• Σχόλιο του χρήστη 'Λεονάρδος ΒΑΡΘΑΛΙΤΗΣ' | 11 Οκτωβρίου 2010, 22:15

    «Γιάννης κερνά και Γιάννης πίνει», τελειωμένη υπόθεση ή ουσιαστική και αληθινή Διαβούλευση; Αξιότιμε κύριε Υπουργέ Προστασίας του Πολίτη, Με την παρούσα θα ήθελα να σας μνημονεύσω πάρα πολλές νομικές και τεχνικές ανακολουθίες και ανακρίβειες σχετικά με το υπό Δημόσια Διαβούλευση Σχέδιο Νόμου. Υποχρεούμαι εκ των πραγμάτων, ως κυνηγός, να παρέμβω και να σχολιάσω τα ζητήματα και τα προβλήματα, που το παραπάνω Σχέδιο Νόμου καλείται να προσεγγίσει και να δώσει λύσεις, αλλά φοβούμαι ότι δεν λύνει κανένα ενώ προσθέτει πάρα πολλά προβλήματα στην, πολύ βεβαρημένη νομοθετικά, σημερινή κατάσταση. Για την ενσωμάτωση της ανωτέρω Κοινοτικής Οδηγίας, στις εθνικές τους νομοθεσίες στην υπόλοιπη Ευρώπη, συζήτησαν, οι λαοί της Ευρώπης, εντατικά για δύο ολόκληρα χρόνια. Στην Ελλάδα, προφανώς δεν αρκούν μόνο 7 μέρες, ξαφνικά και εν μέσω λαθών μετάφρασης, τεχνικής ανεπάρκειας, της ενσωμάτωσης και αποτύπωσης στον κείμενο ελληνικό νόμο των Κοινοτικών Οδηγιών, ενδιάμεσων και συμπληρωματικών Νόμων και Υπουργικών Αποφάσεων. Άρθρο 4 Παράγραφος 1. Μετά την παρ. 3 του άρθρου 5 του ν.2168/1993, προστίθενται παρ. 3Α και 3Β ως εξής: «3Α. Η σήμανση αυτή πρέπει να εμφανίζεται σε ουσιώδες τμήμα του πυροβόλου όπλου, ώστε η καταστροφή της να καθιστά το όπλο άχρηστο.» Πώς επιτυγχάνεται, για τη χώρα μας, αυτό τεχνικά και μηχανικά; Προφανώς πρόκειται για σοβαρό λάθος απόδοσης στην ελληνική γλώσσα. Στην Ευρώπη, με τη νομοθεσία της οποίας εικάζεται ότι εναρμονίζεται σήμερα η ισχύουσα ελληνική νομοθεσία, είναι ξεκάθαρα τα αυτονόητα και κάθε βοηθητικό εξάρτημα σκοποβολής όπως μία διόπτρα (τηλεφακός), σκοπευτικό κόκκινης κουκίδας (red dot), προσωμειωτές σκόπευσης ή ακόμα και ένα δευτερεύον ανταλλακτικό όπως ένα ελατήριο πωλούνται ελεύθερα και ευρέως. Στην Ελλάδα οι σκοπευτικές διόπτρες που, σημειωτέον, δεν είναι πυροβόλα όπλα (!!!) αλλά βοηθήματα σκοποβολής, καταχωρούνται κατόπιν γραφειοκρατικών διαδικασιών, αδειοδοτούνται και αναγράφονται στα δελτία κατοχής πυροβόλων όπλων σκοποβολής, κάτι το οποίο δεν εφαρμόζεται πουθενά αλλού στον κόσμο. Παραμένει μεγάλος -ως και παράλογος- ο όγκος των απαιτούμενων δικαιολογητικών και άλλων εγγράφων με αποτέλεσμα να αυξάνεται σημαντικά ο φόρτος εργασίας της ΕΛΑΣ και όλων των πολιτών. Αποτελεί πρωτοτυπία, για παράδειγμα, για την Ευρώπη, ο νόμιμος κάτοχος πυροβόλου ραβδωτού να χρειάζεται άδεια αγοράς φυσιγγίων και εξακολουθητικά να επαναλαμβάνει τις ίδιες διαδικασίες επαναγοράς φυσιγγίων στα αστυνομικά τμήματα. Επίσης η εκπαίδευση, στην Ελλάδα, δασκάλων σκοποβολής, οπλοκατασκευαστών, και οπλουργών είναι ανύπαρκτη για αυτά τα αναγκαία επαγγέλματα, τα οποία στην Ευρώπη αποτελούν θεσμό, ως συναφή και απαραίτητα επαγγέλματα. Θα πρέπει κάποτε η ειλικρινής θέληση για σχέση συνεργασίας με τους εμπλεκόμενους, δηλαδή τις οργανώσεις 250.000 κυνηγών (Κυνηγετική Συνομοσπονδία Ελλάδος), τους φορείς των 2.500 εμπόρων και εισαγωγέων-εξαγωγέων (Πανελλήνια Ενωση Βιοτεχνών και Εμπόρων Κυνηγετικών Ειδών), τους 6.000 νόμιμους οπλοκατόχους, καθώς και τους 15.000 αθλούμενους σκοπευτές, να γίνει πραγματικότητα, εντός πνεύματος συμπληρωματικότητας και ορθής σχέσης Διοίκησης-διοικουμένων. Ελπίζω ότι μετά από προσεκτική ανάγνωση των προτάσεων των εμπλεκομένων οπλοκατόχων (κυνηγών, αθλητών σκοποβολής, συλλεκτών, επαγγελματιών) Εσείς να καταφέρετε, κ.Υπουργέ, με τις αποφάσεις Σας να αντιστρέψετε το κλίμα εντυπώσεων που επικρατεί για μια πρόχειρογραμμένη και αναχρονιστική νομοθεσία, και να αφήσετε ουσιαστικό έργο σε ό,τι αφορά στην Διοίκηση και στην προστασία της κοινωνίας μας από όσα πραγματικά προβλήματα την απειλούν. Προτείνω, κύριε Υπουργέ, την απόσυρση του αναχρονιστικού και κακογραμμένου νόμου, που σε καμμία περίπτωση δεν μπορεί να χαρακτηρισθεί ως εναρμόνιση με οτιδήποτε ανάλογο ευρωπαϊκό και τον, με υψηλή εποπτεία Σας, ορισμό επιτροπής εμπειρογνωμόνων από όλους τους προαναφερόμενους φορείς και την ΕΛΑΣ ώστε να προετοιμασθεί προς παρουσίαση στο ελληνικό Κοινοβούλιο ένα σύγχρονο νομοθετικό κείμενο, που να ανταποκρίνεται επιτυχώς και ευστόχως στους σύγχρονους καιρούς και στις πραγματικές ανάγκες της ελληνικής κοινωνίας. Να απαλοιφθούν όλες οι αντισυνταγματικές διατάξεις. Να συσταθεί εκ νέου νομοπαρασκευαστική Επιτροπή. Να εναρμονισθεί η νομοθεσία με το Ν.2514/97(Εφαρμογή συνθήκης Σένγκεν) και να συγκεντρωθούν όλες οι υπουργικές αποφάσεις που έχουν εκδοθεί κατ’εξουσιοδότηση του υπό αναθεώρηση Νόμου σε ενιαίο, περιεκτικό και σαφές κείμενο νόμου το οποίο θα λύνει προβλήματα αντί να δημιουργεί στους νομοταγείς πολίτες. Ευχαριστώ πολύ. Λεονάρδος ΒΑΡΘΑΛΙΤΗΣ Οικονομολόγος