• Σχόλιο του χρήστη 'Απόστολος Β' | 2 Ιανουαρίου 2012, 01:41

    Επιτέλους λύνεται ένα πάγιο (τα τελευταία χρόνια) πρόβλημα που ενίσχυσε την αιμορραγία εξόδου πλοίων από την Ελληνική Σημαία. Το νομοσχέδιο κινείται προς την σωστή κατεύθυνση που είναι η προστασία των εμπορικών μας πλοίων από τη μάστιγα της πειρατείας δίνοντας την ευκαιρία να αναληφθούν ναύλοι, όπου υπάρχει απαίτηση από τους ναυλωτές συνοδίας- προστασίας από ένοπλους φρουρούς, αλλά και δίνει την ευκαιρία στις ναυτιλιακές εταιρείες να προσλάβουν εφόσον επιθυμούν ένοπλους ιδιώτες φρουρούς, ειδικά για τις περιπτώσεις εκείνες που είτε το πλήρωμα το επιθυμεί, είτε η εταιρεία το θεωρεί αναγκαίο για την προστασία του πλοίου από την πειρατεία. Θέλει προσοχή όμως να μην λειτουργήσει ανάποδα και εξηγούμαι: υφίσταται κίνδυνος οι ένοπλοι φρουροί εάν αποτύχουν στην προστασία του πλοίου- αποτροπή εκδήλωσης πειρατείας να εξαγριώσουν τους πειρατές, οι οποίοι είτε να σκοτώσουν για αντίποινα (ιδιαίτερα εάν έχουν ανθρώπινες απώλειες) μέλη του πληρώματος, είτε να την στήσουν σε επόμενο πλοίο της εταιρείας ή της σημαίας, με ενδεχόμενη αύξηση των οικονομικών τους απαιτήσεων ή και την κατάληξη του γεγονότος σε «τρομοκρατικό» κτύπημα με ενδεχόμενο τελική επίθεση με βύθιση του πλοίου ή διαρροή φορτίου και οικολογική καταστροφή. Το τελευταίο θα ήταν καταστροφικό για το ελληνικό νηολόγιο. Στα σχόλια για τα επόμενα άρθρα θα προσπαθήσω να εισηγηθώ μέτρα που θα μετριάσουν αυτόν τον κίνδυνο.