• Σχόλιο του χρήστη 'ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΓΚΑΝΑΒΙΑΣ' | 14 Φεβρουαρίου 2013, 20:58

    Να παραμείνει η Διεύθυνση Πλωτών Μεσών να αναβαθμιστεί και να γίνει αλλαγή της ονομασίας της, «Διεύθυνση Πλωτών Μεσών και Θαλάσσιας Πυροπροστασίας – Διάσωσης (Διεύθυνση VII )» καθώς δεν απαιτείται κανένα κόστος, αντίθετα το όφελος για το Δημόσιο είναι και θα είναι ακόμα μεγαλύτερο. Υπαγωγή της απευθείας στον Υπαρχηγό Επιχειρήσεων Πυροσβεστικού Σώματος. Να υπαχτεί στον επιχειρησιακό σχεδιασμό του Σώματος και της Γενικής Γραμματείας Πολιτικής Προστασίας στο πλαίσιο της εφαρμογής του Εθνικού Σχεδιασμού Πολιτικής Προστασίας της Χώρας εκτός από Πυροπροστασία – Διάσωση και για οποιοδήποτε συμβάν προκύπτει στο νησιωτικό σύμπλεγμα της χώρας (σεισμούς, πλημμύρες, εκκένωση πληθυσμού, επείγουσες μεταφορές). Η μεταφορά και η αποστολή στελεχών του Σώματος σε απομακρυσμένα νησιά για ενημερώσεις για θέματα πρόληψης και καταστολής των πυρκαγιών. Επίσης παρουσιάζοντας κοινωνικό έργο μεταφέροντας Ιατρουγειονομικό υλικό στα πλαίσια της Πολιτικής Προστασίας της Νησιωτικής Ελλάδας σε αποκομμένα νησιά. Ο Διευθυντής της να λειτουργεί εκτός των άλλων ως ενδιάμεσος του Ενιαίου Συντονιστικού Κέντρου Επιχειρήσεων (Ε.Σ.Κ.Ε.) και του Θαλάμου Επιχειρήσεων του Υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου. Τα Πυροσβεστικά Διασωστικά πλοία που διαθέτει το Πυροσβεστικό Σώμα, «ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ», «Αντιπύραρχος ΗΛΙΑΣ ΓΚΑΤΣΟΣ» ,«Πυροσβέστης ΠΑΥΛΟΣ ΣΚΟΥΡΤΗΣ», «Αρχηγός ΠΣ ΚΟΚΚΙΝΑΚΗΣ ΑΛΚΙΒΙΑΔΗΣ», «Δόκιμος Πυροσβέστης ΠΟΥΛΙΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ», «Υποπυραγός ΛΕΜΟΝΙΔΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ» όλα συγχρηματοδοτούμενα από Κοινοτικούς πόρους, είναι σύγχρονης τεχνολογίας όπως και τα εμπορικά πλοία, απαιτείται εκτός από το εξειδικευμένο Προσωπικό που τα χειρίζεται, να προΐσταται και μια ανάλογη συντονιστική Υπηρεσία που να μιλά την «ίδια γλώσσα», ως τέτοια «η Διεύθυνση Πλωτών Μέσων και Θαλάσσιας Πυροπροστασίας – Διάσωσης», ώστε αυτά τα πανάκριβα «εργαλεία» να είναι κάθε στιγμή 24 ώρες το 24ωρο αξιόπλοα και έτοιμα οπουδήποτε και όπου χρειαστούν. Οι Πυροσβεστικοί Υπάλληλοι που υπηρετούν στα ανωτέρω Πυροσβεστικά Διασωστικά πλοία είναι επαγγελματίες με αυξημένο το αίσθημα ευθύνης στο καθήκον παρά τις ελλείψεις σε έμψυχο υλικό, το κράτος δεν δαπάνησε χρήματα για την εκπαίδευση τους , καθώς αυτοί εισήρθαν στο Πυροσβεστικό Σώμα εξειδικευμένοι πτυχιούχοι με προϋπηρεσία στα καθήκοντα που ανέλαβαν σε ποσοστό 95% (Αξιωματικοί Πλοηγοί Κυβερνήτες, Αξιωματικοί Πλοηγοί Μηχανικοί, Κατώτεροι Πλοηγοί Μηχανικοί, μάχιμοι). Είναι όλοι μάχιμης ειδικότητας 24 ώρες το 24ωρο και δεν μπορεί να υπάγονται σε Διεύθυνση Τεχνικής Υποστήριξης όπως προβλέπεται στο παρών σχέδιο Νόμου αρ.24, παρ. 3στ΄. Στα Τμήματα της «Διεύθυνσης Πλωτών Μεσών Πυροπροστασίας – Διάσωσης» να υπάρχει ένας από κάθε ειδικότητα Πλοηγός Κυβερνήτης, Πλοηγός Μηχανικός, Ναυπηγός. Ενδεικτικά: α. Πλοηγός Κυβερνήτης για την παρακολούθηση και εφαρμογή της Εθνικής και Διεθνής νομοθεσίας και την ναυτική εκπαίδευση των Πληρωμάτων στα Π/ΔΠ. β. Πλοηγός Μηχανικός ως ο ειδικευμένος στα μηχανήματα των Π/ΔΠ για την διαρκή ετοιμότητα τους. γ. Ναυπηγός ως ειδικός στα σχέδια των Π/ΔΠ και την πιστή τήρηση των Πιστοποιητικών και την μέριμνα για την διαρκή ισχύ τους σ΄ αυτά. ΣΗΜΕΙΩΣΗ:1. Πιστεύω ότι οι Υπηρεσίες χρειάζονται αναβάθμιση και αναδιοργάνωση όπως αναφέρει το σχέδιο Νόμου και όχι υποβάθμιση με ότι αυτό συνεπάγεται. 2. Δεν αναφέρονται στο σχέδιο Νόμου οι θαλάσσιες διασώσεις σε πλωτά μέσα, λιμάνια, μαρίνες, λιμενικές εγκαταστάσεις καθώς και η πυροπροστασία αυτών. 3. Πρέπει να είμαστε έτοιμοι να ανταποκριθούμε στις εξελίξεις που έρχονται άμεσα π.χ ΑΟΖ, Πετρέλαια, φυσικό αέριο. 4. Για να ανακάμψουμε από την οικονομική κρίση που μας επηρεάζει όλους πρέπει να διαφυλάξουμε τους δυο πυλώνες της οικονομίας την ναυτιλία και τον τουρισμό, μέσα έχουμε θέληση και βούληση χρειαζόμαστε. Δημήτριος Γκαναβίας