• Σχόλιο του χρήστη 'ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΜΑΔΑ ΔΙΑΣΩΣΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ' | 16 Φεβρουαρίου 2013, 12:26

    Στο άρθρο 14β παρ. 5 να καταργηθεί ο περιορισμος « πολιτες κατοικοι Ευρωπαικου κράτους» και να διατηρηθεί ο ορισμός « εφοσον μένουν μόνιμα στην Ελλάδα τα τελευταία 3 χρόνια». Άρθρο 14Β.Παρ. 5.β να αυξηθεί το όριο ηλικίας απο 55 σε 60 έτη εφόσον υπάρχει η σχετική ικανότητα. Αρθρο 14Γ παρ.1 Ερχεται ο νόμος αυτός να «διορθώσει» το νόμο 3013 και να συμπληρώσει κάποια εδάφια του τα οποία έπρεπε να ειχαν εκδοθεί Υπουργικές αποφάσεις ή να είχαν υλοποιηθεί εδω και μια δεκαετία. Ενδεικτικά ρύθμιζε ο Ν 3013/2002 στο άρθρο 4 τα θέματα εκπαίδευσης και μετεκπαίδευσης των Εθελοντων και των μελων των εθελοντικών οργανώσεων, (θα πραγματοποιείτο απο το Επιστημονικό και Ερευνητικό Κέντρο Πολιτικής Προστασίας) γεγονός το οποιο δεν εγινε ποτέ, αντι αυτού πραγματοποιήθηκε το πρόγραμμα «Προστατεύω τον αυτό μου και τους άλλους» απο το Υπουργείο Παιδείας (Γενική Γραμματεία Δια Βιου Μαθησης). Χαρακτηριστικά στον προηγούμενο νόμο 3013/2002 αναφερόταν για την εκπαίδευση : 14.4. Η εκπαίδευση και μετεκπαίδευση των μελών των Εθελοντικών Οργανώσεων, καθώς και των Ειδικευμένων Εθελοντών Πολιτικής Προστασίας, πραγματοποιείται από το Επιστημονικό και Ερευνητικό Κέντρο Πολιτικής Προστασίας του άρθρου 7 του παρόντος, κατόπιν ειδικού προγράμματος που εκπονεί η Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας. Αυτό δεν υλοποιήθηκε ποτέ και προετίνεται νεο σχήμα. Στις περιπτώσεις αρωγής μετά από φυσικές καταστροφές ή ακόμα και σε περιπτώσεις ειδικευμένων καταστάσεων έρευνας/διάσωσης όπως σπήλαια, υποβρύχια σπήλαια, φαράγγια, ορμητικά νερά, ορθοπλαγιές κλπ. Υπάρχουν κάποια θεματικά αντικείμενα τα οποία είναι γενικής φύσης και κάποια τα οποία αφορούν πολύ εξειδικευμένες τεχνικές δεξιότητες τις οποίες εχουν αναπτύξει μέσα στο πλαίσιο δράσεών τους οι οργανώσεις οι οποίες αποφασίζουν να προσφέρουν τις δεξιότητές των μελών τους στο κοινωνικό σύνολο. Ενδεικτικά αναφέρονται: η ενδελεχής ενασχόληση με τις ραδιοεπικοινωνίες των ραδιοερασιτεχνών, οι τεχνικές κατάβασης σπηλαίων και φαραγγιών των σπηλαιολόγων και canyoners αντίστοιχα, καθώς και η κατασκηνωτική τεχνική του Σωματος Ελλήνων Προσκόπων και του Σωματος Ελληνικού Οδηγισμού. Η Πυροσβεστική Ακαδημία δεν έχει ως αποστολή αλλα και την δυνατότητα να παρέχει τέτοια εκπαιδευτικά προγράμματα, συνεπώς πιστεύουμε πως θα πρέπει να πιστοποιούνται κάποιοι φορείς ώστε να παρέχουν εκπαίδευση, με προϋποθέσεις που θα ορίζονται από τις αντίστοιχες ομοσπονδίες ή άλλους διεθνώς αναγνωρισμένους φορείς. Καθώς επίσης και στις απλές ή εξειδικευμένες πρώτες βοήθειες πρέπει να γίνουν αποδεκτά τα διεθνή πρωτόκολλα, ώστε κάποιοι φορείς πιστοποιημένοι ότι μπορούν να εκπαιδεύουν βάση αυτών των πρωτόκολλων, να πιστοποιούν τους εθελοντές που ενδιαφέρονται (ήδη στην Ελλάδα υπάρχουν τέτοια προγράμματα εκπαίδευσης όπως PHTLS, BLS από European Resuscitation Council ή American heart Association) . Αρθρο 14Γ. Παρ.3 ΦΕΚ Αρ. Φύλλου 1969 2 Σεπτεμβρίου 2011 , ΑΠΟΦΑΣΗ Αριθμ. 