• Σχόλιο του χρήστη 'ΚΑΡΑΔΗΜΑΣ ΝΙΚΟΣ' | 4 Αυγούστου 2013, 14:00

    Τον όρο αναδιάρθρωση ,μεταρρύθμιση ,αναδιοργάνωση στο παρελθόν ,τον βίωσα περισσότερο ως αποτέλεσμα ειλημμένων αποφάσεων και όχι ως μέσο διαβούλευσης έως σήμερα ,τουλάχιστον για την ΕΛ.ΑΣ. Οι φορείς όχι μόνο δεν είχαν συμμετοχή, αλλά τους καθιστούσαν αμέτοχους .Δεν θέλω να υπερθεματίσω στην παρούσα φάση ότι η ενεστώσα διαβούλευση θα μας απαλλάξει από τις τυχόν παρενέργειες μιας Νομοθετικής πρωτοβουλίας που αφορά την αστυνομία του μέλλοντος ,αλλά ούτε και από την άλλη θα ήθελα να προκαταλάβω προς την θετική η αρνητική πλευρά επειδή εν δυνάμει κάποιος δύναται να εκφραστεί και να καταθέσει απόψεις και προτάσεις. Τα πιλοτικά πολυδύναμα του παρελθόντος ,της Καλλιθέας , των Πατησίων ,τα γραφεία ασφαλείας που ήταν ένα διάστημα υπό τον έλεγχο των διοικητών των Α.Τ. και οι επιχειρούμενες αναδιαρθρώσεις των τεχνοκρατών της μιας νύχτας, όλα αυτά τα εγχειρήματα κατέρρευσαν και είχαν καταστεί ανενεργά από μόνα τους . Η πιο ουσιαστική προσπάθεια στον τομέα της αναδιάρθρωσης της ΕΛ.ΑΣ. όλων αυτών των ετών , των αποτυχημένων προσπαθειών θα μπορούσε να ισχυριστεί κάποιος ότι θα ήταν ο Ν1481/84 της ενοποίησης των δύο σωμάτων αν, αφ ενός, η πολιτεία δεν κατέφευγε σ΄αυτή τη λύση για λόγους σκοπιμότητος και αφ ετέρου, οι ηγεσίες των δύο πρώην σωμάτων, Αστυνομίας Πόλεων και Χωροφυλακής δεν πορεύονταν τόσα χρόνια ακόμα και σήμερα με τις αντιπαλότητες των που τους διέκριναν. Σαφέστατα ο πολυκερματισμός του ενός ,αλλά και η σύνθεση των πολλών σε ένα εμπεριέχει δυσκολίες και κινδύνους και για τον λόγο τούτο ας γίνει κάτι καλό και διαχρονικό αυτή τη φορά. Ακόμα κι αν χαρακτηριστεί αρνητικο,εγω προσωπικά θα διαχωρίσω την θέση μου από την Ομοσπονδία μας αν και ανήκω στην εκτελεστική γραμματεία αυτής και δεν θα υιοθετήσω την εκπεφρασμένη άποψή της δια της υπ αριθ. 400/1/18α από 30/7/2013 ανακοίνωσης ,όχι γιατί δεν ερωτήθηκα ,αλλά επειδή πιστεύω διαφορετικά, ακόμα και ας με χαρακτηρίσουν αιρετικό .Να μου επιτρέψουν οι συνάδελφοί μου να έχω άποψη ,γιατί σχεδόν τρείς δεκαετίες στην Αττική τουλάχιστον έχω βιώσει αυτές τις αποτυχημένες προσπάθειες . Δυστυχώς η εμμονή της Ομοσπονδίας μας στην πρόταση του μελετητή του Παντείου πανεπιστημίου Γ.Β. Παπακωνσταντή και στην πρόταση του 2001 του Παντείου πανμίου και κυρίως την πρώτη να την παρουσιάζει ως την πλέον μεταρρυθμιστική, απορρίπτουν συλλήβδην την πρόταση του σχεδίου νόμου του Υπουργείου δημοσίας τάξεως και προστασίας του πολίτη. Δεν είναι τόσο ή απόρριψη της πρότασης αυτής ,αλλά κυρίως η ολιγωρία που επέδειξε η ομοσπονδία μας να παρουσιάσει ένα καινούριο σχέδιο με τα σημερινά δεδομένα και δεν αξιοποίησε την δυνατότητα αυτή, ο υπεύθυνος και αρμόδιος που ορίστηκε για την εκπόνηση της συγκεκριμένης μελέτης. Με το σχέδιο νόμου με θέμα την αναδιάρθρωση της ΕΛ.ΑΣ. και άλλες διατάξεις, επιχειρείται για πρώτη φορά και είναι θετικό, ο διαχωρισμός των τομέων κατά αντικείμενο και προϋποθέτει διαρκεί ενασχόληση ,με συγκεκριμένα θέματα και ταυτόχρονη εξοικείωση με το γνωστικό αντικείμενο του τομέα,χωρίς παράλληλες αρμοδιότητες ,στο μέτρο του δυνατού,διότι ως όλον και ενιαίο σώμα η ΕΛ.