• Σχόλιο του χρήστη 'Χαικαλης Σπυριδων' | 15 Φεβρουαρίου 2013, 13:01

    Σχετικά με τη Δημόσια Διαβούλευση στο Σχέδιο Νόμου « Αναδιάρθρωση Υπηρεσιών του Υπουργείου Δημόσιας Τάξης και Προστασίας του Πολίτη του Πυροσβεστικού Σώματος» έχω να καταθέσω τα παρακάτω σχόλια και προτάσεις. 1) Με τη νέα διάρθρωση της Διεύθυνσης Τεχνικής Υποστήριξης στο άρθρο 43 καταργείται η Διεύθυνση Πλωτών Μέσων και γίνεται Τμήμα Πλωτών Μέσων με αποτέλεσμα να καταργείται και ο βαθμός του Αρχιπυράρχου για τους Διευθυντές Πλοηγούς-Κυβερνήτες και Πλοηγούς Μηχανικούς. Συνεπώς, δεν μπορούμε να μιλάμε γι’ αναβάθμιση αλλά ουσιαστικά για υποβάθμιση του κλάδου μας τόσο βαθμολογικά όσο και μισθολογικά (πέραν των μισθολογικών περικοπών λόγω οικονομικής κρίσης). Καταργούμενης της θέσης Διευθυντή Πλοηγού Κυβερνήτη ή Πλοηγού Μηχανικού η θέση αυτή επανέρχεται στους Αξιωματικούς Γενικών Υπηρεσιών με τον αντίστοιχο βαθμό, ενώ η διοίκηση των Λιμενικών Πυροσβεστικών Σταθμών παραμένει στους Πλοηγούς-Κυβερνήτες και μόνο σ’ αυτούς, εξαιρώντας τους Πλοηγούς-Μηχανικούς, οι οποίοι όμως κατά τα λοιπά ακολουθούν την ίδια βαθμολογική και μισθολογική εξέλιξη μ’εμάς και οι οποίοι προσφάτως με Προεδρικό Διάταγμα ορίζονται Αξιωματικοί Υπηρεσίας με όλα τα καθήκοντα και υποχρεώσεις, όπως προβλέπονται από τον κανονισμό (επικεφαλής πυροσβεστικής εξόδου). Οι Πλοηγοί-Μηχανικοί αντιμετωπίζονται διαφορετικά αναφορικά με τα καθήκοντα Διοίκησης Λιμενικών Σταθμών, παρόλο που και αυτοί διαθέτουν πτυχίο σωστικών και πυροσβεστικών μέσων από την αρμόδια σχολή Εμπορικού Ναυτικού. Επιπλέον κατά τη διάρκεια της καριέρας τους στο Εμπορικό Ναυτικό εκπαιδεύονταν κατά τακτά χρονικά διαστήματα ως επικεφαλής πυροσβεστικού αγήματος στο μηχανοστάσιο. 2) Εκκρεμούν δικαστικές αποφάσεις που αφορούν : α. την ακύρωση του Προεδρικού Διατάγματος σχετικά με την ανάληψη διοικήσεων από τους πλοηγούς-κυβερνήτες ενώπιον αυξημένης συνθέσεως του Συμβουλίου της Επικρατείας (Επταμελής) λόγω σπουδαιότητας κατόπιν εκδόσεως παραπεμπτικής αποφάσεως της πενταμελούς συνθέσεως (ορισθείσα δικάσιμος 18-4-2013) β. την ακύρωση του νέου κανονισμού λειτουργίας των υπηρεσιών μας (ορισμένη δικάσιμος 28-3-2013) στον οποίο υπάρχουν πολλές ασάφειες και αντιφάσεις οι οποίες εγκυμονούν σοβαρούς κινδύνους για τα πληρώματα τα οποία καλούνται να εκτελούν διπλά καθήκοντα. Συγκεκριμένα : - Οι αρμενιστές που αποτελούν το πλήρωμα του πλοίου ταυτόχρονα υποχρεούνται να βρίσκονται στο καιόμενο πλοίο ως άγημα πυρόσβεσης - Οι μηχανικοί οι οποίοι εκτελούν καθήκοντα μηχανικού ταυτόχρονα είναι και αξιωματικοί υπηρεσίας όταν στο σκάφος που υπηρετούν είναι αρχαιότεροι σε βαθμό από τους κυβερνήτες άρα και επικεφαλής πυροσβεστικού αγήματος - Οι δε κυβερνήτες εκτελούν τα καθήκοντα