38200/1136 Κανονισμός λειτουργίας ερασιτεχνικών σταθμών ασυρμάτου. Άρθρο 2 3. «Υπηρεσία ερασιτέχνη» ή «υπηρεσία ραδιοερασιτέχνη»: Υπηρεσία αδιοεπικοινωνίας που έχει ως σκοπό την αυτοδιδασκαλία, την αλληλοεπικοινωνία, την τεχνολογική έρευνα και την τηλεπικοινωνιακή υποστήριξη επιχειρήσεων βοήθειας σε περιπτώσεις καταστάσεων έκτακτης ανάγκης και καταστροφών που διεξάγεται από ερασιτέχνες, δηλαδή από πρόσωπα κατάλληλα εξουσιοδοτημένα που ασχολούνται με τη ραδιοηλεκτρική τεχνική αποκλειστικά για προσωπικό σκοπό και χωρίς οικονομικό όφελος.) Η υιοθέτηση λοιπόν του θεσμού του ραδιοερασιτέχνη σε διαδικασίες επικοινωνιών «ρουτίνας» αποτελεί παρερμηνεία του θεσμου του ραδιοερασιτέχνη και αλλοίωσης της φυσης του. Η πρόβλεψη της συνδρομής των ραδιοερασιτεχνών σε περιπτώσεις «καταστάσεων έκτακτης ανάγκης και καταστροφών» δεν ισχύει στην περίπτωση της πλειονότητας των εθελοντικών δράσεων Πολτικής Προστασίας. Το ίδιο ισχύει και για τη χρήση του φάσματος ραδιοσυχνοτήτων που εχει εκχωρηθεί για χρήση απο την υπηρεσία ερασιτέχνη. Θα πρέπει να προβλεφθεί η εκπαίδευση και πιστοποίηση των εθελοντών στο χειρισμό συσκευής ασυρμάτου να περιλαμβάνεται κατα τη βασική εκπαίδευσή τους καθώς και η εκχώρηση συχνοτήτων στις δυνάμεις εθελοντών πολιτικής προστασίας ανάλογα με την κατηγορία δράσης. Αρθρο 14Δ.παρ. γ. Η εμπειρία εως τώρα μας δείχνει ότι σπανίως οι εθελοντικές ομάδες κινητοποιούνταν από τις αρμόδιες αρχές, αλλά όταν οι εθελοντικές ομάδες ευρίσκονταν στο πεδίο, ο επικεφαλής της διαχείρισης του περιστατικού συνήθως χρησιμοποιούσε τις ομάδες αυτές (από ομάδες έρευνας, δασοπυρόσβεσης, αρωγής σε σεισμοπαθείς κλπ) Η κινητοποίηση των εθελοντών γινόταν συνήθως όταν υπήρχε τουλάχιστον μια τοπική καταστροφή μεγάλης έντασης ή και μεγαλύτερη, οπότε σε περιπτώσεις πρόληψης, ενημέρωσης αλλά και έρευνας/διάσωσης για μεμονωμένα άτομα ή ομάδες ατόμων, δεν υπήρχε σχεδόν ποτέ κινητοποίηση εθελοντών. Ειδικότερα σε περιπτώσεις όπως η φαραγγοδιάσωση στο Λούσιο το 2007 και 2009 και άλλες παρόμοιες περιπτώσεις, οι ειδικευμένοι εθελοντές έπαιξαν βασικό ρόλο, αλλά δεν κινητοποιήθηκαν από τις αρχές. Γι’αυτό πρέπει να υπάρχουν μνημόνια συνεργασίας των εθελοντικών ομάδων, ανάλογα με το πεδίο δραστηριοποίησης τους, με τις αντίστοιχες μονάδες Π.Π. ώστε να κινητοποιούνται άμεσα συγκεκριμένες ομάδες σε συγκεκριμένα περιστατικά. Αρθρο 14.