• Σχόλιο του χρήστη 'ΠΕΤΡΟΣ Λ.' | 10 Ιανουαρίου 2020, 09:16

    Δεν θα πρέπει να απαιτείται θαλάσσια προυπηρεσία στους πλοηγούς για τους εξής λόγους, αν και έχουν αναφερθεί ήδη θα τους επισημάνω και εγώ. 1) Αρ. Φύλλου 82 26 Μαίου 1994 άρθρο 1 ΤΕΥΧΟΣ ΠΡΩΤΟ (Ρύθμιση θεμάτων Πλοηγών – Κυβερνητών παρ.2) αναφέρει τα προσόντα των Πλοηγών Κυβερνητών που απαλλάσσει μόνον όσους υποψηφίους υπηρετούν στο Πυροσβεστικό Σώμα από τη θαλάσσια προϋπηρεσία. 2)Αρ. Φύλλου 281, 17 Φεβρουαρίου 2009 ΤΕΥΧΟΣ ΔΕΥΤΕΡΟ Αριθμ. 5804 οικ. Φ. 109.1 »Κανονισμός λειτουργίας Λιμενικών Πυροσβεστικών Σταθμών» αναφέρει γενικώς τα καθήκοντα του κλάδου των Πλοηγών και συγκεκριμένα στο άρθρο 9 ΄΄Καθήκοντα Υπάρχου», όπου την 29-12-2017 στο ΦΕΚ 4748, τεύχος Β’, δημοσιεύθηκε η υπ’ αριθμ. 57457 οικ. Φ.109.1/20-12-2017, τροποποίηση της υπ’ αριθμ. 5804 οικ. Φ. 109.1 02-02-2009), αναφέρει στο άρθρο 1 παρ.1 τα »Καθήκοντα Υπάρχου όπου τα αναθέτει, χωρίς να μετατάξει στο κλάδο των Πλοηγών το εν λόγω προσωπικό, δηλαδή αναθέτει στο προσωπικό που έχει προσληφθεί ως ειδική κατηγορία κατάταξης στο Πυροσβεστικό Σώμα (κάτοχοι πτυχίων και προσόν κατάταξης ως Πλοηγός Κυβερνήτης) όλα τα καθήκοντα και τις ευθύνες των Αξιωματικών του κλάδου των Πλοηγών Κυβερνητών, χωρίς τα δικαιώματα και τις απολαβές αυτών. Το εν λόγω προσωπικό έχει αντίστοιχα προσληφθεί με ακριβώς τα ίδια κριτήρια με τους προγενέστερους Αξιωματικούς του κλάδου των Πλοηγών. 3) οι τίτλοι σπουδών που κατέχουν από το Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, αποτελούν παγκοσμίως αποδεκτό αποδεικτικό γνώσεων και επαρκούς εκπαίδευσης Αξιωματικών επί Πλοίων (Κυβερνητών ή Μηχανικών). Δεν δύναται το Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής να πιστοποιεί αναγνωρισμένους πτυχιούχους Αξιωματικούς και το Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη να μην αναγνωρίζει τον τίτλο αυτό 4) Άρθρο 44 – Αναβάθμιση Διπλωμάτων ΑΕΝ Η παρ. 2 του άρθρου 1 του Ν. 2638/1998 “Οργάνωση και λειτουργία της ναυτικής εκπαίδευσης, μισθολογικές ρυθμίσεις για το προσωπικό αυτής και άλλες διατάξεις” (ΦΕΚ Α’ 204) αντικαθίσταται ως εξής: “2.Τα Α’,Β’,Γ’ τάξης διπλώματα του Εμπορικού Ναυτικού καθίστανται ισότιμα με τα πτυχία των Α.Τ.Ε.Ι. Η διάταξη ισχύει για τους εισακτέους στις Α.Ε.Ν από το ακαδημαϊκό έτος 2005-2006 και εφεξής. Με προεδρικό διάταγμα, που εκδίδεται μετά από πρόταση των Υπουργών Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων και Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, καθορίζονται οι όροι, οι προϋποθέσεις και η διαδικασία, για την αναγνώριση ισοτιμίας των διπλωμάτων Εμπορικού Ναυτικού Α΄, Β’, Γ’ τάξης με τα πτυχία των A.Τ.Ε.Ι., των αποφοίτων Α.Ε.Ν. που εισήλθαν σε αυτές πριν από το ακαδημαϊκό έτος 2005-2006 και των αποφοίτων από τις Ανώτερες Δημόσιες Σχολές Εμπορικού Ναυτικού (Α.Δ.Σ.Ε.Ν.).” Από το προαναφερθέν προκύπτει ότι ειδικά για τους εισακτέους στις Α.Ε.Ν από το ακαδημαϊκό έτος 2005-2006 και εφεξής τα πτυχία καθίστανται ισότιμα με τα πτυχία των Α.Τ.Ε.Ι. Παρ' όλα αυτά βλέπουμε να μην αναφέρεται στο παρόν, σε κανένα άλλο κλάδο ελάχιστη προϋπηρεσία (Νομικών, Οικονομικών, Μηχανικών, Τεχνικών, Πληροφορικής και Επικοινωνιών, Χειριστών εναερίων μέσων και Μηχανικών – Τεχνικών εναερίων μέσων, Υγειονομικών), οπότε αυτό δείχνει μια ιδιαίτερη απαξίωση των εν λόγω πτυχιούχων, συγκριτικά με τους υπόλοιπους και ιδιαιτέρως με τον κλάδο Χειριστών εναερίων μέσων και Μηχανικών – Τεχνικών εναερίων μέσων, στον οποίο δεν αναφέρεται προαπαιτούμενη προϋπηρεσία. Δικαίως το Υπουγειο πρέπει να προβεί στη μετάταξη των ήδη πυροσβεστικών υπαλλήλων και την αναβάθμισή τους σε αξιωματικούς, διότι κρίνονται θέματα ιεραρχικά (όπως έχει ήδη αναφερθεί) δεν είναι εφικτό ο κυβερνήτης και ο Μηχανικός ενός σκάφους, να είναι κατώτερος από το πλήρωμα του.