• Σχόλιο του χρήστη 'ΓΕ' | 13 Ιανουαρίου 2020, 18:24

    Παρ.1. Στο Άρθρο 10 του Εσωτερικού Κανονισμού του ΚΕΜΕΑ περιλαμβάνεται μεταξύ των Τομέων Ερευνητικής και Τεχνολογικής Ανάπτυξης του Κέντρου, ο Τομέας Διαχείρισης Εκτάκτων Αναγκών και Πολιτικής Προστασίας. Η επιλογή και ο ορισμός του Υπευθύνου του Τομέα Διαχείρισης Εκτάκτων Αναγκών και Πολιτικής Προστασίας μπορεί να γίνεται από τον Γενικό Γραμματέα ΠΠ. Το αντικείμενο του Τομέα αυτού στο πλαίσιο λειτουργίας του ΚΕΜΕΑ αναφέρεται στο Άρθρο 11 της Απόφασης ΓΔ0ΕΣ/1/2/414 της 15/1/2019. Στο άρθρο 9 (Επιστημονικό Συμβούλιο ΚΕΜΕΑ) της ίδιας Απόφασης προβλέπεται ο ορισμός ειδικού επιστήμονα με εξειδίκευση σε θέματα Πολιτικής Προστασίας o οποίος θα μπορούσε να ορίζεται επίσης απο τον ΓΓΠΠ. Παρ.4 Σύμφωνα με το σχόλιο για την Παρ. 1, το αντικείμενο το οποίο περιγράφεται σαν Σκοπός του ΚΕ.ΜΕ.ΔΙΚ. ικανοποιείται πλήρως σπο το θεσμικό πλαίσιο του ΚΕ.ΜΕ.Α. Στο πλαίσιο του πνεύματος διοίκησης που καθορίζει ο Ν.4622. ΦΕΚ A' 133/07.08.2019 για το επιτελικό κράτος (Αρθρο 19-Αρχές καλής διακυβέρνησης και χρηστής διοίκησης- παρ.4 "Η αρχή της αποτελεσματικότητας και αποδοτικότητας έχει την έννοια ότι η λειτουργία της Κεντρικής Δημόσιας Διοίκησης οφείλει να κατατείνει στην εκπλήρωση της αποστολής της, με τη χρήση των λιγότερων, κατά το δυνατόν, πόρων"), θα πρέπει ο αριθμός των κρατικών φορέων που ανήκουν στο ίδιο Υπουργείο να κρατηθεί στο ελάχιστο. Η ένταξη των σκοπών του προτεινόμενου Κέντρου μέσα στο θεσμικό πλαίσιο του ΚΕ.ΜΕ.Α. μπορεί να επιταχύνει την συνεργατική ανάπτυξη ερευνητικής και τεχνολογικής δραστηριότητας σε θέματα διαχείρισης κρίσεων ενδιαφέροντος πολιτικής προστασίας, να βελτιώσει και να μεγιστοποιήσει τις ευκαιρίες συνέργειας μεταξύ των υπηρεσιών και φορέων του Υπουργείου Προστασίας του Πολίτη στην κατεύθυνση της ολιστικής προσέγγισης της διαχείρισης των κρίσεων (απο οποιαδήποτε αιτία). Παρ4δ,ε. Θα πρέπει να τεκμηριωθεί ο διαχωρισμός και η έμφαση που δίνεται έμφαση στο νομοσχέδιο για την ενασχόληση του ΚΕ.ΜΕ.ΔΙ.Κ. με το αντικείμενο των (δασικών) πυρκαγιών (παρ.4δ και 4ε) χωρίς να γίνεται αντίστοιχη αναφορά σε αντίστοιχη ενασχόληση του Κέντρου με άλλα επικίνδυνα φαινομένα και κινδύνους (σεισμοί, πλημμύρες, τεχνολογικά ατυχήματα, ακραία καιρικά φαινόμενα ...). Η προσέγγιση αυτή δεν συνιστά ολιστική (all-hazards approach) όπως αναφέρεται στην αιτιολογική έκθεση ότι είναι η προσέγγιση του υπο διαβούλευση νομοσχεδίου.