoρία είναι η αόριστη και απρoσδιόριστη εκ των πρoτέρων κυκλoφoρία σε δημόσιες ή ιδιωτικές oδoύς ή χώρoυς πεζών, oχημάτων ή ζώων. Επιπρόσθετα και σύμφωνα με τον ορισμό που δίνεται στο άρθρο 2 του ΚΟΚ οδός είναι ολόκληρη η επιφάνεια πoυ πρooρίζεται για τη δημόσια κυκλoφoρία. Όπως προαναφέρθηκε η χρήση των χώρων του λιμένα ανήκει στον οικείο φορέα διοίκησης και εκμετάλλευσης λιμένα και συνεπώς δεν είναι δυνατόν να εφαρμόζεται ο ΚΟΚ καθώς δεν είναι χώρος που χρησιμοποιείται για την αόριστη και απρoσδιόριστη εκ των πρoτέρων κυκλoφoρία πεζών, oχημάτων ή ζώων. Αντίθετα είναι χώρος για ορισμένη και προσδιορισμένη χρήση και κυκλοφορία. Απαγόρευση στάθμευσης Είναι κατά την άποψή μας σαφές ότι οι ρυθμίσεις των Ν.2575/98 και Ν.2881/01 ώς κύριο σκοπό είχαν την οικονομική ενίσχυση των οργανισμών λιμένα από τα έσοδα των παραβάσεων από την παράνομη στάση και στάθμευση. Οι απαγορεύσεις στάθμευσης στους λιμένες αλλά και πλήθος άλλων απαγορεύσεων και ρυθμίσεων σύμφωνα με τις διατάξεις του ΚΟΚ εφαρμόζονται σε οδό και σε οδόστρωμα Σύμφωνα με τους ορισμούς που δίνονται στο άρθρο 2 του ΚΟΚ: Oδός είναι ολόκληρη η επιφάνεια πoυ πρooρίζεται για τη δημόσια κυκλoφoρία. Oδόστρωμα είναι τo τμήμα της oδoύ πoυ πρooρίζεται για την κυκλoφoρία των oχημάτων. ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ Β Από τους ανωτέρω ορισμούς είναι σαφές ότι ένας λιμένας δεν μπορεί να εμπίπτει στον ορισμό της οδού και ειδικότερα του οδοστρώματος καθώς στα λιμάνια πεζοί και οχήματα κινούνται στον ίδιο χώρο Επίσης σύμφωνα με τους ορισμούς του άρθρου 2 του ΚΟΚ Στάση είναι η ακινησία τoυ oχήματoς επί χρόνo απαιτoύμενo για την επιβίβαση ή απoβίβαση επιβατών ή φόρτωση ή εκφόρτωση πραγμάτων. Στάθμευση είναι η ακινησία τoυ oχήματoς για oπoιoνδήπoτε λόγo, πλην της ανάγκης απoφυγής εμπλoκής τoυ με άλλo όχημα πoυ χρησιμoπoιεί την oδό ή σύγκρoυσης με εμπόδιo ή για τη συμμόρφωσή τoυ με τoυς κανoνισμoύς κυκλoφoρίας, εφόσoν η χρoνική περίoδoς ακινητoπoίησης τoυ oχήματoς δεν περιoρίζεται στoν απαιτoύμενo χρόνo για την επιβίβαση ή απoβίβαση επιβατών ή φόρτωση ή εκφόρτωση πραγμάτων. Όπως προαναφέρθηκε, σε ένα λιμάνι προσέρχονται πεζοί και οχήματα που συνδέονται άμεσα με την χρήση και λειτουργία του λιμένα δηλαδή επιβάτες, οδηγοί μεταφερόμενων οχημάτων, πλοιοκτήτες πράκτορες και πληρώματα, εργαζόμενοι ναυτιλιακών αρχών, ναυτιλιακών επιχειρήσεων, και λοιπών επιχειρήσεων και καταστημάτων που δραστηριοποιούνται εντός του λιμένα. Ειδικότερα πολλά από τα ανωτέρω οχήματα απαιτείται εκ των πραγμάτων να σταματήσουν, ακόμα και να σταθμεύσουν σε χώρο του λιμένα τις περισσότερες φορές δε, πλησίον ή και δίπλα στο πλοίο π.