του κυβερνήτη και ταυτόχρονα ο αρχαιότερος κυβερνήτης είναι και αξιωματικός υπηρεσίας άρα και επικεφαλής πυρόσβεσης σε περίπτωση που το σκάφος προβλέπει δυο κυβερνήτες λόγω σύνθεσης. Αν όμως το σκάφος είναι μικρότερο και η σύνθεση του πληρώματος προϋποθέτει ένα κυβερνήτη τότε αυτός αν είναι ο αρχαιότερος αξιωματικός είναι και κυβερνήτης και επικεφαλής πυρόσβεσης άρα σύμφωνα με τον κανονισμό λειτουργίας του Πυροσβεστικού Σώματος οφείλει να ηγηθεί του αγήματος στο καιόμενο πλοίο. Το γεγονός αυτό είναι παντελώς αντίθετο με τους κανόνες Ναυτικού Δικαίου και αποτελεί το μεγαλύτερο από τα παραπτώματα και χαρακτηρίζεται ως εγκατάλειψη θέσης. Ειδικότερα στην περίπτωση της δικής μου σειράς πρόσληψης του 1995 ως πλοηγός-κυβερνήτης και μόνον, ζητείται μετά από 18 χρόνια υπηρεσίας, χωρίς καμιά εμπειρία στην πυρόσβεση να γίνουμε διοικητές και πυροσβέστες, επικεφαλής πυροσβεστικού αγήματος και κατά συνεπεία υπεύθυνοι για τη σωματική ακεραιότητα των συναδέλφων μας αλλά κυρίως των πολιτών και των περιουσιών που βρίσκονται σε κίνδυνο. Η εκπαίδευση η οποία έχουμε λάβει σε θέματα πυρόσβεσης περιορίζεται σε ορισμένα ταχύρυθμα μαθήματα σεμιναριακού τύπου διαρκείας 500 περίπου ωρών τα οποία έγιναν ενώ ταυτόχρονα εκτελούσαμε υπηρεσία και με χρήση των αδειών μας όταν η αντίστοιχη εκπαίδευση των αξιωματικών γενικών υπηρεσιών ολοκληρώνεται σε 4 χρόνια στην Πυροσβεστική Ακαδημία και μάλιστα στην αρχή της καριέρας τους και όχι μετά από 18 χρόνια υπηρεσίας σε άλλη ειδικότητα. Γεννάται, λοιπόν το ερώτημα, οι αξιωματικοί γενικών υπηρεσιών μετά από ένα τέτοιο ταχύρυθμο σεμινάριο πλοήγησης θα μπορούσαν να κυβερνήσουν με ασφάλεια ένα πυροσβεστικό πλοίο στις συνθήκες που το ταξιδεύουμε εμείς; ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ Αφού με αυτό το ταχύρυθμο σεμινάριο κρινόμαστε ικανοί πυροσβέστες και διοικητές προτείνουμε: 1. Την εξομοίωση μας ως προς όλα τα δικαιώματα που έχουν και οι αξιωματικοί γενικών υπηρεσιών με την προϋπόθεση ότι θα προηγηθεί ανάλογη εκπαίδευση στις εγκαταστάσεις της Πυροσβεστικής Ακαδημίας και για διάστημα ανάλογο με την εκπαίδευση των Αξιωματικών Γενικών Υπηρεσιών. 2. Τη βαθμολογική και μισθολογική εξέλιξη μας σε όλους τους βαθμούς που προβλέπονται από το Πυροσβεστικό Σώμα ως και το ανώτατο αξίωμα του Αρχηγού Πυροσβεστικού Σώματος Σε άλλη περίπτωση ζητούμε : να υπάρξει μεταβατικό στάδιο όπου μέχρι την αποστράτευσή μας να μην εμπλεκόμαστε με τη διοίκηση-πυρόσβεση και να επανέλθουν οι διοικήσεις στους Αξιωματικούς Γενικών Υπηρεσιών, δεδομένου ότι μετά τη μετατροπή της Διεύθυνσης Πλωτών Μέσων σε Τμήμα Πλωτών Μέσων επανήλθε και η βαθμολογική μας εξέλιξη στο προηγούμενο καθεστώς – όταν δηλαδή δεν είχαμε στην αρμοδιότητα μας τις διοικήσεις-πυρόσβεση