• Σχόλιο του χρήστη 'Γολεμάτης Σπυρίδων' | 9 Ιανουαρίου 2020, 18:55

    Έχοντας ως δεδομένα ότι: 1. Σύμφωνα με το άρθρο 135 § 4 του υπό διαβούλευση νομοσχεδίου «Οι θέσεις του βαθμού από τον οποίο προάχθηκαν δεν θεωρούνται κενές για τους υποδεέστερους βαθμούς» ως μη κενές δεν μπορούν να καλυφθούν ούτε με νέες μετατάξεις - προσλήψεις καθώς δε θεωρούνται οργανικά κενά. 2. Οι τελευταίοι κατώτεροι αξιωματικοί που υπήρχαν, κατείχαν το βαθμό του Πυραγού, και προήχθησαν σε αντίστοιχους ανώτερους (Επιπυραγούς), μόλις τον περασμένο Μάρτιο του 2019, δημιουργώντας τουλάχιστον είκοσι δυο (22) οργανικά κενά κατώτερων αξιωματικών τα οποία όμως δε μπορούν να καλυφθούν με νέες προσλήψεις – μετατάξεις, σύμφωνα με την προηγούμενη παράγραφο (§1). 3. Οι συνολικές θέσεις ανώτερων και κατώτερων αξιωματικών του συγκεκριμένου κλάδου σύμφωνα με τον πιο πρόσφατο πίνακα κατανομής οργανικών θέσεων του Πυροσβεστικού Σώματος (άρθρο 2 §2.1 Π.Δ. 42 /ΦΕΚ 81/Α/07-05-2018) είναι 40 θέσεις αξιωματικών Π/Μ και 66 υπαξιωματικών Π/Μ. 4. Οι θέσεις ανώτερων και κατώτερων αξιωματικών του συγκεκριμένου κλάδου σύμφωνα με το άρθρο 77 του προς διαβούλευση νομοσχεδίου μειώνονται σε από 40 σε 30 (μείωση κατά 10) θέσεις αξιωματικών και από 66 σε 35 (μείωση κατά 31) υπαξιωματικών. 5. Σήμερα σύμφωνα με τον πιο πρόσφατο πίνακα επετηρίδας των αξιωματικών Πλοηγών Μηχανικών (του έτους 2019) και τον αντίστοιχο πίνακα μορίων των υπαξιωματικών, η πραγματική εν ενεργεία υπηρετούσα δύναμη για τους μεν αξιωματικούς είναι συνολικά τριάντα τέσσερις (34) και για τους δε υπαξιωματικούς είναι δέκα εννέα (19). Προκύπτει από το υπό διαβούλευση άρθρο 77, μια νέα κατά σειρά μείωση των οργανικών θέσεων των Πλοηγών Μηχανικών που θα επιφέρει το χαρακτηρισμό, τριάντα τεσσάρων 34 (υπαρκτές – κατειλημμένες θέσεις) – 30 (οργανικές θέσεις του άρθρου 77) = 4 υπαρκτών - κατειλημμένων θέσεων ως υπεράριθμες για τους αντίστοιχους Αξιωματικούς Πλοηγούς Μηχανικούς, εξαφανίζοντας έξι (6) πραγματικές κενές οργανικές θέσεις. Συνεπώς για τη δημιουργία έστω και μίας κενής οργανικής θέσεων άρα και για την πιθανότητα πρόσληψης νέων Αξιωματικών Πλοηγών Μηχανικών, θα απαιτείται πλέον η συνταξιοδότηση αρχικά των τεσσάρων (4) δημιουργηθέντων υπεράριθμων. Αυτό όμως θα συμβεί όταν οι συγκεκριμένοι υπεράριθμοι υπάλληλοι εξαντλήσουν τα νέα ηλικιακά συνταξιοδοτικά όρια (τα οποία για τον κλάδο αυξήθηκαν από τα 60 έτη στα 62 έτη). Δεδομένου λοιπόν ότι υπό φυσιολογικές συνθήκες ο τελευταίος υπεράριθμος υπάλληλος που θα συνταξιοδοτηθεί πληρώντας τα μέγιστα ηλικιακά κριτήρια θα είναι το έτος 2028, προκύπτει ότι για τα επόμενα τουλάχιστον οκτώ (8) τουλάχιστον έτη δε θα επιτρέπεται η στελέχωση του κλάδου των Αξιωματικών Πλοηγών μηχανικών με νέους υπαλλήλους. Γνωρίζοντας ότι η τελευταία πρόσληψη Αξιωματικών Πλοηγών Μηχανικών πραγματοποιήθηκε πριν από δέκα τέσσερα (14) έτη (το έτος 2006) και των αντίστοιχων βοηθών πλοηγών μηχανικών πριν από είκοσι δυο (22) έτη (το έτος 1998), αναρωτιέται κανείς πόσο τυχαία μπορεί να είναι η καρατόμηση των συγκεκριμένων οργανικών θέσεων, τη στιγμή που το Πυροσβεστικό Σώμα αφενός σχεδιάζει την κατασκευή νέων πυροσβεστικών πλοίων και αφετέρου το ήδη υπάρχον προσωπικό αδυνατεί να ανταπεξέλθει στις ολοένα και αυξανόμενες υπηρεσιακές απαιτήσεις λόγο της αποδεδειγμένα υπαρκτής έλλειψης προσωπικού. Κατανοώντας απόλυτα την ανησυχία των συναδέλφων για την επερχόμενη συρρίκνωση στο ανθρώπινο δυναμικό του κλάδου μας, οφείλω να σας υπενθυμίσω ότι η έλλειψη προσωπικού εκτός ότι υποβαθμίζει την ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών του Σώματος, θέτει σε κίνδυνο τα πληρώματα και τους επιβαίνοντες των Πυροσβεστικών Πλοίων. Με εκτίμηση στη προσπάθειά σας. Γολεμάτης Σπυρίδων Επιπυραγός Πλοηγός Μηχανικός Π.Σ.