• Σχόλιο του χρήστη 'HIAS ΕΛΛΑΔΟΣ' | 21 Οκτωβρίου 2019, 15:35

    Πρόκειται για ατυχή ρύθμιση, η οποία παραγνωρίζει την πραγματικότητα στην ελληνική αγορά εργασίας, την ίδια μάλιστα στιγμή που ένα άλλο υπουργείο προωθεί στη Βουλή τροποποιήσεις του πλαισίου για το πρόστιμο της αδήλωτης εργασίας (άρθρα 65-68 ΣχΝ Επενδύω στην Ελλάδα). Εξάλλου ο έλεγχος και η αποτροπή της αδήλωτης εργασίας γίνεται ευχερέστερος με τη δυνατότητα νόμιμης πρόσβασης στην αγορά εργασίας,η οποία δηλώνεται στο σύστημα ΕΡΓΑΝΗ, με δεδομένο ότι οι συνθήκες υποδοχής των αιτούντων άσυλο δεν είναι, κατά γενική ομολογία, καλές. Επιπλέον η μη νόμιμη απασχόληση υπηκόων τρίτων χωρών εν γένει συνδέεται, δυστυχώς, αιτιωδώς και με την πιθανότητα απασχόλησής τους σε συνθήκες που προσιδιάζουν σε καταναγκαστική εργασία, όπως απέδειξε η απόφαση του ΕΔΔΑ Chowdury και λοιποί κατά Ελλάδος, η οποία εκκρεμεί σε στάδιο ενισχυμένης εποπτείας στην Επιτροπή Υπουργών του Συμβουλίου της Ευρώπης (http://hudoc.exec.coe.int/ENG?i=004-47491). Tέλος η ύπαρξη στην ελληνική έννομη τάξη πλαισίου ακόμα και για κατ' εξαίρεση νόμιμη απασχόληση παράτυπων μεταναστών στην αγροτική οικονομία ( άρ. 13α ν. 4251/2014) καταδεικνύει την πλήρη αντίφαση με την παραπάνω ρύθμιση.