• Σχόλιο του χρήστη 'ΚΩΣΤΑΣ ΚΟΚΟΛΑΚΗΣ Προϊσταμενος Διεύθυνσης Πολιτικής Προστασίας Αποκεντρωμένης Διοίκησης Μακεδονίας Θράκης' | 15 Φεβρουαρίου 2013, 19:47

    ΑΡΘΡΟ 14Β 2. να προστεθεί ότι στο Μητρώο Εθελοντών Πολιτικής Προστασίας μπορούν να ενταχθούν και ομάδες προσώπων που από τη συστατική πράξη των Φορέων τους (ΝΠΔΔ, ΝΠΙΔ) προκύπτει ότι δραστηριοποιούνται στο πλαίσιο των Φορέων και των οποίων ο σκοπός επικεντρώνεται σε δράσεις Πολιτικής Προστασίας. Στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ)με απόφαση της Πρυτανείας έχει δημιουργηθεί εθελοντική οργάνωση πολιτικής προστασίας από τους εργαζόμενους του πανεπιστημίου (διοικητικό και επιστημονικό προσωπικό), που ενημερώνει και ευαισθητοποιεί τα άτομα που κινούνται στο πανεπιστημιακό χώρο (εργαζομένους, φοιτητές), πραγματοποιεί ασκήσεις, παρέχει πρώτες βοήθειες, αναλαμβάνει την πυροπροστασία της πευκόφυτης κατασκήνωσης του ΑΠΘ στη Χαλκιδική, βοηθά στη σύνταξη σχεδίων εκτάκτων αναγκών το Γραφείο Πολιτικής Προστασίας του ΑΠΘ, συμμετέχει σε κοινές Ασκήσεις Πολιτικής Προστασίας που κάνουν οι Εθελοντικές Οργανώσεις Πολιτικής Προστασίας του Νομού και της Περιφέρειας (στην Ασκηση για σεισμό με τη συμμετοχή 16 εθελοντικών ομάδων που έγινε 4 Δεκεμβρίου 2010 στη Θεσσαλονίκη, συμμετείχε με ψυχολόγους, ψυχιάτρους για την ψυχολογική στήριξη των πληγέντων), ενώ επιθυμεί να συμμετάσχει στην πυροπροστασία του περιαστικού δάσους (Σέιχ- Σου)και σε άλλες δράσεις, αλλά δεν μπορεί να γραφτεί στο σημερινό μητρώο της ΓΓΠΠ, γιατί δεν προβλέπεται συστατική πράξη Φορέα πλην ΟΤΑ. 5.... δ. Να τροποποιηθεί και να αναφέρει ότι μετά το 55ο έτος ηλικίας θα απαιτείται κάθε έτος ιατρική - νοσοκομειακή γνωμάτευση για την καταλλήλότητα του εθελοντή. Αντίστοιχα και για τα άλλα ανώτατα ηλικιακά όρια. Ως προς την ηλικία δεν θα πρέπει να υπάρχει ανώτατο όριο, γιατί εθελοντές που προέρχονται από τις Ειδικές Δυνάμεις, τα Σώματα Ασφαλείας, ενώ είναι "ενεργοί" στις υπηρεσίες τους στην αντιμετώπιση εκτάκτων αναγκών, θεωρούμε ότι δεν πρέπει να είναι ως εθελοντές. Παράλληλα υπάλληλοι των Υπηρεσιών Πολιτικής Προστασίας να μπορούν, αν επιθυμούν μετά τη συνταξιοδότησή τους, να συνεχίσουν να προσφέρουν στην Πολιτική Προστασία τις γνώσεις και τις εμπειρίες τους στη διαχείριση των κρίσεων, μέσα από τον εθελοντισμό. ε. Να διευκρινιστεί το αποδεδειγμένα καλή σωματική υγεία. Υπάρχουν άτομα με κινητικά προβλήματα ή αναπηρίες σωματικές που είναι άριστοι ραδιοερασιτέχνες ή άριστοι χρήστες των ηλεκτρονικών υπολογιστών που μπορούν να βοηθήσουν ουσιαστικά στις επικοινωνίες και στη διοικητική οργάνωση. ΑΡΘΡΟ 14Γ 3. να τροποποιηθεί και να αναφέρει ότι τα μέλη των εθελοντικών οργανώσεων που έχουν αναγνωρισμένους τίτλους σπουδών θα εντάσσονται στην ειδικότητά τους όπως οι ραδιοερασιτέχνες που παίρνουν άδεια κατόπιν εξετάσεων από το Υπουργείο Ανάπτυξης,Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων σύμφωνα με τα οριζόμενα στο ν. 2801/2000 (Α΄ 46), οι διασώστες της Σχολής του ΕΚΑΒ, οι πιλότοι των αερολεσχών, οι απόφοιτοι ΙΕΚ δασικής προστασίας κ.λ.