• Σχόλιο του χρήστη 'Παναγόπουλος Γεράσιμος (Σ.Ε.ΔΙ.Π. ΔΥΤΙΚΗΣ ΑΧΑΪΑΣ)' | 8 Μαΐου 2019, 20:58

    Σχολιασμός 1: Οι ΟΤΑ είναι κάτοχοι πυροσβεστικών οχημάτων τριών ταχυτήτων θα τολμάγαμε να πούμε. Υπάρχουν τα πυροσβεστικά οχήματα τα οποία φέρουν (Α) κρατικές πινακίδες, (Β) πινακίδες ΜΕ (Μηχάνημα Έργου), και (Γ) πινακίδες ΑΜ (Αργοτικό Μηχάνημα) Σήμερα για τα οχήματα της κατηγορίας (Α), προβλέπεται για στους Εθελοντές Πολιτικής Προστασίας και μετά από απόφαση του Συντονιστή της Αποκεντρωμένης Διοίκησης, η κατ εξαίρεση οδήγηση κρατικών οχηματων των ΟΤΑ με το ανάλογο δίπλωμά (πχ Β,Γ ή Ε κατηγορίας) ενώ προσκομίζουν και την ΒΕΒΑΙΩΣΗ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗΣ που έχουν λάβει από τη Σχολή Επιμόρφωσης & Μετεκπαίδευσης, Πυροσβεστικής Ακαδημίας, του Υπουργείου Εσωτερικών & Διοικητικής Ανασυγκρότησης. Ενώ για τα οχήματα των κατηγοριών (Β) & (Γ), ΔΕΝ προβλέπεται για στους Εθελοντές Πολιτικής Προστασίας η κατ εξαίρεση οδήγηση οχημάτων των ΟΤΑ που φέρουν πινακίδα ΜΕ, ενώ είναι κάτοχοι της ανάλογης άδειας οδήγησης (πχ Β,Γ, ή Ε κατηγορίας) και προσκομίζουν και την ΒΕΒΑΙΩΣΗ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗΣ που έχουν λάβει από τη Σχολή Επιμόρφωσης & Μετεκπαίδευσης, Πυροσβεστικής Ακαδημίας, του Υπουργείου Εσωτερικών & Διοικητικής Ανασυγκρότησης, διότι τα παραπάνω οχήματα δεν εντάσσονται στις αρμοδιότητες της Αποκεντρωμένης Διοίκησης. Το όλο “πρόβλημα” στην πραγματικότητα είναι η πινακίδα και στο ότι δεν υπάρχει θεσμοθετημένη αρχή να εκδίδει την απαιτούμενη κατ εξαίρεση άδεια. Σχολιασμός 2: Μετά από ερώτημά μας προς την Δ/νση Τεχνικών Επαγγελμάτων & Ασφάλειας Εγκαταστάσεων (ΔΤΕΑΕ), της Γενικής Δ/νσης Εφαρμογής Κανονισμών, Υποδομών & Ελέγχου, της Γενικής Γραμματείας Βιομηχανίας, του Υπουργείου Οικονομίας & Ανάπτυξης σχετικά με τον χειρισμό πυροσβεστικών οχημάτων, μας ενημέρωσαν με το οικ 51062/139ΔΤΕΑΔ/Φ.113 της 11.05.2018: ό,τι “με την υπ αρ Οικ 1032/166/Φ.Γ.9.6.4 (Η)/5.3.2013 υ.α. «Κατάταξη των μηχανημάτων έργου σε ειδικότητες και ομάδες, ως προς τη δραστηριότητα του χειρισμού σύμφωνα με το π.δ. 113/2012 (Α΄ 198) και αντιστοίχιση των υφισταμένων αδειών που ΄χουν εκδοθεί σύμφωνα με το π.δ. 22/1976 (Α΄6) ή το π.δ. 31/1990 (Α΄ 11) με τις άδειες που εκδίδονται κατ εφαρμογή του προεδρικού αυτού διατάγματος” (ΦΕΚ 519/Β/2013) έτσι όπως έχει τροποποιηθεί και ισχύει, κατατάχτηκαν και αντιστοιχήθηκαν τα μηχανήματα έργου του παλαιότερου θεσμικού πλαισίου στις οκτώ (8) Ειδικότητες που καθορίστηκαν στο π.δ. 113/2012 που αποτελεί πλέον το ισχύον θεσμικό πλαίσιο όσον αφορά το χειρισμό των μηχανημάτων έργου. Αναφορικά με τα πυροσβεστικά οχήματα, αυτά δεν έχουν καταταχθεί σε κάποια από τις εικδικότητες του π.δ. 113/2012 μέσω της εν λόγω υ.α. Ως εκ τούτου, δεν απαιτείται για το χειρισμό τους αδειούχος χειριστής Μ.Ε., ενώ σε ό,τι αφορά την οδήγησή τους, αυτή δεν καθορίζεται στο θεσμικό πλαίσιο αρμοδιότητας της Δ/νσής μας. Επισημαίνεται ότι τα πυροσβεστικά οχήματα δεν είχαν ενταχθεί ούτε στις διατάξεις του προγενέστερου του π.δ. 113/2012 νομοθετικού πλαισίου (π.δ. 31/90 κλπ), ενώ η οδήγηση – χεισρισμός τους διέπεται από άλλο θεσμικό πλαίσιο (ενδεικτικά αναφέρεται το π.