• Σχόλιο του χρήστη 'WWF Ελλάς' | 15 Μαΐου 2019, 22:49

    Άρθρο 71 (Άρθρο 14Β, παρ. 6, εδάφιο δ). Δεν πρέπει να υπάρχει ασυμβίβαστο μεταξύ εθελοντή πυροσβέστη Π.Σ. και εθελοντή Πολιτικής Προστασίας. Η ως σήμερα μη εφαρμογή των προβλεπόμενων στον ν. 4029/2011 δεν σημαίνει ότι πρέπει να οδηγήσει σε λύσεις όπως το ασυμβίβαστο μεταξύ εθελοντή πυροσβέστη Π.Σ. και εθελοντή Πολιτικής Προστασίας. Από το 2011 και μετά ήταν ευθύνη του Πυροσβεστικού Σώματος να ελέγξει ποιοι εθελοντές πυροσβέστες πληρούν τις προβλέψεις του ν. 4029/2011 και να διαγράψει άμεσα από την δύναμη του όσους δεν τις πληρούν. Η ανοχή που υπήρξε όλα αυτά τα χρόνια δεν θα πρέπει να οδηγεί σε λύσεις ασυμβίβαστου, καθώς αρκετοί εθελοντές διατηρούν (ή επιθυμούν και μπορούν να διατηρήσουν) και τις δύο ιδιότητες και να είναι τυπικοί στις υποχρεώσεις τους. Η εφαρμογή ενός τέτοιου ασυμβίβαστου θα έχει δύο αποτελέσματα: 1. Θα στερήσει τις εθελοντικές ομάδες από ικανά, εκπαιδευμένα και έμπειρα στελέχη, 2. Αντίστροφα να στερήσει το Π.Σ. από τα ικανά, εκπαιδευμένα και έμπειρα εθελοντικά στελέχη που θα αποφασίσουν να παραμείνουν στις εθελοντικές ομάδες. Τέλος, αρκετοί εθελοντές Π.Σ. είναι περισσότερο ενεργοί στους σταθμούς τους εκτός αντιπυρικής περιόδου ενώ εντός αντιπυρικής προτιμούν να συμμετέχουν μέσω των εθελοντικών ομάδων που έχουν κυρίως χαρακτήρα δασοπροστασίας-δασοπυρόσβεσης. Αν η ρύθμιση αυτή προτείνεται για να αποφευχθεί η δημιουργία σύγχυσης στην κινητοποίηση των εθελοντών έχουμε να επισημάνουμε τα εξής: Όταν ένας εθελοντής κινητοποιείται μέσω προγραμματισμένης βάρδιας ή εκτάκτως (γενική επιφυλακή) από το Π.Σ. είναι σαφές ότι για το χρονικό διάστημα που εκτελεί αυτά τα καθήκοντα ενεργεί εντός του Π.Σ. Παράλληλα όταν εκτελεί βάρδια με την εθελοντική του ομάδα, θα πρέπει να έχει ενημερωθεί εγγράφως η τοπική Π.Υ. και να θεωρείται ότι επιτελεί έργο με την εθελοντική ομάδα Πολιτικής Προστασίας. Προτείνεται η διαγραφή αυτής της πρόβλεψης και η πιστή εφαρμογή του ν. 4029/2011, που δεν εφαρμόζεται ως σήμερα με ευθύνη του Πυροσβεστικού Σώματος.