χ. βυτιοφόρα όχηματα ανεφοδιασμού καυσίμων, δημόσια οχήματα μεταφοράς επιβατών, μεταφερόμενα οχήματα, οχήματα μεταφοράς φορτίων. Δεδομένου ότι η απαγορευτικές πινακίδες και λοιπές σημάνσεις που υπάρχουν στα λιμάνια δεν προβλέπουν εξαιρέσεις είναι σαφές ότι ακόμα και τα ανωτέρω οχήματα απαγορεύεται να σταθμεύσουν, επιπρόσθετα δε η χρήση στις περισσότερες περιπτώσεις της πινακίδας Ρ-40 απαγορεύει ακόμα και την στάση τους εντός του λιμένα. Το προς μεταφορά όχημα καλείται να προσέλθει εντός λιμένα εντός συγκεκριμένου χρονικού διαστήματος πρό του απόπλου, οι ρυθμίσεις στάθμευσης όμως απαγορεύουν να σταθμεύσει εντός λιμένα. Είναι νομίζουμε σαφές ότι για λόγους τάξης ο νομοθέτης επιθυμεί να διατηρεί ακατάληπτο το χώρο αναμονής των προς φόρτωση οχημάτων και γενικά τους χώρους των λειτουργικών διαδικασιών του λιμένα. Αυτή η προστασία κατά την γνώμη μας δεν επιτυγχάνεται με απαγόρευση στάθμευσης εντός λιμένα αλλά με απαγόρευση εισόδου εντός λιμένα οχημάτων άσχετων με την λειτουργία του λιμένα και την καθιέρωση ελεγχόμενης πρόσβασης μόνο σε επιβάτες, οδηγούς μεταφερόμενων οχημάτων, πλοιοκτήτες πράκτορες και πληρώματα, εργαζόμενους ναυτιλιακών αρχών, ναυτιλιακών επιχειρήσεων, και λοιπών επιχειρήσεων και καταστημάτων που δραστηριοποιούνται εντός του λιμένα Σε ότι αφορά τα άφρακτα λιμάνια, έχει αποδειχτεί στην πράξη και είναι ξεκάθαρο ότι οι καθορισμένες χερσαίες ζώνες δεν ανταποκρίνονται στις σημερινές ανάγκες των πλοίων. Όπως προαναφέρθηκε κατά τις διατάξεις του Ν.2971/2001 ζώνη λιμένα καθορίζεται όταν συντρέχει λόγος στα πλαίσια ανάπτυξης του λιμενικού δυναμικού της χώρας ώστε ο αρμόδιος φορέας διοίκησης και εκμετάλλευσης λιμένα να εκτελέσει έργα τα οποία απαιτούνται για την εξυπηρέτηση της εμπορικής, επιβατικής, ναυτιλιακής, τουριστικής και αλιευτικής κίνησης κυρίως για την υποδοχή κάθε είδους πλωτών μέσων και σκαφών αναψυχής, τη φορτοεκφόρτωση, αποθήκευση, παραλαβή και προώθηση των φορτίων τους, την εξυπηρέτηση επιβατών και οχημάτων και την ανάπτυξη επιχειρηματικών δραστηριοτήτων, που συνδέονται άμεσα ή έμμεσα με τις θαλάσσιες μεταφορές. Αν μελετήσουμε τις άφρακτες ζώνες λιμένων θα διαπιστώσουμε ότι οι περισσότερες δεν ανταποκρίνονται ουσιαστικά στην βούληση του νομοθέτη. Το γεγονός ότι οι ζώνες αυτές μένουν άφρακτες θα πρέπει να μας προβληματίζει. Θα πρέπει επίσης να μας προβληματίσουν τα ακόλουθα α] σε αμέτρητες περιπτώσεις η χερσαία ζώνη ενός άφρακτου λιμένα αποτελεί παράλληλα και κύρια οδική αρτηρία ή ακόμα και πλατεία αναψυχής ή πάρκο της πόλης π.