δ. 349/1990, ν4209/2011 κλπ)” Σχολιασμός 3: Οι Εθελοντές μέλοι σωμματείων ενταγμένα στο Μητρώο της ΓΓΠΠ (ή όπως αλλιώς θα λέγεται) και Ειδικευμένοι Εθελοντές ενταγμένα στο Μητρώο της ΓΓΠΠ (ή όπως αλλιώς θα λέγεται), είναι Πολίτες. Κατά συνέπεια πως θα εκδοθεί υπηρεσιακή άδεια σε Πολίτη ώστε να χρησιμοποιεί Κρατικά οχήματα; Εκτιμούμε ότι υπάρχει μία λάθος διατύπωση τόσο στον τίτλο του άρθρου 72, αλλά και στην παράγραφο 1. Όπως αναφέραμε και παραπάνω, προβλέπεται για στους Εθελοντές Πολιτικής Προστασίας και μετά από απόφαση του Συντονιστή της Αποκεντρωμένης Διοίκησης, η κατ εξαίρεση οδήγηση κρατικών οχηματων των ΟΤΑ με το ανάλογο δίπλωμά (πχ Β,Γ ή Ε κατηγορίας) ενώ προσκομίζουν και την ΒΕΒΑΙΩΣΗ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗΣ που έχουν λάβει από τη Σχολή Επιμόρφωσης & Μετεκπαίδευσης, Πυροσβεστικής Ακαδημίας, του Υπουργείου Εσωτερικών & Διοικητικής Ανασυγκρότησης. Πρέπει να επισημάνουμε ότι γίνεται εκπαίδευση των εθελοντών Πολιτικής Προστασίας σε οχήματα του Πυροσβεστικού Σώματος για χρήση αντλιών κλπ. Προτείνουμε κατά συνέπεια τις παρακάτω αλλαγές: Άρθρο 72 – Προϋποθέσεις για την κατ εξαίρεση άδεια οδήγησης πυροσβεστικών οχημάτων του Δημοσίου. 1. Οι εθελοντές πολιτικής προστασίας δύνανται να αποκτήσουν υπηρεσιακή άδεια οδηγού-χειριστή πυροσβεστικών οχημάτων-μηχανημάτων σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 21 του ν. 4029/2011 που εφαρμόζονται αναλογικά για την περίπτωση αυτή. 2. Μετά το τέλος του εδαφίου α’ της παρ. 6 του άρθρου 36 του ν.3801/2009 προστίθεται εδάφιο β’ ως ακολούθως: Με απόφαση του Συντονιστή της Αποκεντρωμένης Διοίκησης επιτρέπεται η κατ’ εξαίρεση οδήγηση πυροσβεστικών οχημάτων, υδροφόρων οχημάτων τα οποία φέρουν κρατικές πινακίδες, πινακίδες Μηχανήματος Έργου (ΜΕ), πινακίδες Αγροτικού Μηχανήματος (ΑΜ), ή οποιασδείποτε άλλες συμβατικές πινακίδες, του Δημοσίου σε εθελοντές πολιτικής προστασίας που είναι κάτοχοι της ανάλογης άδειας (ενδεικτικά Β, Γ, Ε) «Οι εθελοντές πολιτικής προστασίας που είναι κάτοχοι της άδειας οδηγού-χειριστή μηχανημάτων έργου (συμπεριλαμβανομένων των πυροσβεστικών οχημάτων-μηχανημάτων, υδροφόρων οχημάτων κ.α.) δύνανται να οδηγούν τα αντίστοιχα οχήματα του δημοσίου. Με απόφαση του Συντονιστή της Αποκεντρωμένης Διοίκησης επιτρέπεται η κατ’ εξαίρεση οδήγηση μηχανημάτων έργου που ανήκουν στους ΟΤΑ α’ και β’ βαθμού από τους ανωτέρω εθελοντές, για την αντιμετώπιση φυσικών ή άλλων καταστροφών και μόνον εφόσον έχουν την απαιτούμενη κατά περίπτωση άδεια οδηγού χειριστή και προσφέρουν τις υπηρεσίες τους, χωρίς την καταβολή οποιασδήποτε αμοιβής, αποζημίωσης ή επιδόματος και η κατ’ εξαίρεση έγκριση οδήγησης μπορεί να ισχύει για όλη τη διάρκεια του έτους, χωρίς να είναι απαραίτητη η ανανέωσή της μετά τη λήξη της.» 3. Μετά το τέλος του εδαφίου β΄ της παραγράφου 6 του άρθρου 47 του ν.4250/2014, προστίθεται εδάφιο γ΄ ως ακολούθως: «Η ανωτέρω αναβλητική αίρεση και χρονικός περιορισμός δεν εφαρμόζονται ειδικά για όσους έχουν ενταχθεί στο Μητρώο Ε.Ο. της Εθνικής Αρχής και η κατ’ εξαίρεση έγκριση οδήγησης μπορεί να ισχύει για όλη τη διάρκεια του έτους, χωρίς να είναι απαραίτητη η ανανέωσή της μετά τη λήξη της.»