ΠΑΡΑΡΤΗΜΑΤΑ

Για προβολή των παραρτημάτων πατήστε εδώ.

  • 7 Ιανουαρίου 2020, 12:34 | Σπύρος Αργυρόπουλος
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά:  

    Για να υπάρξει αντικειμενική αξιολόγηση κάποτε, πρέπει να υπάρξει σωστή εκπαίδευση Αξιολογητών. Δεν είναι εξ’ ορισμού ορθό ότι «πάς ανώτερος σοφότερος» και μπορεί να κρίνει το προσωπικό, ούτε και η επιλογή κατώτερου συναδέλφου μπορεί να έχει αξία επί της ουσίας.
    Προβλήματα που παρουσιάζονται στον αξιολογητή είναι:
    Το σύστημα αξιολόγησης δεν παρακινεί/ καθοδηγεί την «ανάπτυξη» του υπαλλήλου
    Δυσκολία ύπαρξης αντικειμενικότητας
    Σφάλμα επιείκειας ή αυστηρότητας
    Γενίκευση θετικού ή αρνητικού χαρακτηριστικού του υπαλλήλου
    Σφάλμα «κεντρικής τάσης» γύρω από ένα μέσο όρο
    Προκατάληψη λόγω πρόσφατης, θετικής ή αρνητικής, συμπεριφοράς του υπαλλήλου
    Στερεοτυπική αντίληψη, λόγω ίσως, κάποιων ιδιαίτερων χαρακτηριστικών του υπαλλήλου
    Χειραγώγηση αξιολόγησης

    Πολλές φορές υπάρχει η τάση σκοπίμως υψηλής αξιολόγησης του υπαλλήλου
    είτε προς ενθάρρυνσή του για μεγαλύτερη προσπάθεια,
    είτε προς αποφυγή να εκτεθεί η υπηρεσία ή το τμήμα που υπηρετεί,
    είτε γιατί το αρχείο χαμηλής αξιολόγησης θα ακολουθεί πάντα τον υπάλληλο,
    είτε προς αποφυγή αντιπαράθεσης με έναν «δύσκολο» ή έχοντα «μέσον» υπάλληλο.
    Πολλές φορές υπάρχει η τάση σκοπίμως χαμηλής αξιολόγησης του υπαλλήλου
    είτε για να κρατηθεί σε εγρήγορση δια του φόβου,
    είτε για να τιμωρηθεί ένας «δύσκολος» / αντιδραστικός υπάλληλος,
    είτε να ωθηθεί κάποιος «δύσκολος» υπάλληλος σε αποστρατεία ή μετακίνηση,
    είτε γιατί το αρχείο χαμηλής αξιολόγησης θα ακολουθεί πάντα τον υπάλληλο ώστε στο μέλλον να δικαιολογήσει αποστρατεία ή μετακίνηση,
    είτε υπάρχει οδηγία (επίσημη ή όχι) για αποφυγή υψηλών αξιολογήσεων.
    Ξαναλέω ότι για να υπάρξει αντικειμενική αξιολόγηση κάποτε, πρέπει να υπάρξει σωστή εκπαίδευση Αξιολογητών.