χ. Άγιος Νικόλαος Κρήτης, Πάργα , Πρέβεζα, Λευκάδα β] σε αμέτρητες περιπτώσεις λιμενικές εγκαταστάσεις παραμένουν αχαρακτήριστες και δεν αποτελούν ζώνη λιμένα κατά τον Ν.2971/2001 διότι προφανώς δεν εξυπηρετεί τα οικονομικά συμφέροντα του Λιμενικού Ταμείου γ] πώς είναι δυνατόν χώρος χερσαίας ζώνης , άρα χώρος που ο κύριος προορισμός του είναι η εξυπηρέτηση πλοίων, να παραχωρείται έναντι ανταλλάγματος για τραπεζοκαθίσματα ΔΙΠΛΑ ΑΚΡΙΒΩΣ ΣΤΟ ΠΛΟΙΟ ???????????????? Δεν είναι ΞΕΚΑΘΑΡΟ ότι αυτος ο χώρος ΚΑΚΩΣ αποτελεί ζώνη λιμένα ? ο δυτικός λιμένας Λευκάδας αποτελεί χαρακτηριστικό παράδειγμα ΤΕΛΙΚΗ ΠΡΟΤΑΣΗ Για τα λιμάνια πρέπει να προβλεφθούν ειδικές διατάξεις οδικής κυκλοφορίας και μόνο αυτές να εφαρμόζονται από το Λ.Σ Ειδικότερα να τροποποιηθεί ο ΚΟΚ ως ακολούθος η στάση και η στάθμευση εντός των λιμένων επιτρέπεται μόνο : α] σε οχήματα για τα οποία έχει συναφθεί σύμβαση μεταφοράς με πλοίο β] σε οχήματα πληρωμάτων πλοίων, γ] σε οχήματα εργαζομένων σε ναυτιλιακές και συναφείς επιχειρήσεις δ] σε οχήματα εργαζομένων σε επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται εντός του λιμένα ε] σε οχήματα εργαζομένων σε λειτουργικές εργασίες του λιμένα [καβοδέτες κτλ] για την ανωτέρω περίπτωση α απαιτείται ύπαρξη και επίδειξη εισητηρίου μεταφοράς σε ισχύ ενώ για τις περιπτώσεις β έως και ε απαιτείται ειδική άδεια στάθμευσης η οποία χορηγείται από τον φορέα διαχείρισης με σύμφωνη γνώμη της Λιμενικής Αρχής στους παραβάτες του άρθρου αυτού το οποίο δεν περιλαμβάνεται στο ΣΕΣΟ επιβάλλεται διοικητικό πρόστιμο ο χρόνος στάσης στάθμευσης και παραμονής, ο τύπος της άδειας το αντίτιμό της και οι υποχρεώσεις των κατόχων, καθώς και κάθε λεπτομέρεια εφαρμογής του άρθρου αυτού καθορίζονται με ΚΥΑ των Υπουργών Οικονομ και Προστασίας του Πολίτη Σε ότι αφορά τα άφρακτα λιμάνια και δεδομένου ότι ο καλικράτης προβλέπει ΝΠΔΔ για την διαχείριση των λιμανιών κατά συνέπεια όπου δεν υπάρχει οργανισμός λιμένα αρμόδιο θα είναι το ΝΠΔΔ του σήμου θα πρέπει να επανεξεταστούν οι χερσαίες ζώνες αν ανταποκρίνονται στον ΚΥΡΙΟ προορισμό ενός λιμένα και σε διαφορετική περίπτωση να αποχαρακτηριστούν