Ε Με αυτόν τον τρόπο οι ομάδες πρόληψης δεν πρόκειται να αξιολογηθούν ποτέ, αφού ποτέ κάποιος φορέας δεν ζητάει άτομα για πυροφύλαξη. Επίσης και ομάδες που δεν θα έχουν συμμετοχή σε περιστατικά, δεν θα έχουν λάβει ποτέ αξιολόγηση (πχ ομάδα που εκπαιδεύεται για διάσωση σε σεισμούς ή για αρωγή σε σεισμοπαθείς θα αξιολογηθεί μόνο αν γίνει σεισμός?) Να τροποποιηθεί ώστε ανεξάρτητα εαν εχουν κληθεί ή οχι ολες οι εμπλεκόμενες ομάδες να αξιολογούνται. Η αξιολόγηση πρέπει να γίνεται από ειδικούς σε κάθε τομέα δράσης, φορείς, βάση συγκεκριμένων κριτηρίων Αρθρο 14ΣΤ παρ.1 Σύμφωνα με την παρ. 1 πρέπει να αλλάξουν όλες οι εθελοντικές ομάδες στολή, για να έχουν τα σήματα σύμφωνα με αυτό, το οποίο θα πρέπει να γίνει σε ένα μεγάλο βάθος χρόνου γιατί το κόστος αντικατάστασης είναι μεγάλο. Επίσης, παγκοσμίως όλες οι ομάδες φέρουν το σήμα της ομάδας τους μπροστά και όχι στο μανίκι. Ιδιαίτερα οι διεθνείς οργανώσεις έχουν τα διακριτικά αυτά ως αναπόσπαστο μέρος της ταυτότητας των μελών τους.Επίσης πρέπει να προβλεφθεί η δυνατότητα να φέρουν τα οχήματα με τα οποία επιχειρούν οι εθελοντικές οργανώσεις, ειτε είναι ιδιοκτησία της οργάνωσης ειτε ΙΧ μελών, ειδικά διακριτικά και φάρους. Για το λογο αυτό θα πρέπει στο Νόμο να μνημονεύεται η έκδοση σχετικής ΚΥΑ Παρ.2 Η παραπομπή στο 14Β παρ. 1, δεν αναγράφει κάτι σχετικό Αρθρο 14Ζ παρ.1 Για τους λόγους που αναφέρθησαν στο 14Δ, θα πρέπει να ληφθεί μέριμνα και για τους εθελοντές οι οποίοι δεν κλήθηκαν να συμμετέχουν, αλλά αποδεδειγμένα συμμετείχαν ενεργά, με αναφορά του φορέα που τους χρησιμοποίησε, τότε να εννοείται ότι ενεργούν σαν να έχουν κληθεί επίσημα. Παρ.2 Το ίδιο πρέπει να γίνεται και για εθελοντές που είναι ελεύθεροι επαγγελματίες . Επίσης δεν γίνεται πουθενά αναφορά για αποζημίωση για τα έξοδα μετακίνησης (στον νόμο 3013/2002 γινόταν αναφορά στο 14.5β) καθώς και για τις χαμένες ημέρες εργασίας Αρθρο 14.Η. Παράγραφος 2 Θα πρέπει να προβλεφθει η δυνατότητα της εθελοντικής οργάνωσης ή του εθελοντή να απολογηθεί και να αιτιολογήσει τη μη συμμετοχή του. Αρθρο 14.Ι Δεδομένου του ότι ποτέ δεν εκδόθηκε η ΚΥΑ του αρθρου 15 Παραγραφος 5β και αφορα τα θέματα ασφαλιστικής κάλυψης των εθελοντών, θέμα το οποίο καλύπτεται με το άρθρο 14Ι του Νομοσχεδίου. Θα πρέπει όμως να περιληφθεί ως χρόνος ασκησης καθηκόντων και ο χρόνος εκπαίδευσης, καθως και της κάλυψης ασφαλιστικών εισφορών των αυτοαπασχολουμένων). Επίσης όσοι ασχολούνται με την ενημέρωση-ευαισθητοποίηση ή την πρόληψη, δεδομένου του ότι δεν υπάρχει ποτέ περίπτωση να τους καλέσει κανένας φορέας, εάν κατά την άσκηση του εθελοντικού τους καθήκοντος πάθουν κάποιο ατύχημα, αυτοί δεν καλύπτονται; Επίσης στον νόμο 3013/2002 στο άρθρο 14 δεν υπάρχει παράγραφος Δ.