• Π.Ε.Β.Ε.Κ.Ε (Πανελλήνια Ένωση Βιοτεχνών Εμπόρων Κυνηγετικών Ειδών) Μέλος της Α.E.C.A.C Κρατίνου 7, Αθήνα, 105 51 Τηλ. 210-3224 102 - www.peveke.gr - peveke@otenet.gr Άλλα πολύ σημαντικά θέματα που αφορούν τον κλάδο μας, τα οποία δεν συμπεριλαμβάνονται στο σχέδιο νόμου, αλλά ορίζονται από Υπουργικές αποφάσεις 1. ΑΔΕΙΕΣ ΕΙΣΑΓΩΓΗΣ Προβλήματα. o Πολύ μεγάλη διάρκεια χρόνου έγκρισης (μέσος όρος 3 μήνες). Η μεγάλη καθυστέρηση οφείλεται στα τοπικά τμήματα τα οποία, δεν διαθέτουν επαρκές και εκπαιδευμένο προσωπικό, ενώ παράλληλα είναι επιφορτισμένα με πολλές άλλες αρμοδιότητες. o Πολύ μεγάλος –ως και παράλογος- όγκος απαιτούμενων δικαιολογητικών και άλλων εγγράφων με αποτέλεσμα να αυξάνεται σημαντικά ο φόρτος εργασίας όλων των εμπλεκομένων. Χωρίς να υπάρχει ουσιαστική χρησιμότητα, ζητούνται πληθώρα στοιχείων για τα προς εισαγωγή προϊόντα (πχ. Τύποι φυσιγγίων, μοντέλα όπλων) πολλά από τα οποία μπορούν να κοινοποιηθούν κατά την παραλαβή. Ο προκαθορισμός τύπων και μοντέλων προς εισαγωγή, αυξάνει πολύ τον χρόνο απασχόλησης των Αστυνομικών αρχών, περιορίζει την συνολική ποσότητά των ειδών ενώ δεν είναι δυνατόν οι εισαγωγείς να μαντέψουν την ζήτηση η οποία εξαρτάται από πολλούς αστάθμητους παράγοντές (πχ καιρικές συνθήκες) Η θέση μας 12μηνη διάρκεια με δυνατότητα τμηματικής χρήσης. Απλούστευση περιεχομένου. Να μην χρειάζεται να αναγράφονται αναλυτικά τα είδη με τα μοντέλα τους. Να δηλώνονται λεπτομερώς τα 3 μέρες μετά την άφιξη τους. Μηδενικό κόστος παράβολων κλπ. (όπως ισχύει για χώρες εκτός Ε.Ε) Οφέλη 50% λιγότερες υπογραφές 80% εξοικονόμηση χρόνου από τις δημόσιες υπηρεσίες Ευκολότερος και πιο απλός έλεγχος. Ταχύτερη διεκπεραίωση αιτημάτων, που αυξάνει την ανταγωνιστικότητα των Ελληνικών επιχειρήσεων 1. ΑΔΕΙΕΣ ΕΞΑΓΩΓΗΣ (για χώρες Ε.Ε) Προβλήματα. o Πολύ μεγάλη διάρκεια χρόνου έγκρισης (μέσος όρος 3 μήνες). o Χάνουμε πολλές εξαγωγές. Οι υποψήφιοι πελάτες δεν μπορούν να περιμένουν τόσο μεγάλο χρονικό διάστημα, διότι η ζήτηση είναι καθαρά εποχική. Απευθύνονται σε άλλες αγορές όπως πχ. η Τουρκία που χρειάζεται μόνο 10 μέρες με αποτέλεσμα μέσα σε λίγα μόνο χρόνια να έχει κατακλύσει την αγορά. o Υψηλό κόστος. Είναι αδιανόητο στην Ενωμένη Ευρώπη της ελεύθερης διακίνησης προϊόντων, κάθε άδεια προς κοινοτική χώρα να κοστίζει 90€ και να είναι δωρεάν για Τρίτες χώρες ! Η θέση μας Οι αιτήσεις να γίνονται απ’ ευθείας στο υπουργείο Π.