• Σχόλιο του χρήστη 'Διονύσης Πρωτοπαπάς' | 4 Ιανουαρίου 2012, 11:24

    • Το σ/ν είναι απλώς κάκιστο. Ο σκοπός είναι θεμιτός, οι ρυθμίσεις που προτείνονται είναι λανθασμένες. Αναπαράγει ένα μοντέλλο ανάπτυξης όπου το κράτος υπάσρχει για να εκδίδει άδειες και μέσω αυτού να μπλοκάρει οποιαδήποτε προσπάθεια. Επιφέρει υπερβολικές ρυθμίσεις σε τομέα που έως τώρα έμενε εκτός ρυθμιστικού πεδίου. • Οι ρυθμίσεις που προβλέποονται αυξάνουν υπέρμετρα την γραφειοκρατία και τις δαπάνες των πλοιοκτητριών εταιρειών ή των διαχειριστών των πλοίων • Το σ/ν προβλέπει την έκδοση 5 ΚΥΑ για την εφαρμογή του, οι οποίες το πιθανότερο είναι ότι θα προβλέπουν διατάξεις και προϋποθέσεις τόσο δεσμευτικές, ώστε θα καθιστούν τον Νόμο ανεφάρμοστο. • Το σ/ν έχει εισπρακτικό στόχο, καθώς καθιερώνει ακριβά τέλη απόκτησης αδείας. • Αντί της απλής λύσης της αδειοδότησης μίας εταιρείας παροχής υπηρεσιών ασφαλείας σε πλοία, δηλαδή της πιστοποίησης από το δημόσιο ότι είναι κατάλληλη να παρέχει τέτοιες υπηρεσίες, επιλέγεται η λύση της παροχής αδείας ανά πλοίο. • Η διάρκεια της αδείας (6μηνο ή έτος) δεν αρκεί, αφού για την λήψη της αδείας θα απαιτούνται λεπτομερή στοιχεία για το φορτίο κάθε ταξιδιού, τα οποία πιθανότατα δεν θα είναι γνωστά 6 ή 12 μήνες πριν από την πραγματοποίηση του ταξιδιού • Οι εταιρείες παροχής υπηρεσιών ασφαλείας σε πλοία απαιτείται να είναι πιστοποιημένες κατά ISO, χωρίς να αναφέρεται εάν είναι δυνατή τέτοιου είδους πιστοποίηση. Από μία σύντομη έρευνα δεν κατέστη δυνατόν να εντοπισθεί σχετικός τύπος ISO. Το σ/ν δεν προβλέπει ποιος τύπος ISO συγκεκριμένα θα απαιτείται ούτε προβλέπεται να γίνει κάτι τέτοιο με ΚΥΑ. Επομένως, η απαίτηση αυτή θα καταστήσει τον νόμο ανενεργό και μπορεί σύντομα να απαιτηθεί η τροποποίησή του • Με τον τρόπο που είναι διατυπωμένη η παρ.6 του άρθρου 2, απαιτείται πρώτα να συνάπτεται σύμβαση μεταξύ των μερών για την παροχή υπηρεσιών ασφαλείας και μετά να ζητείται η άδεια της αρμόδιας υπηρεσίας • Η παρ. 7 του άρθρου 2 («ρύθμιση τα περί εισόδου /εξόδου στην / από την χώρα και μεταφοράς στο / από το πλοίο όπλων και πυρομαχικών») προβλέπει την έκδοση ΚΥΑ. Αυτή μπορεί είτε να απλουστεύσει το σημερινό δαιδαλώδες νομοθετικό πλαίσιο, είτε να το δυσχεράνει περαιτέρω. Πιθανότερο είναι το τελευταίο, αφού λογικά δεν θα επηρεάσει τις συναρμοδιότητες της ΥΠΑ και της Ελληνικής Αστυνομίας αλλά θα επιδράσει σωρευτικά σε ό,τι σήμερα αφορά την αρμοδιότητα του Λιμενικού Σώματος. • Η πρόβλεψη της παρ. 7 του άρθρου 2 είναι τόσο ασαφής, ώστε αναμένεται η εφαρμογή της να είναι εξαιρετικά δυσχερής. Αναφέρεται σε πιστοποίηση του προσωπικού των εταιρειών παροχής υπηρεσιών ασφαλείας, ενώ σήμερα δεν υφίσταται τέτοιος φορέας στην χώρα μας. • Το άρθρο 5 του σ/ν εισάγει ευνοϊκότερο καθεστώς μεταχείρισης για τα πλοία με ξένη σημαία που επισκέπτονται ελληνικούς λιμένες Εν κατακλείδι, εκτιμάται ότι το σ/ν δεν θα συμβάλει στην ασφάλεια των πλοίων αλλά αντιθέτως καθώς θα ρυθμίσει έναν τομέα που έως τώρα ήταν αρύθμιστος θα δυσχεράνει την κατάσταση και λογικά θα οδηγήσει τους πλοιοκτήτες σε γκρίζες ή παράνομες λύσεις για την εξασφάλιση υπηρεσιών ασφαλείας, αφού η εξασφάλιση αδείας θα είναι προβληματική.