π. Ούτε είναι δυνατόν να απαιτείται η φοίτηση ενός Ψυχολόγου ή ενός μεταπτυχιακού φοιτητή στην Ιατρική Καταστροφών στην Εθνική Σχολή Πολιτικής Προστασίας. Επίσης να μην υπάρχει αναφορά μόνο σε ορισμένες ειδικότητες και να αναφέρονται ενδεικτικά, ώστε αν λειτουργήσει κάποια σχολή μελλοντικά χωρίς την παρέμβαση της Εθνικής Σχολής Πολιτικής Προστασίας και της Πυροσβεστικής Ακαδημίας, με ειδικότητα που να εμπλέκεται με την πολιτική προστασία, να μην υπάρχει πρόβλημα ένταξης. ΑΡΘΡΟ 14Δ 1.α)Να συμπληρωθεί και να διαμορφωθεί ως: Η αρμοδιότητα κινητοποίησης των Εθελοντικών Οργανώσεων ανήκει στο Ε.Σ.Κ.Ε. ή στα Περιφερειακά Κέντρα Επιχειρήσεων. Οι Εθελοντικές Οργανώσεις εντάσσονται επιχειρησιακά στον αρμόδιο ανά περιστατικό επιχειρησιακό φορέα.Επισημαίνεται ότι σε περίπτωση όπου ευρίσκονταιΕθελοντικές Οργανώσεις ή Ειδικευμένοι Εθελοντές πλησίον του συμβάντος την ώρα της εκδήλωσης δύνανται, εφόσον έχουν το κατάλληλο εξοπλισμό, να επέμβουν και μετά την άφιξη του αρμόδιου Φορέα να τίθενται υπό τις εντολές του. Επειδή τους καλοκαιρινούς μήνες οι εθελοντικές οργανώσεις ευρίσκονται διάσπαρτες πλησίον ευαίσθητων περιοχών, στα πλαίσια της πυροπροστασίας, σε περίπτωση εκδήλωσης πυρκαγιάς να μπορούν να επέμβουν άμεσα, αφού ενημερώσουν το ΠΕ.ΚΕ.,για να μειώσουν τις δυσμενείς επιπτώσεις, ενώ με την άφιξη της Π.Υ. θα εντάσσονται σε αυτή επιχειρησιακά. Θα είναι παράλογο να μπορεί ο κάθε πολίτης βλέποντας μια φωτιά να προσπαθεί με μια κλάρα να τη σβήσει και να μη μπορεί ο εθελοντής. β)Να συμπληρωθεί:Το δικαίωμα της ενημέρωσης για την εκδήλωση ενός συμβάντος των Εθελοντικών Οργανώσεων,ώστε να υπάρξει ετοιμότητα εκ μέρους των, το έχουν και οι κατά τόπο Υπηρεσιακές Μονάδες Πολιτικής Προστασίας, με την υποχρέωση να ενημερώνουν το ΠΕ.ΚΕ. για αυτή την ενημέρωση. Αυτό να γίνεται απο τις κατά τόπο Υπηρεσιακές Μονάδες Πολιτικής Προστασίας είτε ευρίσκονται είτε όχι στο ΠΕ.ΚΕ. ΑΡΘΡΟ 14ΣΤ Να συμπληρωθεί με τρίτη παράγραφο που θα αναφέρει το χρώμα του φάρου και τον ήχο της σειρήνας που θα διακρίνει τις εθελοντικές οργανώσεις. ΑΡΘΡΟ 14Ζ Θα πρέπει να θεσμοθετηθούν κίνητρα για τον εργοδότη που θα διαθέσει τον εθελοντή εργαζόμενό του. Διαφορετικά θα αποτελέσει αντικίνητρο ο εθελοντισμός στις προσλήψεις, όπως ίσχυε και εν μέρει ισχύει για τις γυναίκες (εγκυμοσύνη). Θα ερωτάται ο υποψήφιος "είσαι εθελοντής;" και στη θετική απάντηση θα υπάρχει δήλωση "σ' ευχαριστώ δε μου κάνεις". 4. να υπάρξει κατάλληλη διαμόρφωση ώστε να μην υπάρξει πρόβλημα με εκείνους που πιθανά δεν θα χρειαστεί να φοιτήσουν στη Σχολή. ΑΡΘΡΟ 14Θ 1.Θα πρέπει να ληφθεί μέριμνα για την κάλυψη των καυσίμων των οχημάτων που εμπλέκονται είτε στην πρόληψη (περιπολίες) είτε στην αντιμετώπιση καταστροφών. Να αναφερθεί ότι κατά την κινητοποίηση των εθελοντικών Οργανώσεων θα ισχύουν οι προβλεπόμενες διατάξεις για τα οχήματα εκτάκτων αναγκών (πυροσβεστικά, ασθενοφόρα, περιπολικά)σε σχέση με την ελεύθερη διέλευση διοδίων. 2.Ιδιαίτερη μνεία να μή θεωρειται η κάλυψη των καυσίμων από την Π.Υ. ως χρηματοδότηση, για να μην υπάρξει πρόβλημα στη χρηματοδότηση από την ΓΓΠΠ. ΑΡΘΡΟ 14Ι Να υπάρξει κατάλληλη διατύπωση και ανάλογη ασφάλιση με τα αναφερόμενα σε τραυματισμό σε περίπτωση θανάτου.