Π. 12μηνη διάρκεια με δυνατότητα τμηματικής χρήσης. Μηδενικό κόστος παράβολων κλπ. Οφέλη Βελτίωση της ανταγωνιστικότητας Ελληνικών Επιχειρήσεων . Αύξηση εξαγωγών 2. ΔΙΑΚΙΝΗΣΗ ΟΠΛΩΝ ΓΙΑ ΣΚΟΠΟΥΣ ΕΚΤΟΣ ΤΗΣ ΠΩΛΗΣΗΣ Α. Επισκευές Προβλήματα. Οι αντιπροσωπείες – εισαγωγείς ουσιαστικά δεν μπορούν να πραγματοποιήσουν απλές επισκευές ή ακόμα και απλούς τεχνικούς ελέγχους των κυνηγετικών όπλων που εμπορεύονται εντός των εγκαταστάσεών τους . Πολλά κυνηγετικά όπλα μπορούν εύκολα να επισκευαστούν σε ένα απλό πάγκο και με ελάχιστα εργαλεία χειρός. Ο ισχύων νόμος ουσιαστικά απαγορεύει τους εισαγωγείς να κάνουν τέτοιες επισκευές, αφού τους υποχρεώνει να έχουν άδεια οπλουργείου. Κάτι τέτοιο είναι πρακτικά αδύνατο, καθώς προϋποθέτει άδεια από το Υπ. Βιομηχανίας, με τις γνωστές δυσκολίες και περιορισμούς . Το αποτέλεσμα είναι όλα τα όπλα να συσσωρεύονται σε ελάχιστους οπλουργούς και ο χρόνος επισκευής να είναι πολύ μεγάλος. Επίσης δεν προβλέπεται για τους αντιπροσώπους- εισαγωγείς βιβλίο εισαγωγής-εξαγωγής όπλων προς επισκευή. Η θέση μας. Να μπορούν οι αντιπροσωπείες να έχουν το δικαίωμα να πραγματοποιούν απλές επισκευές με εργαλεία χειρός χωρίς να απαιτείται άδεια οπλουργείου. Να τηρείται ένα ξεχωριστό βιβλίο επισκευών ή κίνησης όπλων (μπορεί να είναι θεωρημένο) όπλων για τεχνικό έλεγχο. Οφέλη. Πολύ εύκολος και απλό έλεγχος όπλων που διακινούνται προς επισκευή Άμεση και υπεύθυνη εξυπηρέτηση του καταναλωτή. Β. Επίδειξη. Προβλήματα. o Δεν προβλέπεται η περίπτωση, προσωρινής φύλαξης όπλων κλπ, ως εκθέματα σε επίσημες εμπορικές εκθέσεις. o Δεν προβλέπεται η περίπτωση προσωρινής φύλαξης όπλων κλπ, σε εργαστήρια φωτογραφίας. Παραδόξως μας υποχρεώνετε να προσκομίζουμε εικονογραφημένα φυλλάδια των όπλων μας στα Ελληνικά! o Δεν προβλέπεται η περίπτωση προσωρινής χρήσης όπλων κλπ, από τους δημοσιογράφους των τεχνικών εντύπων του χώρου. o Δεν προβλέπεται η περίπτωση δοκιμής όπλου σε σκοπευτήρια, για λόγους επίδειξης ή δοκιμής καλής λειτουργίας. Η θέση μας. Να προβλέπεται η περίπτωση, προσωρινής φύλαξης όπλων κλπ, ως εκθέματα σε επίσημες εμπορικές εκθέσεις, εφόσον ο διοργανωτής έχει λάβει αντίστοιχη προσωρινή άδεια. (όλες οι προϋποθέσεις φύλαξης δεκτές) Να προβλέπεται η περίπτωση προσωρινής φύλαξης όπλων κλπ σε εργαστήρια φωτογραφίας,(έστω και ολιγοήμερη) . Τα όπλα θα εγγράφονται σε ειδικό βιβλίο κίνησης όπλων για μη εμπορικούς σκοπούς. Να προβλέπεται η περίπτωση προσωρινής χρήσης όπλων κλπ, από τους δημοσιογράφους των τεχνικών εντύπων του χώρου. Να προβλέπεται η περίπτωση δοκιμής όπλου σε σκοπευτήρια, για λόγους επίδειξης ή δοκιμής καλής λειτουργίας. Όσα ζητούμε εφαρμόζονται σε όλες της χώρες της Ευρώπης. Οφέλη. Όλες οι κινήσεις όπλων γίνονται υπό καθεστώς απόλυτου ελέγχου ανά πάσα ώρα και στιγμή. 