ΑΣ τις γενικότητες και τις πολλαπλότητες δεν μπορεί δυστυχώς να τις αποφύγει. Η Ομοσπονδία περιορίστηκε περισσότερο σε κριτική συγκρίνοντας το παρόν σχέδιο νόμου με άλλα του παρελθόντος και μάλιστα κάνει λόγο για αντιγραφή,αποκοπή και επικόλληση. Απλά θα ήθελα να υπενθυμίσω ότι τέτοια στοιχεία εμπεριέχονται αλλά δεν μπορούν να αποφευχθούν .Ο σκοπός του σώματος δεν μπορεί να είναι άλλος από καταβολής μας και δεν μπορεί να μεταλλαχθεί,ούτε και οι γενικές διατάξεις μπορεί να αλλάξουν. Ας πάρουμε για παράδειγμα το καταστατικό της ομοσπονδίας ,όταν επιχειρείται να τροποποιηθεί,δεν τροποποιείται εξ ολοκλήρου αλλά συγκεκριμένες διατάξεις. ΘΕΤΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΤΟΥ ΣΧΕΔΙΟΥ ΝΟΜΟΥ. α) Είναι οι κλάδοι που δημιουργούνται και κυρίως αυτός της μετανάστευσης που ήταν πλέον επιβεβλημένος,διότι όπως γνωρίζουμε όλοι μας, τρείς έως τέσσερις υπηρεσίες της ΕΛ.ΑΣ. ασχολούνταν με την μεταναστευση και δυο τρείς επί πλέον από τον α΄και β ΄ βαθμού της τοπικής αυτοδιοίκησης με ξεχωριστά αρχεία η κάθε υπηρεσία ,χωρίς on line σύνδεση η κάθε μία με τις άλλες. β) Σε κάθε κλάδο υφίσταται διεύθυνση επιχειρησιακού σχεδιασμού και υποστήριξης γ) Η δημιουργία μεγάλων αυτοτελών Υπηρεσιών που αφορά την δίωξη του οργανωμένου εγκλήματος και των ειδικών εγκλημάτων βίας και το ηλεκτρονικό έγκλημα δ) Ο διαχωρισμός και η κάθετη υπαγωγή ανά διεύθυνση είναι προς τον σωστό προσανατολισμό κυρίως για την εξιχνίαση. ΑΡΝΗΤΙΚΕΣ ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΕΙΣ α) Η όλη δομή του νομοσχεδίου σαν γενική αναδιάρθρωση περιορίζεται σε κεντρικές και μεγάλες Υπηρεσίες και ενδεχομένως με τον τρόπο αυτό επιχειρείται και η απορρόφηση των κραδασμών σε καταργήσεις μικρότερων υπηρεσιών οι οποίες θα επέλθουν με προεδρικά διατάγματα τα οποία ίσως καταστούν και χρονοβόρα. β) Δεν αναφέρεται στον υλικοτεχνικό εξοπλισμό και τον στόλο των οχημάτων το οποίο εύκολα αντιλαμβάνεται κανείς τα δημοσιονομικά κριτήρια που υποκρύπτονται. γ) Ο διαχωρισμός της Αστυνόμευσης θα έπρεπε να είχε σχεδιαστεί όπως και αυτός της Ασφαλείας.Δηλαδή θα έπρεπε να προβλέπονταν η αντίστοιχες Γ.Α.Δ.Α.Ν.Ε .και Γ.Α.Δ.Α.Β.Ε. Γενική αστυνομική διεύθυνση αστυνόμευσης Βορείου και Νοτίου Ελλάδος αντίστοιχα,στις οποίες θα υπάγονται οι περιφερειακές δ/νσεις. δ) Το χρονικό εύρος εφαρμογής των προεδρικών διατάξεων για την αναδιάρθρωση των μικρότερων υπηρεσιών πέρα από χρονοβόρο σε συνάρτηση με άλλες μνημονιακές διατάξεις να καθίστανται επισφαλείς ακόμα και μη κενές οργανικές θέσεις. ε) Δεν περιορίζονται οι θέσεις των ανώτατων και ανώτερων αξιωματικών της ΕΛ.ΑΣ.που ενδεχομένως να ήταν ένα καλό ισοδύναμο μέτρο. στ) Δεν παρατηρείται ουσιαστική αναβάθμιση της Αστυνομικής Ακαδημίας τουλάχιστον στον τομέα των ανακριτικών υπαλλήλων όπου ξεκάθαρα θα έπρεπε να χαρακτηριστούν Τ.Ε. ζ) Δεν ξεκαθαρίζονται οι στόχοι ΚΑΡΑΔΗΜΑΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ Αναπλ. Γραμμ.Π.Ο.ΑΣ.Υ.