• Σχόλιο του χρήστη 'ΙΩΑΝΝΗΣ Σ. ΛΑΜΠΡΟΥ' | 16 Μαΐου 2019, 08:44

    Όπως στον καταργηθέντα νόμο 3013/2002, στο άρθρο 13, ομοίως και στο άρθρο 23 του παρόντος σχεδίου νόμου δεν υπάρχει πρόβλεψη για στελέχωση με εξειδικευμένο προσωπικό της αρμόδια υπηρεσίας Πολιτικής Προστασίας. Το τότε Γραφείο Πολιτικής Προστασίας ( άρθρο 13.2α 3013/2002) δεν στελεχωνόταν εξειδικευμένο προσωπικό και αυτή η πρακτική συνεχίζεται και τώρα. Η απόκριση των δημοτικών αρχών είναι κρίσιμη για το πρώτο διάστημα της κρίσης. Αν δεν υπάρχει εξειδίκευση πως θα καταρτισθεί πρόγραμμα; Δεν θα πρέπει να μετέχει ενεργά το προσωπικό του εκάστοτε Δήμου; Πως θα αξιολογείται το εκάστοτε πρόγραμμα από το προσωπικό του Δήμου και θα εντοπίζονται ατέλειες και τυχόν αβλεψίες; Πως θα προβαίνουν στις απαραίτητες διορθώσεις; Επείγει να οριστεί συγκεκριμένος αριθμός υπαλλήλων ( ίσως αναλογικά με το πληθυσμιακό μέγεθος του Δήμου) με συγκεκριμένα προσόντα καθώς και συγκεκριμένο ύψος προϋπολογισμού το οποίο θα πρέπει να κατευθύνεται αποκλειστικά για δράσεις Πολιτικής Προστασίας και να υπάρχει νομική δέσμευση για αυτό. Επίσης η αυτοτέλεια ενός τέτοιου τμήματος κρίνεται επιτακτική· η δε συμπερίληψή του με άλλα πεδία ( περιβάλλον) θολώνει την αποστολή και την στοχοθεσία μιας τέτοιας υπηρεσίας. Παράλληλα, ειδικευμένα στελέχη Πολιτικής Προστασίας μπορεί να προέρχονται από την Εθνική Σχολή Δημόσιας Διοίκησης με την προσθήκη νέου τμήματος σπουδών Πολιτικής προστασίας ώστε σταδιακά να δημιουργηθεί ένας πυρήνας δημοσίων λειτουργών με ειδικευμένες γνώσεις και κατάρτιση οι οποίοι να έχουν γενική εποπτεία του κρατικού μηχανισμού σε περιόδους κρίσης και όχι να προσεγγίζουν κάθε περιστατικό έκτακτης ανάγκης από μια μερική, ίσως συντεχνιακή, οπτική.