3. ΕΝΙΑΙΟ ΒΙΒΛΙΑΡΙΟ-ΔΕΛΤΙΟ ΚΑΤΟΧΗΣ ΟΠΛΩΝ Προβλήματα. Μεγάλη γραφειοκρατία αφού κάθε όπλο χρειάζεται και ένα καινούργιο χαρτί. Όσοι έχουν πολλά όπλα είναι ανθρώπινο να ξεχάσουν κάποια ανανέωση. Η τακτική ανανέωση των αδειών κατοχής, επωμίζει με σημαντικό φόρτο εργασίας για τα τοπικά Τ.Α. Η θέση μας. Ενιαίο βιβλιάριο κατοχή όπλων 10τους διάρκειας. Οφέλη Συγκεντρωτική εικόνα χρήστη. Η αστυνομία μπορεί να γνωρίζει απλά και άμεσα πόσα όπλα κατέχει ο ιδιώτης. 70% μειωμένος φόρτος εργασίας για τα Τ.Α 4. ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΑ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗΣ-ΔΙΑΓΡΑΦΗΣ ΟΠΛΩΝ Δεν προβλέπεται από το κανονισμό σε αντίθεση με όλες τις χώρες τις Ευρώπης. Δεν μπορεί ο κάτοχος να αποδεσμευτεί από ένα καταστραμμένο όπλο. 5. ΆΔΕΙΕΣ ΕΜΠΟΡΕΙΑΣ ΟΠΛΩΝ o ΜΕΓΙΣΤΗ ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΑ ΑΠΟΘΗΚΕΥΣΗΣ ΟΠΛΩΝ Δεν προβλέπεται άδεια αποθήκευσης όπλων περισσοτέρων των 2000 τεμ. Υπάρχουν επιχειρήσεις που έχουν μεγάλες ανάγκες. Με το σημερινό καθεστώς απαιτείται για κάθε 2000 όπλα και μια ξεχωριστή αποθήκη. Αυτό αυξάνει απαγορευτικά το κόστος λειτουργία σας των επιχειρήσεων. Ζητούμε οι άδειες να δίδονται για απεριόριστη ποσότητα ή τουλάχιστον βάσει της αντικειμενικής δυνατότητας της αποθήκευσης. o ΣΥΓΚΑΤΑΘΕΣΗ ΕΝΟΙΚΩΝ ΠΟΛΥΚΑΤΟΙΚΙΑΣ. Είναι εντελώς παράλογο να αποφασίζει ένας ένοικος αν θα λειτουργήσει κατάστημα κυνηγετικών ειδών στο ισόγειο της πολυκατοικίας του. Εφόσον τέτοια δέσμευση δεν ορίζεται από το Τμήμα βιομηχανίας, δεν υπάρχει λόγος να ορίζεται από την Αστυνομία. 6. ΒΙΒΛΙΑ ΚΑΤΑΧΩΡΗΣΗΣ ΠΩΛΗΣΗΣ ΟΠΛΩΝ Να μπορεί να γίνεται και μηχανογραφικά. 7. ΕΡΜΗΝΕΥΤΙΚΕΣ ΕΓΚΥΚΛΙΟΙ. Να κοινοποιούνται και στην ΠΕΒΕΚΕ. Αυτό θα συμβάλει στην έγκαιρη ενημέρωση των εμπόρων, με αποτέλεσμα να μειωθεί στο ελάχιστο η περιστασιακή παραβατικότητα που οφείλεται στην άγνοια νόμου. 8. ΔΙΑΧΩΡΙΣΜΟΣ ΟΠΛΩΝ-ΦΥΣΙΓΓΙΩΝ ΠΙΣΤΟΛΙΩΝ ΚΑΙ ΠΕΡΙΣΤΡΟΦΩΝ ΣΕ ΣΚΟΠΕΥΤΙΚΑ ΚΑΙ ΜΗ. Θα πρέπει να σταματήσει ο διαχωρισμός σε ΣΚΟΠΟΒΟΛΗΣ και ΟΠΛΟΦΟΡΙΑΣ, γιατί τα φυσίγγια και τα πιστόλια-περίστροφα είναι ουσιαστικά τα ίδια αυτά που χρησιμοποιούνται για σκοποβολή και οπλοφορία.