• Σχόλιο του χρήστη 'Σπύρος Αργυρόπουλος' | 7 Ιανουαρίου 2020, 12:34

    Για να υπάρξει αντικειμενική αξιολόγηση κάποτε, πρέπει να υπάρξει σωστή εκπαίδευση Αξιολογητών. Δεν είναι εξ’ ορισμού ορθό ότι «πάς ανώτερος σοφότερος» και μπορεί να κρίνει το προσωπικό, ούτε και η επιλογή κατώτερου συναδέλφου μπορεί να έχει αξία επί της ουσίας. Προβλήματα που παρουσιάζονται στον αξιολογητή είναι: Το σύστημα αξιολόγησης δεν παρακινεί/ καθοδηγεί την «ανάπτυξη» του υπαλλήλου Δυσκολία ύπαρξης αντικειμενικότητας Σφάλμα επιείκειας ή αυστηρότητας Γενίκευση θετικού ή αρνητικού χαρακτηριστικού του υπαλλήλου Σφάλμα «κεντρικής τάσης» γύρω από ένα μέσο όρο Προκατάληψη λόγω πρόσφατης, θετικής ή αρνητικής, συμπεριφοράς του υπαλλήλου Στερεοτυπική αντίληψη, λόγω ίσως, κάποιων ιδιαίτερων χαρακτηριστικών του υπαλλήλου Χειραγώγηση αξιολόγησης Πολλές φορές υπάρχει η τάση σκοπίμως υψηλής αξιολόγησης του υπαλλήλου είτε προς ενθάρρυνσή του για μεγαλύτερη προσπάθεια, είτε προς αποφυγή να εκτεθεί η υπηρεσία ή το τμήμα που υπηρετεί, είτε γιατί το αρχείο χαμηλής αξιολόγησης θα ακολουθεί πάντα τον υπάλληλο, είτε προς αποφυγή αντιπαράθεσης με έναν «δύσκολο» ή έχοντα «μέσον» υπάλληλο. Πολλές φορές υπάρχει η τάση σκοπίμως χαμηλής αξιολόγησης του υπαλλήλου είτε για να κρατηθεί σε εγρήγορση δια του φόβου, είτε για να τιμωρηθεί ένας «δύσκολος» / αντιδραστικός υπάλληλος, είτε να ωθηθεί κάποιος «δύσκολος» υπάλληλος σε αποστρατεία ή μετακίνηση, είτε γιατί το αρχείο χαμηλής αξιολόγησης θα ακολουθεί πάντα τον υπάλληλο ώστε στο μέλλον να δικαιολογήσει αποστρατεία ή μετακίνηση, είτε υπάρχει οδηγία (επίσημη ή όχι) για αποφυγή υψηλών αξιολογήσεων. Ξαναλέω ότι για να υπάρξει αντικειμενική αξιολόγηση κάποτε, πρέπει να υπάρξει σωστή εκπαίδευση Αξιολογητών.